ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Delegada del Govern anuncia que Xàtiva tindrà en 2026 parada d’alta velocitat

admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado agosto 17, 2023
199 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
1275 visita fira pilar bernabe

Pilar Bernabé ha visitat la Fira d’Agost i ha posat en valor l’aposta del govern espanyol per millorar i modernitzar la ciutat i la comarca

La Delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat aquest dijous en la seua visita a la Fira d’Agost que Xàtiva comptarà en 2026 amb una parada d’Alta Velocitat que connectarà la ciutat amb tota la Comunitat Valenciana, però també amb tot el litoral mediterrani i amb l’interior del país.

«Per al progrés i el desenvolupament econòmic de Xàtiva és fonamental la connexió del corredor mediterrani, on el govern espanyol ha invertit més de 5.000 milions d’euros. Xàtiva comptarà en 2026 amb una parada d’Alta Velocitat i això és una gran notícia no sols per connexió de la ciutadania sinó també per un motiu estratègic, ja que el transport de mercaderies és important per a una comarca industrial com és la de la Costera», ha manifestat la Delegada del Govern Pilar Bernabé.

[Img #5835]

Bernabé ha insistit en què aquest és el govern que més ha invertit en Xàtiva, però també en la resta de la Costera i de la província de València pel que fa a les comunicacions, especialment la ferroviària: «Després de 40 anys esperant que la línia Xàtiva-Alcoi fora un trajecte digne, hem invertit 150 milions d’euros en 2022 i 12 en 2023 (més els 7 que s’estan invertint en matèria de seguretat) per a que eixa línia siga una realitat còmoda i pròspera, responent a les necessitats de connexió del segle XXI que necessiten els veïns i veïnes de les comarques centrals».

La delegada del Govern també ha recordat altres inversions a la ciutat, i ha explicat que «Xàtiva lidera la inversió estatal en tota la comarca amb més de 7,3 milions d’euros procedents del Fons de Recuperació i Resiliència per millorar l’eficiència de la ciutat, amb una intervenció a l’Ajuntament, i també turísticament amb una inversió al Castell. Mai en la història havia hagut una inversió directa per part del govern d’Espanya per canviar d’una manera tan clara i tan contundent la fisonomia d’una ciutat que necessitat modernitzar-se».

[Img #5836]

Pilar Bernabé ha aprofitat la seua visita per donar l’eixida del Trofeu de Ciclisme Fira d’Agost i ha signat també al llibre d’Honor de Xàtiva, a més de ser obsequiada amb el tradicional ventall. «La Fira de Xàtiva marca el caràcter comercial i emprenedor de tots els habitants de Xàtiva, un poble de progrés i que mira cap al futur».

Per la seua part, l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà ha assegurat que «des del Govern d’Espanya s’està fent una aposta decidida per la modernització del nostre municipi a través dels Fons Europeus. Per a la ciutat i per a la promoció de la nostra festa és important comptar amb figures com la delegada del Govern».

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?