9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Suports de PSPV i Xàtiva Unida contra les polèmiques infraestructures d’energies renovables a la Costera

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:54 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado abril 22, 2021
520 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Mentre el PSPV comarcal demana la paralització del projecte de tramat d’alta tensió per Moixent, Vallada, Montesa i la Font de la Figuera, Xàtiva Unida presenta una moció contra els projectes de parcs solars

La lluita de La Font de la Figuera, Moixent, Vallada i Montesa contra les polèmiques infraestructures d’energies renovables als seus terrenys comencen a tindre suports polítics més enllà d’aquestos municipis de la coneguda també com ‘Toscana valenciana’.

Pel que fa al PSPV de la Costera-la Canal, es posiciona amb els municipis de la Costera davant el projecte del traçat de torres d’alta tensió que connectaria la planta fotovoltaica d’Almansa amb la subestació elèctrica de Montesa, perquè alterarien zones d’especial protecció i sol·licita al Ministeri d’Indústria una reunió urgent amb les localitats afectades per a buscar una alternativa de consens

Els i les socialistes mostren «una greu preocupació per l’elevat cost del projecte en termes d’impacte mediambiental, el qual no ha sigut consensuat entre el Ministeri d’Indústria del Govern d’Espanya i les localitats de l’oest de la comarca». Així mateix alerten no s’han tingut en compte, ni per part del Ministeri i ni de l’empresa, els informes urbanístics i d’impacte que han emés els ajuntaments de la comarca per al traçat de més d’un centenar de torres que transcorrerien per zones d’especial protecció pel seu elevat valor paisatgístic i amb condició de Béns d’Interés Públic, alterant substancialment també espais agraris i mediambientals del llit del riu Canyoles i la seua vall.

El PSPV comarcal no entén la unilateralitat, per part del Ministeri, que acompanya aquest projecte, per això insten a una reunió oficial de la titular de les competències amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis. Els i les socialistes indiquen que no s’oposen al desenvolupament d’energies renovables i netes, però per a construir aquestes infraestructures es necessiten propostes de consens. Per aquest motiu, l’agrupació política demana la paralització del projecte del traçat de la línia d’alta tensió i sol·licita alternatives responsables que no fomenten interessos especulatius que s’amaguen rere formes de desenvolupament sostenible.

L’estructura orgànica comarcal del PSPV-PSOE posarà els seus recursos a disposició de les administracions locals afectades, i assenyala que és el moment d’apostar per projectes viables i que aporten valor socioeconòmic amb el mínim impacte, apartant aquells que llastren les possibilitats de futur de les nostres comarques d’interior.

Moció a l’Ajuntament de Xàtiva

Pel que fa a la moció presentada per Xàtiva Unida que es votarà en el pròxim ple municipal es refereix al projecte de construcció d’una macroplanta solar que s’ubicaria als municipis de Montesa, Vallada, Moixent i La Font de la Figuera. En concret, aquesta planta suposaria l’afectació d’un àrea de 394 hectàrees al terme de Montesa, ben a prop del seu castell, més la construcció de 26 torres d’alta tensió amb un traçat de 8,2 kilòmetres que passaria per l’entorn natural i agrícola de la resta de municipis.

XU destaca que aquest anunci ha suscitat el rebuig dels municipis afectats, així com de la societat civil de la comarca i els agricultors, ja que la seua instal·lació suposaria una greu afecció al paisatge i al patrimoni de la comarca, en una zona que constitueix un paisatge cultural amb arrels històriques, basat en el conreu vitivinícola i que conforma l’actual aposta econòmica comarcal, en combinació amb el turisme enològic i cultural.

Els ajuntaments dels municipis afectats ja han iniciat accions comunes per tal d’evitar la creació d’aquesta planta i els efectes que suposaria als seus espais naturals i patrimonials.

Des de Xàtiva Unida consideren necessari que l’Ajuntament de Xàtiva done suport a la resta de municipis de la comarca per tal d’aturar aquest macroprojecte i per això han presentat una moció que s’haurà de debatre al proper plenari del dissabte 24 d’abril.

En aquesta moció proposen a la resta de grups polítics que l’Ajuntament de Xàtiva rebutge aquest tipus d’instal·lacions, així com que mostre la seua solidaritat amb els municipis afectats. Així mateix proposen que l’ajuntament aposte per un model d’energies renovables sostenible i respectuós amb el territori i que estudie les mesures normatives i fiscals per tal de facilitar que el veïnat, les empreses i el propi Ajuntament de Xàtiva puguen instal·lar plaques fotovoltaiques a xicoteta escala.

Segons el regidor Hèctor Cuenca “No podem permetre aquest tipus d’agressions al nostre territori. És necessari que avancem cap a un model energètic basat en les energies renovables, però aquest model no pot ser a costa dels espais naturals. Hem d’apostar per un model fonamentat en el xicotet circuit, la producció a xicoteta escala i l’autoproducció”. A més, afegeix que “Xàtiva ha d’exercir la seua funció de capital comarcal. Fa massa temps que visquem d’esquenes a la nostra comarca i hem d’entendre que el nostre futur econòmic ha d’anar estretament lligat a la resta de municipis de La Costera”.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

World Press Photo vuelve a València del 17 de octubre al 8 de noviembre con la foto del año de Carol Guzy

La Fundación Chirivella Soriano acogerá en València del 17 de octubre al 8 de noviembre…

Algemesí proyecta un tanque de tormentas y un parque inundable con 44 millones de inversión

Algemesí avanza en el proyecto de un tanque de tormentas y un parque inundable, con…

La Generalitat destina 160.000 euros a convenios con ocho entidades para formar periodistas y apoyar el periodismo de proximidad

La Generalitat ha firmado convenios por un total de 160.000 euros con ocho asociaciones y…

Otras noticias

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un acte de presentació de la iniciativa.
La Costera

Xàtiva inverteix 884.000 euros en un Pla d’Ocupació per contractar 35 persones en situació de vulnerabilitat

Por Toni Cuquerella
Celebració del 9 d'Octubre a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva presenta la seua programació per al 9 d’Octubre amb actuacions de Pau Alabajos i el lliurament dels Premis 9 d’Octubre

Por Toni Cuquerella
Personas con chalecos y cascos visitan las obras del Centro de Día de Xàtiva, con una grúa al fondo
La CosteraValencia

Xàtiva eleva a 2,9 millones la inversión del Centro de Día tras aprobar el proyecto modificado

Por Javier Ruiz
Trabajador de un supermercado.
La Costera

El paro repunta un 1,8% en la Costera en septiembre tras la subida registrada en Xàtiva y Canals

Por Toni Cuquerella
Treballs d'asfaltat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva reasfaltarà més de 20 carrers i camins amb una inversió de 790.000 euros

Por Toni Cuquerella
Ple municipal de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva solucionarà el problema de l’aigua potable al Carraixet gràcies a la seua entrada en la Comunitat d’Usuaris la Costera

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV

Editado por

Auditado por

Miembro fundador de

  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?