ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva adquirirà les dos últimes torrasses de propietat privada ubicades a la muralla de Llevant

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 18, 2022
41 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

Amb aquesta compra, l’Ajuntament de Xàtiva completarà la propietat municipal de totes les torres defensives de la muralla de la ciutat

L’Ajuntament de Xàtiva adquirirà pròximament les dues úniques torrasses de la ciutat que resten per ser propietat municipal, ubicades junt a la senda que discorre per la muralla de Llevant, i que daten de l’època àrab.

«Aquestes torrasses i el llenç que les uneix són propietat privada i estem en converses amb el propietari per tal d’adquirir-los abans de que finalitze aquest any. Amb aquesta compra aconseguirem el 100% de la propietat de les muralles de la nostra ciutat i de les seues torrasses», ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha indicat que aquests elements «tenen un importantíssim valor patrimonial i la seua adquisició va a possibilitar a l’Ajuntament la posterior inversió per a la seua restauració i per a la posada en ús de les mateixes, a l’igual que s’ha fet en altres torrasses que ja van ser adquirides anteriorment per part municipal».

Cal recordar que en 2004 ja es va procedir a l’adquisició de la torrassa annexa de Llevant amb un preu de 105.000 euros, la qual es va cedir en 2017 a les associacions Bosc Primigeni Xàtiva i Societat Valenciana d’Ornitologia SVO-La Costera per a usos mediambientals, concretament com a observatori d’aus i de naturalesa local. A més a més, en els darrers anys també s’ha estat actuant en altres torres defensives de la ciutat com ara la torre de l’Esperó, en la qual es van recuperar les característiques funcionals i formals amb una inversió de més de 335.000 euros subvencionats per la Generalitat Valenciana.

Les històriques muralles de Xàtiva, les més àmplies de les taifes valencianes en època àrab amb més de tres kilòmetres de recorregut, són un dels majors baluards arquitectònics i patrimonials de la ciutat, i han rebut contínues reedificacions amb el pas del temps. En 1117 es va produir la restauració i fortificació de la ciutat per part dels almohades, mentre que en 1210 es va construir la torre del Sol i en 1287 es van reparar les muralles després de la conquesta de Jaume I. Les muralles del Castell de Xàtiva van obtenir noves reparacions al segle XIV a mans del rei Pere IV però van ser destruïdes en gran part amb l’incendi de la ciutat l’any 1707 i els terratrèmols de 1748. En 1838 es van realitzar obres de reedificació tant a les muralles com al castell, tot i que finalment, l’any 1874, es van enderrocar les muralles inferiors recaients a l’Albereda.

Pel que respecta concretament a les muralles de llevant, aquestes s’estenen des de la imponent Penya Roja fins a la torrassa de la Pólvora, al final del carrer Carners. Limitava l’antic convent de Montsant intramurs amb el de Sant Onofre el Vell, extramurs.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?