ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva aprova l’abonament previ del 100% de la subvenció a la Junta Local Fallera

Aprovats els premis econòmics de les falles 2024, que com a novetat recompensaran la segona i tercera classificada a la secció especial infantil
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 19, 2024
371 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9726 xativa acte lliurament premis

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat l’abonament del 100% de la subvenció la Junta Local Fallera per a l’exercici 2024, acordada al conveni de col·laboració signat entre l’entitat i l’Ajuntament, i que suposa l’impuls econòmic necessari per a la celebració dels actes fallers.

«Per primera vegada, l’equip de govern atorgarà el 100% d’esta subvenció abans de falles per afrontar tots els pagaments que hi ha en estes dates. Ho creiem necessari ja que la despesa més important del col·lectiu es realitza en el primer trimestre de l’any», ha manifestat la regidora de Cultura Festiva María Beltrán.

La subvenció ascendeix a un total de 100.000 euros, els quals han estat justificats amb pressuposts valorats per part de la JLF a través dels diferents actes que es desenvoluparan durant el present exercici faller, concentrats quasi en la seua totalitat en aquests primers tres mesos.

D’altra banda, també s’han aprovat els premis econòmics per a les falles 2024, els quals es concentre en els concursos de monuments, la crítica, el ninot i els llibrets. En total es repartiran 26.400 euros en premis. La principal novetat és que s’amplia el premi dels cadafals infantils en secció especial al segon i tercer classificat «pel fet que els últims exercicis les comissions de Xàtiva estan apostant pel monument infantil», ha justificat Beltrán.

Així als cadafals grans, el guanyador de la secció especial rebrà un premi de 3.500 euros, mentre que el segon rebrà 2.500 per 2.250 del tercer, 2.000 del quart i 1.750 del cinquè classificat. També rebran premi econòmic els tres primers classificats a secció primera: 1.500 euros la falla guanyadora, 1.200 la segona i 1.000 la tercera. Completaran els premis econòmics dels cadafals grans el guanyador de la secció segona (1.000 euros) i el de secció tercera (800 euros).

Pel que fa als cadafals infantils, la comissió guanyadora de la secció especial s’emportarà 1.500 euros, per 900 de la segona classificada i 500 de la tercera. També obtindran premi les falles infantils guanyadores de secció primera (800 euros), segona (600 euros) i tercera (400 euros).

Els llibrets mantindran els sis premis que vénen sent habituals en els darrers anys. El volum guanyador aconseguirà 600 euros, seguit de 500 per al segon i 350 per al tercer. Es destinaran 200 euros al quart classificat, 150 al cinquè i 100 al sisè. Completen els premis econòmics els guanyadors de crítica local i crítica fallera (300 euros per a cadascun), millor ninot i millor ninot infantil (800 i 500 euros respectivament) i el premi LGTBIQ+ (400 euros).

«Els premis econòmics destinats a les comissions de la ciutat són un impuls necessari perquè la cultura fallera es vaja incrementant a Xàtiva any rere any. Des de l’ajuntament de Xàtiva, continuem apostant per premiar els millors llibrets, la millor crítica local i fallera, i els monuments» ha finalitzat la regidora de Cultura Festiva.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Un terratrèmol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva se sent a la Safor i la Marina Alta

El sud de la província de València ha registrat un episodi sísmic durant la darrera…

El servicio de agua en Riba-roja alcanza un 93% de valoraciones positivas entre la ciudadanía

El servicio de agua en Riba-roja se sitúa entre los mejor valorados por la ciudadanía,…

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

La ràpida intervenció dels serveis d'emergència i les forces de seguretat va evitar una tragèdia…

Otras noticias

Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?