ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Diputació aprova una ajuda a Xàtiva per a treballs d’exhumació i identificació de represaliats de la guerra enterrats a Paterna

admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 8, 2024
577 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4669 xativa 2

La Diputació de València, a través de l’àrea de Memòria Democràtica que dirigix la vicepresidenta primera Natàlia Enguix, ha aprovat la concessió directa d’una subvenció a l’Ajuntament de Xàtiva per a la realització de treballs de localització, excavació, exhumació i identificació de restes humanes de la fossa 177 del cementeri de Paterna. L’import total de l’ajuda és de 20.100,40 euros, que es desenvoluparà en el pressupost del present i del pròxim any.

Es pretén així, segons la vicepresidenta primera i diputada de Memòria Democràtica, Natàlia Enguix, “col·laborar en la investigació, localització, exhumació i identificació de les restes de víctimes desaparegudes durant la guerra i la dictadura franquista, mitjançant la realització d’estudis històrics, arqueològics, antropològics i genètics, per a contribuir a la implementació dels principis de veritat, justícia i reparació reconeguts pel Dret Internacional, vinculats als drets humans. La Diputació és una institució de referència en este sentit i continuarà sent-ho perquè els drets humans estan per damunt de tot”.

Esta subvenció és compatible amb la percepció d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, sempre que la suma de totes elles no supere el cost total del projecte, i en este cas donarà lloc a la minoració o denegació de la subvenció.

La partida d’ajudes directes ascendix enguany a un total de 210.000 euros, que se sumen als 850.000 euros -700.000 per a ajuntaments i 150.000 per a associacions- que la Diputació de València va convocar al març de 2024, pel procediment de concurrència competitiva, per a recuperació de patrimoni memorialista, en el cas de l’exhumació de trinxeres o la rehabilitació de refugis impulsades pels consistoris; i per a les exposicions, congressos, accions educatives i la resta d’activitats proposades per les associacions.

Segons explica la vicepresidenta Enguix, “el pressupost de més d’un milió d’euros que destinem enguany a Memòria demostra que, per a este govern de la Diputació, continua sent una eina essencial en la societat actual per a construir un futur sòlid i democràtic”.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

L'Ajuntament d'Ontinyent ha presentat la seua nova programació cultural municipal per a la tardor, una…

La caída del precio del aceite amenaza la rentabilidad del olivar valenciano antes de la recolección

La Unió Llauradora ha mostrado su profunda preocupación por la tendencia a la baja en…

Gandia impulsa su presupuesto para 2027 y ratifica su compromiso con la Vía Verde de la Safor

El Ayuntamiento de Gandia ha aprobado las líneas fundamentales de su Presupuesto Municipal para el…

Otras noticias

Acte al Museu de l'Almodí durant la Fira dels Borja de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva llança el I Concurs Nacional de Música Antiga «Fira dels Borja»: dates, requisits i inscripció

Por Toni Cuquerella
la costera
La Costera

6 de cada 10 persones sense faena superen els 44 anys a La Costera

Por Adrián Lupiáñez
Mapa de la intervenció a l'A-35.
La Costera

El Ministeri destinarà 2,3 milions a reforçar estructures amb més de 40 anys en l’autovia A-35 a l’Alcúdia de Crespins i Cerdà

Por Toni Cuquerella
Brigada de neteja de la Fira de Xàtiva.
La Costera

La Fira de Xàtiva 2026 marca un rècord de reciclatge: la recollida d’envasos i paper es duplica respecte a l’any anterior

Por Toni Cuquerella
xativa
La Costera

Xàtiva repara d’urgència la N-340 al Jardí del Bes per a solucionar les filtracions de la pluja

Por Adrián Lupiáñez
Nous cotxes de la Policia Local de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva renova la seua Policia Local amb dos nous vehicles híbrids

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?