ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’homenatge més ‘íntim’ de Xàtiva a les víctimes del bombardeig de 1939

NULL
admin
Last updated: abril 5, 2025 9:02 pm
Por
admin
Poradmin
Seguir
Publicado febrero 12, 2021
523 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

La ciutat renuncia enguany per la pandèmia al tradicional acte multitudinari i convida als veïns a realitzar les seues pròpies ofrenes durant el cap de setmana al monument ‘Aixopluc’

Les 145 víctimes del bombardeig de l’estació de Xàtiva que va fer l’aviació feixista el 12 de febrer de 1939, a les acaballes de la Guerra Civil, no es queden enguany sense el seu ja tradicional homenatge, però eha de ser de forma més íntima.

Degut a la pandèmia s’ha hagut de renunciar a l’homenatge multitudinari que se sol celebrar el diumenge més proper al dia de l’efemèride a les portes de l’estació bombardejada, davant el monument ‘Aixopluc’, els braços en alt que es protegeixen de forma inútil de la barbàrie. La proposta ha sigut un homenatge ‘íntim’ i que siguen els propis veïns individualment els que facen el seu gest personal fins el pròxim diumenge, i que ho compartisquen a través de les xarxes socials a través del ‘hashtag’ #xativabombardeig1939.

El primer homenatge ha sigut la corona de llorer dipositada per l’alcalde de la ciutat Roger Cerdà i la regidora de Memòria Històrica Raquel Caballero, junt amb una altra corona portada per familiars de les víctimes i una sèrie d’ofrenes florals que han realitzat altres familiars i societat civil de forma individual. Flors, espelmes i d’altres símbols són els esperats pels organitzadors per tal de retre homenatge als veïns massacrats ara fa 82 anys.

«Ens hauria agradat poder recordar aquesta data amb un acte multitudinari, com fem tots els anys, però la situació actual ens ho impedeix. No obstant no podíem deixar de banda la commemoració d’un dels capítols més negres de la història de Xàtiva junt a la crema de 1707», ha destacat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà.

Documental sobre el bombardeig

Per complementar els actes d’aquest any, l’Ajuntament de Xàtiva ha llançat a través de les seues plataformes un curtmetratge documental que parla sobre aquell 12 de febrer de 1939 amb el testimoni de víctimes i de familiars de les persones que van perdre la vida com a conseqüència del bombardeig a l’estació.

«Aquest audiovisual es va començar a gestar a l’octubre de 2019, com a homenatge a totes les persones que van morir aquell diumenge de febrer de 1939», ha indicat la regidora de Memòria Històrica Raquel Caballero.

Baix la narració de l’artista Pep Gimeno ‘Botifarra’, es fa un repàs d’aquella fatídica jornada amb alguns familiars de les víctimes i persones que van viure en primera persona el bombardeig, així com també experts estudiosos com ara el Doctor en Història Germán Ramírez Aledón.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

La UPV reúne a expertos internacionales para impulsar una inteligencia artificial que explique sus decisiones

València se ha convertido durante tres días en el epicentro mundial del debate sobre el…

Vivir en el centro de Benissa: lo que comparten los edificios del casco urbano

Basta con recorrer el casco urbano de Benissa para entender cómo se ha ido construyendo…

Experta de Vithas explica cuando la caída del cabello es estacional o cuándo puede esconder un problema capilar

Con la llegada del otoño es habitual percibir un aumento en la cantidad de pelo…

Otras noticias

Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
Nova promoció a Corts Valencianes.
La Costera

Xàtiva autoritza la construcció de 19 nous habitatges per a respondre al creixement de la població

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
Construcció il·legal a Meses.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva ordena l’enderrocament d’una construcció il·legal al polígon Meses a sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Reunió prèvia a l'inici de les obres del CRAC a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia les obres del Centre Raimon al monestir de Santa Clara la pròxima setmana amb una inversió de 9,3 milions

Por Toni Cuquerella
Obres del col·lector a la plaça País Valencià de Xàtiva.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i Adif inicien les obres del nou col·lector de l’avinguda País Valencià sense afectar el trànsit ferroviari

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?