ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Aula Didàctica de música i dansa d’arrel tradicional ‘Salvadora Sancho’ de Xàtiva comença a funcionar

Aquest innovador projecte educatiu busca acostar a l’alumnat dels centres educatius no universitaris la música i la cultura popular valenciana
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 30, 2023
194 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
2705 xativa aula didactica dansa tradicional salvadora sancho

El Centre Cultural de Xàtiva (CCX) ha acollit aquest dijous la presentació de l’Aula Didàctica de Música i Dansa d’Arrel Tradicional Salvadora Sancho, a la qual han assistit la Directora General d’Innovació Educativa Reis Gallego, la regidora de Cultura Raquel Caballero, el cantaor Pep Gimeno Botifarra i els professors del programa German González i Celeste Lafarga.

Aquesta Aula Didàctica Salvadora Sancho és un projecte educatiu innovador posat en marxa des de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport per tal d’acostar a l’alumnat dels centres educatius no universitaris a la música i la cultura popular valenciana, realitzant l’estudi del nostre patrimoni Musical. Està destinada a tota la comunitat educativa, especialment a l’alumnat de Primària, Secundària i Batxillerat dels centres educatius de tot el territori, i les activitats desenvolupades es poden adaptar al nivell i etapa educativa de l’alumnat participant, convertint-se en un espai d’aprenentatge i reflexió al voltant de la música i la dansa popular valenciana amb tallers per a tots els nivells.

Salvadora Sancho va ser una dona de Canals arrelada a la música tradicional i valenciana des de menuda, ja que la seua família solia cantar i versar a la porta de casa, tal i com es feia antigament. Amb problemes de visió però amb grans dots musicals i vocals, Salvadora es va ensenyar a tocar la guitarra de manera autodidacta.

«Era important traure a la llum a les persones anònimes que han treballat tant per la nostra cultura, com va ser el cas de Salvadora Sancho. Esperem que a través d’aquesta aula es puguen traure a la llum molts altres noms anònims, per a poder conèixer-los. Aquestes aules tenen la intenció de ser un pol d’agitació cultural», ha explicat la Directora General d’Innovació Educativa Reis Gallego.

Per la seua part, la regidora de Cultura de Xàtiva, Raquel Caballero, ha indicat que «ens enorgulleix tindre aquesta Aula Didàctica a Xàtiva, perquè des de fa 40 anys hi ha ací associacions com la del Corpus o l’Escola de Danses; i persones com Pep Gimeno Botifarra, Raquel Langa o Sebastià Garrido, realitzant un treball fantàstic en la recerca de documentació de les nostres tradicions, continuant eixe treball de divulgació a través de les escoles de Xàtiva». Caballero ha afegit que aquest «és un projecte que calia dur a terme perquè la manera de preservar aquest patrimoni que forma part de la nostra identitat com a valencians és ensenyar-lo als xiquets i xiquetes, per a que es mantinga en el futur».

En eixa línia s’ha manifestat també Pep Gimeno Botifarra, qui ha declarat que «feia falta una aula com aquesta, per recordar les nostres arrels. La gent que li agrade gaudirà d’aquest nou espai que ha de perdurar en el temps, perquè hem de dignificar la nostra llengua, les nostres cançons i als nostres majors, ja què gràcies a elles i ells podem recuperar tot açò».

Des que començaren els primers tallers de prova en desembre de 2022, ja han passat per l’Aula Didàctica uns 530 alumnes. Els tallers s’iniciaran demà i continuaran durant tot el mes d’abril amb centres de la Granja de la Costera, Alzira, Novetlè, Pedreguer o Llocnou entre altres poblacions. L’Aula es troba ubicada al CCX de Xàtiva i es poden consultar els tallers que s’ofereixen a la web https://portal.edu.gva.es/salvadorasancho, o a través del correu electrònic [email protected].

La Directora General Reis Gallego també ha anunciat en l’acte que el CEFIRE de Xàtiva acollirà durant el 12, 13 i 14 de juliol unes jornades didàctiques de formació del professorat de música tradicional i dansa. Comptarà amb una ponència inicia de Vicent Torrent i Maribel Crespo, seguint amb ponències i materials didàctics.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?