ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado junio 6, 2025
1.3K vistas
4 Min lectura
Compartir en:
La ministra Sira Riego, junt a l'alcalde de Xativa, en el Consell de Xiquets.
La ministra Sira Riego, junt a l'alcalde de Xativa, en el Consell de Xiquets.

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del Consell Municipal de Xiquets i Xiquetes de Xàtiva, acompanyada de l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i del regidor de Partipació Ciutadana, Hèctor Cuenca, que ha tingut lloc al consistori municipal.

Durant la sessió, l’alumnat de 5é i 6é de primària dels centres educatius de la ciutat que forma part del Consell, ha traslladat i posat en comú les seues propostes de millora en matèria de drets de la infància, centrant-se enguany en el dret a la seua protecció, amb especial atenció al bullying i el respecte a la diversitat. Dins d’aquest tema han escollit els espais públics de la ciutat on se senten segurs, destacant la Biblioteca Municipal, per a la qual han elaborat una sèrie de propostes com a espai de referència.

A més d’exposar el seu treball realitzat durant el curs, els xiquets i xiquetes han aprofitat l’ocasió per fer preguntes directament a la ministra, interessant-se per qüestions relacionades amb els drets infantils, la seguretat en els espais públics o el funcionament de les institucions.

«Estic molt contenta de poder escoltar les xiquetes i els xiquets d’aquest Consell que considere que és tan important a l’hora de construir el nostre país. A més, estic segura que la seua mirada ens dona molta informació d’allò que realment necessitem», ha expressat la ministra Sira Rego, qui ha valorat molt positivament l’experiència del Consell com a exemple de bones pràctiques en participació infantil.

L’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, ha agraït “la presència de la ministra en la ciutat i en el Consell de Xiquets i Xiquetes, així com la importància del seu suport a les polítiques d’infància participativa com aquesta que fan de Xàtiva una ciutat més democràtica i més pròxima”.

Per la seua part, el regidor de Participació Ciutadana, Héctor Cuenca, ha destacat la importància d’aquest projecte: «El Consell de Xiquets i Xiquetes ens recorda que la participació no té edat, i que la implicació activa des de ben menuts és clau per a una ciutadania crítica i compromesa». I ha subratllat l’impacte real que té la veu dels infants, com s’ha evidenciat en el procés de pressupostos participatius ‘Decideix Xàtiva 25’, on una de les quatre propostes presentades pel Consell de Xiquets i Xiquetes ha estat escollida en la votació final”. Es tracta de la creació d’un club de lectura infantil i juvenil que comptarà amb una inversió de 4.400 euros”.

A més a més, durant aquest curs, el Consell ha participat en diverses activitats com una jornada oberta, una acampada conjunta amb el Consell Local d’Infància de Xirivella i una convivència de cap de setmana.

El projecte del Consell de Xiquets i Xiquetes de Xàtiva està impulsat per la Regidoria de Participació Ciutadana i busca promoure valors com el diàleg, el respecte i l’organització a través d’una educació no formal, afavorint la implicació de la infància en la vida pública i institucional de la ciutat.

Tags: Toni Cuquerella Xàtiva

Lo + leído

La Policía Nacional detiene en Torrent a un hombre por una denuncia falsa de estafa

La Policía Nacional en Torrent ha detenido a un hombre de 27 años por presentar…

King África sorprende en la Crida de Cullera con ‘La Bomba’ fallera

La bienvenida a las Fallas 2026 en Cullera contó con una actuación inesperada que sorprendió…

Galería de imágenes de la entrega de banderines y galardones a las comisiones falleras de Gandia

La plaça Major de Gandia se convirtió en el escenario principal de la entrega de…

Otras noticias

El presumpte segrestador fuig de la casa de la víctima.
Comarcal

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

Por Toni Cuquerella
Regidors del PSPV i Som Ibi després de signar el Pacte del Molí en 2023.
ComarcalL'Alcoià

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

Por Toni Cuquerella
Concejales del gobierno de Crevillent de PP y Vox que acaba de romperse.
Baix VinalopóComarcal

El Gobierno de PP y Vox Crevillent salta por los aires: la retirada de competencias a una concejala de extrema dercha rompe el pacto

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
nuevo parking Lliria
ComarcalEl Camp de Túria

Llíria inaugura un nuevo aparcamiento disuasorio para 200 vehículos en la salida hacia Pedralba

Por Pau Gómez
El tiempo en Requena hoy
Comarcal

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena, hoy miércoles 25 de febrero

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?