Xàtiva ja coneix a les seues Falleres Majors per a l’any 2026, càrrec que ostentaran Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego. La notícia s’ha fet oficial amb la tradicional telefonada que ha tingut lloc aquest dilluns a l’Ajuntament per part de l’alcalde de la ciutat Roger Cerdà i Boluda, amb la presència de la regidora de Cultura Festiva María Beltrán i del president de la Junta Local Fallera Paco Sisternes.
La Fallera Major de Xàtiva 2026, Marta Díaz i Martínez, és mestra d’Educació Primària i Anglès i pertany a la comissió Molina Claret, d’on es fallera des de 2010 (abans va pertànyer a la comissió República Argentina). Va formar part de la Cort d’Honor de la Fallera Major Infantil de Xàtiva l’any 2016 i també va participar com a presentadora en el comiat de les Falleres Majors de Xàtiva. A més a més, també va ser Cort d’Honor de la Reina de la Fira d’agost de Xàtiva l’any 2023.
D’altra banda, la Fallera Major Infantil de Xàtiva 2026, Ada Domínguez i Rivera, estudia Secundària al col·legi Claret i pertany a la comissió Plaça Espanyoleto des del seu naixement, l’any 2012. L’any 2024 va ostentar el càrrec de fallera Major infantil de la seua comissió i aquest any 2025 va exercir com a mantenidora en la presentació de la seua falla.
El jurat per a l’elecció va estar conformat per Elena Sales Tierraseca (indumentarista tradicional), Lidia Branchadell Delgado (Tècnica en Educació Infantil i membre de la Junta Local Fallera de Borriana), Joana Tornero Puga (mare de la fallera Major Infantil de Sueca 2025), Eila Colomar Ribera (Fallera Major de Sueca en 2015 i diplomada en Magisteri i Logopèdia), Martin Redondo Segura (faller de Borriana i delegat del llibret de la seua comissió), Rosendo Ortells Simó (vicepresident de la JLF de Sueca) i Pasqual Herreros Martínez (periodista, professor de Secundària i ex president de la JLF de Picanya i de la Junta Comarcal Fallera de l’Horta Sud).
La presentació oficial de les mateixes tindrà lloc aquest divendres, a les 20:30 de la vesprada, a l’antic Convent de Sant Domènec.