ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva augmenta un 40% les ajudes a les associacions veïnals i el foment de la participació

Ja es poden sol·licitar aquestes subvencions, fins al 20 de novembre, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Xàtiva
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 31, 2023
60 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
66 xativa veins participacio

El Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) ha publicat aquest dimarts l’anunci de la convocatòria de les subvencions destinades a les associacions de veïns i al foment de la participació ciutadana per a l’any 2023, per tal de promoure la consecució de fins públics atribuïts a la competència local i incentivar la implicació i el foment de la participació ciutadana des del propi moviment associatiu.

En total s’atorgaran fins a 7.000 euros vinculats, el que suposa un 40% més en el el darrer any. «Aquest any s’ha augmentat la dotació de 5.000 a 7.000 euros i s’ha aprofitat per simplificar la tramitació de la subvenció de manera que siga cada vegada més senzill per a les diferents associacions de la ciutat el poder accedir a subvencions públiques sense necessitat de tindre un coneixement massa elevat del que és la documentació administrativa o les qüestions jurídiques», ha manifestat el regidor de Participació Ciutadana, Héctor Cuenca, qui ha afegit que «amb aquestes subvencions el que es pretén és fomentar la realització d’activitats per part de les associacions de veïns de la ciutat, així com fomentar la participació ciutadana a través d’aquestes associacions, que són de les més importants pel que fa al trasllat de les idees, suggerències i problemàtiques que tenen els veïns i veïnes de les diferents zones de la ciutat».

Les ajudes s’adjudicaran mitjançant concurrència competitiva entre les associacions aspirants que reunisquen una sèrie de requisits: posseir el veïnatge administratiu en Xàtiva i estar inscrites al registre municipal d’Associacions Ciutadanes, que les activitats no tinguen finalitat lucrativa o es reinvertisquen en la pròpia associació, que l’àmbit d’actuació siga dins del propi municipi, que les activitats estiguen obertes al públic en general i acompanyar els documents que es relacionen en les bases de la convocatòria.

Entre les accions objecte d’aquestes subvencions es troben: recolzar el manteniment i el funcionament de les seus socials de les associacions de veïns i veïnes, implicar a la ciutadania en l’organització i posada en marxa de projectes que milloren la qualitat de vida de la població, i crear cultura participativa amb propostes formatives des del moviment associatiu i voluntari.

Entre la documentació que cal aportar es troben la fitxa tècnica de l’associació, programa detallat de les activitats en curs o pendents de realitzar per l’entitat, el pressupost de les activitats, el número de compte bancari i l’autorització de l’Ajuntament respecte a l’acreditació del compliment d’obligacions tributàries. Es tindran en compte una sèrie de barems d’avaluació com ara la coherència i la qualitat de l’activitat, els projectes interassociatius, la programació d’activitats que promoguen la participació infantil i/o juvenil, la inclusió del principi d’igualtat a l’associació, la recopilació de l’opinió del veïnat respecte als serveis municipals o l’ús del valencià en fullets, cartelleria i material gràfic.

Les sol·licituds es poden presentar fins al 20 de novembre de 2023, i la inscripció s’haurà de fer de manera telemàtica a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Xàtiva. Les bases es poden trobar a la pròpia seu electrònica.

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Bielsa exige el cese del diputado de Bomberos tras un mes de huelga en Valencia

El portavoz del PSPV en la Diputación de València, Carlos Fernández Bielsa, ha solicitado la…

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

El Pleno del Ayuntamiento de Sagunto ha aprobado, de forma unánime, una declaración institucional que…

Orihuela mejora la recogida de basura con inversión de 1,2 millones

El Ayuntamiento de Orihuela ha dado un paso significativo en la modernización del servicio de…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?