ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La recreació històrica del Tractat d’Almisrà arribarà l’11 de febrer al Gran Teatre de Xàtiva

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 26, 2023
274 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Aquest dissabte tindrà lloc a la Casa de Cultura la presentació amb posterior conferència d’Agustí Ventura, on es podran començar a recollir invitacions

El Tractat d’Almisrà serà protagonista a Xàtiva amb la realització d’una conferència i una recreació història.

Aquest dissabte 28 de gener tindrà lloc a la sala Noble de la Casa de Cultura (19h) la presentació de l’obra teatralitzada, amb posterior conferència del llibre sobre el «Tractat d’Almisrà», amb la participació del cronista de la ciutat Agustí Ventura i de l’actor Román Francés Berbegal.

La recreació històrica sobre el Tractat d’Almisrà tindrà lloc el dissabte 11 de febrer de 2023 a les 20 hores al Gran Teatre de Xàtiva, amb entrada gratuïta. Es tracta de la versió teatral de l’històric pacte, una obra bilingüe amb pròleg i quatre jornades segons el Llibre dels Fets i els documents de la donació d’Énguera i l’original del Tractat. La representació correrà a càrrec del grup de teatre de l’Associació Cultural del Tractat del Camp de Mirra i comptarà amb 35 actors i actrius i un equip tècnic i artístic de conformat per més de 25 persones.

Cal recordar que la representació anual del Tractat d’Almisrà té lloc al Camp de Mirra cada 25 d’agost, sent possiblement l’única mostra de teatre històric a tot el territori valencià, amb una transcendència molt important per a la història dels valencians d’aquestes comarques. Històricament, aquest tractat està considerat com un dels pactes medievals més rellevants realitzats per Castella i Aragó, i adquireix major importància pel fet de ser la primera frontera estable pel sud de l’antic Regne de València.

Mentre s’assetjava el Castell i la vila de Xàtiva a l’hivern de 1244, un component de forces castellanes comandades pel cavaller castellà Pedro Núñez de Guzmán s’apoderava de les viles de Moixent i Énguera, que pertanyien a la jurisdicció de Xàtiva, agreujant-se el conflicte al descobrir un espia castellà que pretenia negociar secretament amb els musulmans l’entrega de Xàtiva a l’Infant de Castella.

Aquests altercats propiciaren una trobada al castell fronterer d’Almisrà, on la indignació de Jaume I arriba a l’extrem quan els emissaris de l’Infant li asseguren que Xàtiva es rendirà a les tropes castellanes. És en aquest moment quan Jaume I pronuncia la famosa frase: «Qui en Xàtiva voldrà entrar, sobre Nos haurà de passar». La intervenció de la Reina Violant fan que el Rei plantege un nou tractat amb Castella que se signaria el 26 de març de 1244, vespra del Diumenge de Rams.

A les persones assistents a la conferència i presentació d’aquest dissabte se’ls obsequiarà amb invitacions per a poder assistir a la representació teatral del proper 11 de febrer al Gran Teatre de Xàtiva.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Menys abocador i més contenidor marró: com la separació de l’orgànic està buidant el fem de rebuig a Ontinyent

La revolució de la recollida de residus d'Ontinyent ja té un clar protagonista: el contenidor…

Primer rescate de la temporada de la policía marítima de Calp al evacuar a una mujer en una cala del Racó del Corb

La Unidad de Vigilancia e Intervención Marítima (UVIM) de la Policía Local de Calp ha…

Castellón de la Plana celebra la 8ª edición de la jornada inclusiva ‘Todo el mundo a moverse’

El pabellón deportivo de la Universitat Jaume I, en Castellón de la Plana, ha acogido…

Otras noticias

Roger Cerdà i María Beltrán.
La Costera

La Fira de Xàtiva fa història amb més de 300.000 visites i ja mira cap a la declaració internacional

Por Toni Cuquerella
xativa escola campus
La Costera

Més de 440 xiquets i joves omplin les escoles i campus d’estiu municipals de Xàtiva

Por Adrián Lupiáñez
Mompó Llanera de Ranes
La Costera

Llanera de Ranes recibirá más de 180.000 euros de la Diputació para renovar su polígono industrial

Por Adrián Lupiáñez
Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Protesta contra l'eliminació del jutjat de violència de gènere a Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva recupera el jutjat de violència de gènere: el Govern rectifica i retorna les competències al partit judicial

Por Toni Cuquerella
Jorge Rodríguez i Natàlia Enguix amb l'agrupació d'Ens Uneix a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva estrena agrupació local d’Ens Uneix amb Javier García Paños com a líder

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?