ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i Creu Roja fan balanç de l’exercici anterior i programen les accions per 2021

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 11, 2021
383 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Les actuacions de l’Associació en el darrer any s’han centrat en l’atenció urgent a les necessitats bàsiques i la prevenció de l’exclusió escolar

La regidora de Benestar Social Xelo Angulo i l’Associació Creu Roja de Xàtiva, amb la seua presidenta Maria Luisa Juan, van celebrar fa uns dies una reunió a l’Ajuntament per tal d’avaluar l’exercici 2020 a la ciutat i traçar les noves línies de cooperació entre l’Assemblea Local i l’Ajuntament de cara a aquest 2021.

Creu Roja va aprofitar la reunió per tal d’explicar els programes desenvolupats durant 2020 com ara l’Atenció Urgent a les necessitats bàsiques de les persones de Xàtiva durant la pandèmia i el recolzament en prevenció de l’exclusió escolar per a menors d’entre 6 i 16 anys amb necessitat de material escolar. El pressupost executat per a aquestes dues actuacions ha suposat un total de 6.400 euros.

Pel que fa a l’atenció urgent a les necessitats bàsiques, Creu Roja ha atès a un total de 10 unitats familiars, amb activitats com ara l’anàlisi de la situació de família i orientació sobre els tràmits per tal de sol·licitar ajudes públiques i privades, l’ajuda per a complimentar la documentació, l’acompanyament i la mediació de la persona en la gestió dels tràmits, l’acompanyament en l’accés als drets educatius dels fills, la derivació a una assistència psicosocial mantinguda en el temps i l’entrega de productes alimentaris de primera necessitat, productes higiènics i productes sanitaris entre d’altres.

Pel que fa a la campanya de prevenció de l’exclusió social en menors, s’han atès un total de 40 persones. En aquest cas les activitats realitzades han sigut l’entrega de material escolar i didàctic, entregues econòmiques per al pagament de matrícules, llibres assegurances o material, l’anàlisi de la situació de la família i l’orientació per poder sol·licitar ajudes educatives, ajudes per tal d’abonar el transport necessari per a traslladar-se i recolzament humà per a mitigar l’estrès provocat per la situació familiar que afecta al rendiment educatiu.

«La Creu Roja és un agent fonamental per a nosaltres, ja que complementa tot el nostre treball de protecció als més vulnerables de la ciutat. Amb la pandèmia que estem travessant, en 2020 han actuat mitjançant una col·laboració que incidia en el treball amb persones d’alt risc de pobresa i exclusió, especialment en ajuda alimentària, amb recursos i acompanyament», ha manifestat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo, qui ha recordat que l’Associació es va traslladar el passat any 2020 a la seua nova seu, amb la col·laboració de l’Ajuntament «perquè pogueren tindre un espai en el que les persones que requereixen la seua ajuda puguen ser ben ateses i rebre els recursos necessaris per a participar en la vida econòmica, social i cultural de la nostra ciutat».

Angulo també ha recalcat que «la filosofia de Creu Roja durant tants anys a la nostra ciutat, al servei dels més vulnerables, la professionalitat dels qui atenen i el seu compromís amb Xàtiva són fonamentals per a nosaltres com a Ajuntament, per a poder millorar l’estat de Benestar». Des del departament municipal de Benestar Social i l’Assemblea Local de Creu Roja es continua treballant en establir els objectius per al present exercici, en que la pandèmia continua sent una realitat.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

IKEA renueva la Casa de la Música de Cheste tras la DANA

El Ayuntamiento de Cheste y IKEA han cerrado un acuerdo para mejorar el equipamiento de…

Dónde aparcar gratis en Torrent: el mapa de las 800 nuevas plazas creadas en la ciudad

El Ayuntamiento de Torrent ha dado un impulso definitivo a su plan de movilidad urbana…

Utiel reabre el paseo del río Magro tras duplicar la capacidad del cauce contra las inundaciones de futuras DANA

El Ayuntamiento de Utiel ha anunciado de forma oficial la reapertura al tránsito ciudadano del…

Otras noticias

Imatge del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a l'antic Monestir de Santa Clara.
La Costera

Nou xoc institucional pel futur Palau de Justícia de Xàtiva: la Generalitat tria solar per a un polígon industrial sense el consens municipal

Por Toni Cuquerella
Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?