ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La catalana Mercè Cabrera Fosch guanya la narrativa dels Premis Literaris Ciutats de Xàtiva amb ‘La pau que ens ofegava’

El menorquí Damià Rotger Miró ha aconseguit el premi de poesia Ibn Hazm amb el poemari 'Natura Elemental'
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 24, 2024
503 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

L’Ajuntament de Xàtiva ha donat a conèixer els guanyadors dels XXXVII Premis Literaris Ciutat de Xàtiva, que s’entregaran la propera setmana en un acte públic a la capital de la Costera i que compten amb la col·laboració de l’editorial Bromera.

El premi Blai Bellver de Narrativa, dotat amb 10.000 euros, ha recaigut en la catalana Mercè Cabrera Fosch pel seu treball ‘La pau que ens ofegava’, una història que té lloc en un entorn industrial a la Barcelona de la postguerra espanyola, enmig del soroll dels telers i de l’olor de llana, on es desplega una història d’amor i de traïció però també de recerca de la llibertat personal. 

Mercè Cabrera Fosch (Sabadell, 1967) és llicenciada en Filologia anglesa per la Universitat Autònoma de Barcelona. A més de ser escriptora, ha treballat en el món de la traducció independent durant més de vint anys en diferents especialitats. Ara treballa a la Universitat de Barcelona en l’àmbit de la mobilitat internacional. La pau que ens ofegava és la seva primera novel·la publicada i premiada. 

D’altra banda, el premi Ibn Hazm de Poesia dotat amb 4.000 euros ha sigut per al poemari ‘Natura Elemental’, del menorquí Damià Rotger Miró un llibre que reflexiona entorn de la correspondència entre el llenguatge i l’entorn. La poetització de la mirada, no com a acte d’albir, sinó com a gesta creadora, mirar “el mirar”. Compta amb versos profunds, de còmputs i mètrica clàssica i també desfermada, on el poeta entra en l’ànima de les coses per multiplicar una existència i entendre com l’espai habitable ens retorna, també, la mirada.

Damià Rotger Miró (Ferreries, Menorca, 1981) és tipògraf, docent i poeta. És autor del conte juvenil ‘El país dels rellotges’, (premi Francesc d’Albranca) i dels llibres de poemes ‘Grams de tu’ (segon premi Illa de Menorca 2015), ‘Lletrescades’ (2016), ‘482 mm’ (2018), ‘Arèola’ (premi Bernat Vidal i Tomàs 2019), ‘Llibre d’esvalots’ (2021), ‘Umbilical’ (2023) i ‘Calls al gest’ (2023). Els seus poemes s’han publicat en diferents antologies i s’han traduït al castellà, l’anglès, l’italià i el polonès. També és vocal per les Illes Balears de l’Associació d’Escriptors amb Llengua Catalana (AELC) i des de 2023 assessor tipogràfic de la prestigiosa editorial Campgràfic. Com a tipògraf és professor de disseny tipogràfic, història de la tipografia i projectes editorials a EDIB, i autor de més d’una dotzena de noves famílies tipogràfiques, amb les quals ha obtingut nombrosos premis i reconeixements nacionals i internacionals, exposant els seus treballs a llocs com ara Mallorca, Barcelona, Amèrica, Madrid, França, Xina, València, Rio de Janeiro o Alemanya.

Respecte al premi d’assaig i investigació Carlos Sarthou, s’ha declarat desert degut a que cap de les obres presentades reunia la qualitat investigadora ni el rigor científics suficients per a atorgar aquest reconeixement. El jurat ha volgut aclarir que alguns dels treballs no complien els mínims criteris per a ser considerats treballs d’investigació i altres, malgrat ser meritoris, es trobaven en un estat inicial de la mateixa.

Cal recordar que aquesta edició dels Premis Literaris Ciutat de Xàtiva s’han presentat un total de 92 obres de 85 persones diferents: 47 treballs al premi de narrativa Blai Bellver, 41 al premi de poesía Ibn Hazm i 4 al premi s’assaig i investigación Carlos Sarthou.

L’acte de lliurament tindrà lloc el proper divendres 4 d’octubre, a l’espai cultural de l’ex convent de Sant Domènec. La cita està emmarcada en els actes de celebració pel centenari del naixement de Vicent Andrés Estellés, i comptarà amb l’espectacle ‘Rosa de paper’ (Cia. Marroch). Es tracta d’un espectacle inspirat en la vida del poeta de Burjassot, posant l’accent en la seua trajectòria artística com a poeta, traslladant a través del moviment la temàtica principal que Estellés utilitzava en els seus versos. L’estètica i la posada en escena està inspirada en un dels seus poemes més emblemàtics ‘Rosa de Paper”’. Una peça dinàmica plena d’emoció en la qual la música i l’escenografia cobren un pes especial, fent que l’espectador experimente diferents emocions.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el viernes 26 de junio

La previsión meteorológica en Requena para el viernes 26 de junio apunta a una jornada…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el viernes 26 de junio

La previsión meteorológica en Gandia para el viernes 26 de junio anticipa una jornada poco…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Benidorm para el viernes 26 de junio

Benidorm presenta un viernes 26 de junio muy nuboso con temperaturas entre 22 y 27…

Otras noticias

Cotxe de la Policia Nacional
La Costera

Troben el cos sense vida d’un home a l’interior d’un cotxe en un centre comercial de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Obres al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva es reforça: així és la intervenció d’urgència per a salvar el mur de la plaça d’armes

Por Toni Cuquerella
Futur Deambulatori del Centre Raimon.
La Costera

Més de 9 milions d’euros: Xàtiva tanca l’acord definitiu per a començar les obres del Centre Raimon a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Incendi industrial declarat a Xàtiva.
La Costera

Incendi en una nau industrial de Xàtiva: el foc crema un magatzem de banyeres d’hidromassatge

Por Toni Cuquerella
Las temperaturas superarán los 40 grados.
Comunitat ValencianaLa CosteraLa Vall d'Albaida

Alerta por calor extremo en la Comunitat Valenciana: Xàtiva rozará los 41°C y Alicante sufrirá noches tórridas de 25°C

Por Toni Cuquerella
Imatge de la reunió de la delegació de Xàtiva amb el comissionat.
La Costera

Es manté la data d’arribada de l’AVE a Xàtiva per a 2027: el nou comissionat del Corredor Mediterrani reafirma els terminis

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?