ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La setena edició del ciclocross ‘Ciutat de Xàtiva’ prendrà aquest dissabte el poliesportiu de les Pereres

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 15, 2022
339 vistas
6 Min lectura
Compartir en:

NULL

Estaran presents els diferents campions d’Espanya, entre els quals destaca Felipe Orts, i també hi haurà presència internacional en els més de 400 inscrits a la cita

L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat aquest dijous la prova internacional de Ciclocross C2 ‘Ciutat de Xàtiva’, pertanyent a la Copa de Espanya, i que ha comptat amb la presència del regidor d’Esports Pedro Aldavero, el president de la Federació Valenciana de Ciclisme Kike Gutiérrez, el president del Club Ciclista Bicicletas Sanchis Salvador Sanchis i el Director Tècnic de la Prova Miguel Ángel Ortega.

La cita, que viurà la seua setena edició i serà la penúltima del circuit, tindrà lloc aquest dissabte 17 de desembre, a partir de les 9 del matí, al poliesportiu de Les Pereres. Una vegada més estaran present els i les millors ciclistes del país, entre els quals destaca el campió d’Espanya Felipe Orts, guanyador de les tres últimes edicions i el qual farà una aturada en la seua gira europea del campionat del món per assistir a l’esdeveniment; i també altres referents nacionals en totes les categories masculines i femenines com l’asturiana Lucía González o la valenciana Sofía Rodríguez. Cal destacar també participació estrangera com ara la del ciclista elit francés Fabien Doubey o el campió sub-23 de França, qui ha guanyat etapes al Giro d’Italia o al Tour del Porvenir.

«Hi haurà corredors i corredores de molt de nivell, i és una forma de tindre a Xàtiva posada en el mapa a nivell internacional. Serà la penúltima prova puntuable de la Copa Espanya, que finalitzarà diumenge a València, i també és una oportunitat per a les escoles ciclistes i per a l’aprenentatge dels més menuts», ha indicat el president de la Federació Valenciana de Ciclisme Kike Gutiérrez, mentre que el regidor d’Esports Pedro Aldavero ha manifestat que «és una satisfacció poder continuar amb aquesta prova, perquè tindre als millors ciclistes del país rodant a Xàtiva fa que cresca la il·lusió per aquest esport especialment entre la gent més jove».

El circuit compta amb 3 kilòmetres i pel moment la prova compta amb uns 400 inscrits en les distintes categories als que cal sumar les escoles ciclistes, que aportaran altres 250 participants de 6 a 14 anys. A les 9 s’iniciarà la prova de cadets masculí, i a les 9:45 cadet i màsters femení. A les 10:00h serà el torn de la categoria junior masculina i a les 11:25 la femenina. L’elit i sub-23 femenina començarà a les 12:20 i finalment, la categoria reina masculina tindrà lloc a les 13:25h. Les carreres s’aturaran fins les 15h, quan es reprendrà la jornada amb les categories màster fins a les 17 hores, per donar pas a les escoles fins les 18h, quan es tancarà el circuit.

«Aquest és un circuit permanent que es cuida durant tot l’any, i per això és un dels millors de tota Espanya», ha indicat el director tècnic de la prova Miguel Ángel Ortega, mentre que el president del club Bicicletas Sanchis, Salvador Sanchis, ha indicat que «aquesta és una carrera important marcada en roig per a molts professionals. Tots els ciclistes volen vindre a córrer-la i això és símptoma de la qualitat de la mateixa».

En la jornada prèvia a la competició, el divendres 16 de desembre, tindrà lloc a les 16 hores una quedada oberta amb Javier Ruiz de Larrinaga, cinc vegades guanyador del Campionat d’Espanya, per tal d’aprendre a córrer una carrera de ciclocross i a sortejar els diferents elements. A més a més, de 19 a 21h tindrà lloc al Centre Cultural de Xàtiva (CCX) una taula redona per parlar sobre aquesta disciplina, amb la presència del president de la Federació Kike Gutiérrez, el seleccionador de València Javier Cabanes i el corredor elit Felipe Orts entre d’altres.

Jornada de tecnificació

El director tècnic de la prova, Miguel Ángel Ortega, també ha informat de que la Federació Valenciana ha escollit el circuit de Xàtiva per tal de realitzar una jornada de tecnificació el proper 26 de desembre, de cara a la preparació del Campionat d’Espanya que tindrà lloc durant el mes de gener a Vic (Barcelona). També podran assistir tots els xiquets i joves amb llicència activa.

Cal recordar que precisament Xàtiva va ser la seu de l’últim campionat d’Espanya de Ciclocross, que es va celebrar el passat mes de gener de 2022 al Poliesportiu de Les Pereres.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 5 de septiembre

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 5 de septiembre indica cielos con nubes…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 5 de septiembre

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 5 de septiembre indica temperaturas máximas de…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Peñíscola para el sábado 5 de septiembre

Peñíscola disfrutará de una jornada con poco nuboso y temperaturas máximas alrededor de 31 ºC,…

Otras noticias

Acte al Museu de l'Almodí durant la Fira dels Borja de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva llança el I Concurs Nacional de Música Antiga «Fira dels Borja»: dates, requisits i inscripció

Por Toni Cuquerella
la costera
La Costera

6 de cada 10 persones sense faena superen els 44 anys a La Costera

Por Adrián Lupiáñez
Mapa de la intervenció a l'A-35.
La Costera

El Ministeri destinarà 2,3 milions a reforçar estructures amb més de 40 anys en l’autovia A-35 a l’Alcúdia de Crespins i Cerdà

Por Toni Cuquerella
Brigada de neteja de la Fira de Xàtiva.
La Costera

La Fira de Xàtiva 2026 marca un rècord de reciclatge: la recollida d’envasos i paper es duplica respecte a l’any anterior

Por Toni Cuquerella
xativa
La Costera

Xàtiva repara d’urgència la N-340 al Jardí del Bes per a solucionar les filtracions de la pluja

Por Adrián Lupiáñez
Nous cotxes de la Policia Local de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva renova la seua Policia Local amb dos nous vehicles híbrids

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?