ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva aprova el I Pla Municipal LGTBI+

També s’han aprovat dues mocions relatives a la defensa d’uns serveis socials públics i de qualitat i per la retirada de la consulta sobre la llengua base als centres educatius
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 31, 2025
561 vistas
6 Min lectura
1
Compartir en:
4642 xativa ple municipal

El plenari municipal de Xàtiva ha aprovat amb els vots favorables del PSPV-PSOE, Xàtiva Unida i Partit Popular, i amb l’abstenció de VOX, el I Pla Municipal LGTBI+ de la ciutat de Xàtiva.

 

La tinenta d’alcalde de Xàtiva Unida i responsable de l’àrea de Dona i Igualtat, Amor Amorós, ha explicat que «»aquest Pla naix amb la voluntat de ser una eina efectiva en l’erradicació de conductes LGTBI-fòbiques, en la visibilització del col·lectiu i en la creació d’una xarxa de recursos humans i materials de proximitat en matèria de diversitat sexual i de gènere a l’abast de tothom». I ha volgut remarcar que «totes les persones són dignes d’una societat que creu en la igualtat, que s’implica en la lluita per un món millor i lliure d’odi i treballa en equip perquè ningú es quede enrere». Per últim, ha volgut «agrair a l’associació Arc de San Martí i al Consell de la Joventut la seua tasca, ja que els avanços en igualtat a Xàtiva han estat possibles sobretot per la seua espenta».

La regidora de Joventut i portaveu del PSPV-PSOE, Lena Baraza, ha expressat que «aquest Pla vol millorar la convivència i fer una ciutat més amable i respectuosa amb totes les formes de ser i d’estimar». I ha afegit que «Cal que les administracions públiques ens posicionem enfront dels discursos d’odi i a favor les persones. Aquest Pla és la nostra aportació en clau municipal per a aconseguir que totes les persones, independentment de la seua expressió o orientació de gènere, puguen viure en pau i tranquil·litat». Finalment, la regidora ha volgut agrair també «la seua tasca incansable a l’associació Arc de Sant Martí».

Per la seua banda, el regidor del Partit Popular, Marcos Sanchis ha defensat que «volem expressar el nostre total suport al Pla, ja que serà un pas ferm cap a la igualtat real en la nostra ciutat i ens permetrà abordar les desigualtats que encara perviuen a Xàtiva treballant en àrees com la visibilització, el treball o la salut».

D’altra banda, el plenari també ha aprovat amb els vots favorables del PSPV-PSOE, Xàtiva Unida i Partit Popular, i amb l’abstenció de VOX, una modificació pressupostària mitjançant suplements de crèdits per tal d’assumir la pujada de l’increment anual dels salaris del 2024 en relació amb l’Índex de Preus al Consum.

El portaveu del Partit Popular, Marcos Sanchis ha explicat: «Estem a favor d’apujar els salaris dels treballadors però en contra d’apujar els salaris dels endollats».

En aquest sentit, el portaveu del PSPV-PSOE i regidor d’Hisenda ha explicat que «donat que l’IPC de 2024 ha acabat en el 2,8%, superant les previsions, ha generat l’obligació de les administracions públiques de realitzar una pujada de l’increment anual dels salaris del 2024 d’un 2% a un 2,5%, i per tant cal dotar i abonar eixa quantitat amb el fons de contingència. Aquest augmentarà en 131.471,77 euros».

Mocions

El plenari municipal ha aprovat també dues mocions conjuntes dels partits polítics municipals del PSPV-PSOE i Xàtiva Unida: una relativa a la defensa dels serveis socials públics i de qualitat; i una altra per sol·licitar a la Conselleria d’Educació la retirada immediata de la consulta sobre la llengua base als centres educatius i la defensa del valencià com a patrimoni cultural i lingüístic.

Pel que fa a la moció de la llengua, l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà ha expressat: «A mi el que em resulta sorprenent és que la llibertat tan sols s’utilitza per a discriminar el valencià, ja que en cap moment es demana en quina altra llengua volen estudiar els seus fills». I ha afegit que «s’està creant un conflicte on no existeix».

La regidora de Joventut i portaveu del PSPV-PSOE, Lena Baraza, ha explicat: «El Consell Escolar Municipal de Xàtiva, format per centres públics, privats i concertats ja va sol·licitar que s’enviara una demanda a la Conselleria perquè s’ature aquesta llei».

Per la seua banda, el regidor de Cultura de Xàtiva Unida, Alfred Boluda ha defensat que «per als valencians i valencianes la llengua és un dret, però per a molts també és un deure usar-la, transmetre-la a la nostra descendència, compartir-la i mantindre-la mitjançant el nostre sistema educatiu».

El regidor de VOX, Francisco Suárez, ha dit que «si anem a les estadístiques de PISA veiem que els únics que cauen són els catalans i els bascs».

Finalment, el regidor del Partit Popular, Eduardo Llopis, ha expressat que «nosaltres volem defensar els drets dels pares i mares a decidir sobre l’educació dels seus fills».

La primera moció ha sigut recolzada amb els vots a favor del PSPV-PSOE i de Xàtiva Unida, i els vots en contra de Partit Popular i l’abstenció de VOX. La segona moció ha sigut aprovada amb els vots a favor de PSPV-PSOE i de Xàtiva Unida, i els vots en contra de Partit Popular i VOX.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Torrent acoge este jueves la zarzuela itinerante de Les Arts Volant con música de José Serrano

Torrent se convertirá este jueves, 16 de julio, en el escenario de una noche lírica…

Amor prohibit sota el franquisme i memòria familiar: les obres triomfadores dels Premis Ciutat de Gandia 2026

El prestigi de les lletres valencianes torna a brillar amb força a la Safor. L'Ajuntament…

El pla de l’única caixa d’estalvis valenciana per a conquistar Elx amb un model que no té accionistes

En un context financer marcat per la impersonalitat de les grans corporacions, Caixa Ontinyent ha…

Otras noticias

Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Protesta contra l'eliminació del jutjat de violència de gènere a Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere: el Govern rectifica i retorna les competències al partit judicial

Por Toni Cuquerella
Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix amb l'agrupació d'Ens Uneix a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva estrena agrupació local d’Ens Uneix amb Javier García Paños com a líder

Por Javier Ruiz
Xàtiva renova les instalacions de la DGT.
La Costera

Xàtiva estrena la reforma de l’aula de la DGT amb 64 ordinadors per als exàmens de conduir

Por Adrián Lupiáñez
Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix amb l'agrupació d'Ens Uneix a Xàtiva.
La Costera

Ens Uneix presenta el seu projecte a Xàtiva liderat per Javier García Paños i amb suport de Pep ‘Botifarra’

Por Toni Cuquerella
Les temperatures superaran els 40 graus.
La CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Els ajuntaments de la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta apliquen mesures d’urgència davant dels 43 °C previstos per l’onada de calor

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?