ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La consellera d’Educació participa en un taller d’instruments tradicionals amb Pep ‘Botifarra’ a Xàtiva

Raquel Tamarit visita l’Aula Didàctica de la Música d’Arrel Tradicional Salvadora Sancho junt amb alumnat de l’IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 25, 2023
297 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5939 xativa raquel tamarit pep gimeno botifarra

La consellera Raquel Tamarit ha visitat l’Aula Didàctica de la Música d’Arrel Tradicional Salvadora Sancho, ubicada al Centre Cultural Xàtiva (CCX) de la capital de la Costera.

Tamarit ha participat en un taller d’instruments tradicionals valencians junt amb alumnat d’ESO de l’IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí, i en el qual també ha intervingut Pep Gimeno, ‘Botifarra’, col·laborador de l’Aula Didàctica i reconegut per la seua tasca de recuperació del nostre patrimoni oral, que, a més de cantar, ha delectat l’alumnat amb romanços i dites populars valencianes.

Les aules didàctiques són un projecte d’innovació educativa de la Conselleria d’Educació que tenen com a objectiu promoure l’aprenentatge més enllà dels centres educatius amb una vinculació forta amb la cultura valenciana i els reptes socials. Són, per tant, un recurs didàctic que s’ofereix als centres educatius perquè l’alumnat de les diferents etapes compten amb tallers, rutes, visites i itineraris, de manera contextualitzada en els entorns propis de cada temàtica.

La missió de l’Aula Didàctica de Música d’Arrel Tradicional Valenciana Salvadora Sancho de Xàtiva és fomentar el coneixement i la sensibilització del nostre patrimoni musical entre l’alumnat, abordant els diferents camps artístics de la música popular, com ara les cançons, danses o instruments tradicionals. A més, serveix per a destacar el valuós repertori musical tradicional i complementa i acompanya el treball del professorat a l’hora de donar a conéixer el patrimoni musical valencià a l’alumnat.

La seua oferta educativa està dirigida a alumnat de totes les etapes educatives i es pot consultar i reservar en el web https://portal.edu.gva.es/salvadorasancho/. L’Aula Didàctica ofereix quatre tallers de 90 minuts de duració, tots adaptats a les edats dels grups participants des d’Infantil fins a Batxillerat i FP.

Els quatre tallers de l’Aula Didàctica Salvadora Sancho

Al taller ‘A ballar les danses!’ l’alumnat pot conéixer els balls tradicionals valencians i practicar-ne alguns. A ‘Qui canta els seus mals espanta!’ es coneixen els principals tipus de cançons tradicionals valencianes, que es poden escoltar en directe de la mà de Pep Gimeno, ‘Botifarra’.

‘Toca, toca!’ és un taller dissenyat perquè l’alumnat conega els principals instruments tradicionals valencians i les diferents agrupacions. A més, inclou una activitat per a construir el seu instrument amb materials reciclats.

El taller ‘De cap a peus!’ gira al voltant de la indumentària tradicional valenciana i dona a conéixer les diferents peces de roba tradicional tant d’home com de dona.

Aquest espai d’aprenentatge al voltant de la música i la dansa tradicional valenciana té el nom de Salvadora Sancho en homenatge a la dona de Canals arrelada a la música tradicional valenciana i una font de recuperació del llegat de la música tradicional.

Huit aules didàctiques al llarg del nostre territori donen suport al sistema educatiu valencià. Les temàtiques en què se centra cada aula didàctica i les seues ofertes educatives es poden consultar en el web https://ceice.gva.es/va/web/aules-didactiques. Es tracta d’espais que ofereixen a l’alumnat activitats complementàries que difonen la influència de referents literaris valencians i de temàtiques vinculades a qüestions d’interés social.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La CHJ amplía el mapa de zonas inundables tras el impacto de la dana: estos son los 70km nuevos de alto riesgo

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) ha dado un paso fundamental en la actualización de…

Detenida una mujer en Chiva tras prender fuego a su marido mientras dormía

Un hombre de 49 años permanece en estado crítico en la unidad de grandes quemados…

Pacto por los 350 millones de Serra Gelada en Benidorm: 60 millones de entrada y suelo urbanizable, abriendo la puerta a nuevos pelotazos

El Ayuntamiento de Benidorm se enfrenta a una encrucijada financiera sin precedentes tras la formalización…

Otras noticias

Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja executa les obres junt a la Font de 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

Por Toni Cuquerella
Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?