ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La Biblioteca de Xàtiva regalarà una samarreta amb Felip V cap per avall amb el préstec d’un llibre en valencià

La tercera campanya de dinamització lingüística de Xàtiva promourà la lectura en valencià amb el quadre simbòlic de la ciutat
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 24, 2024
384 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
7796 xativa samarreta felip v

Xàtiva llança la III edició de la campanya de dinamització lingüística ‘Llig en valencià’, una iniciativa que té com a objectiu la potenciació de la lectura de llibres en valencià i que consisteix en l’obsequi, a tota persona que s’emporte en préstec d’un o més llibres en valencià, d’una samarreta amb la imatge de Felip V cap per avall formada amb paraules característiques del valencià de Xàtiva, a manera de cal·ligrama.

La iniciativa es posarà en marxa a partir del dijous dia 26 de setembre, Dia Europeu de les Llengües, i en podran gaudir tant les persones usuàries de la Biblioteca Infantil com les de la Biblioteca d’Adults.

A més de la samarreta, i aprofitant la celebració de l’Any Estellés, els xiquets i xiquetes de la Biblioteca Infantil també s’emportaran el còmic ‘Vicent Andrés Estellés. La clau que obri tots els panys’, gràcies a la col·laboració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

El regidor de Política Lingüística i de Biblioteca, Alfred Boluda, ha explicat que «aquesta nova edició de la campanya ‘Llig en valencià’ és la constatació d’una proposta que funciona any rere any i en la qual es promou tant la lectura de llibres com l’ús i l’aprenentatge del valencià. Aquest any ho fem, de nou, mitjançant una imatge icònica que forma part del nostre referent cultural però aquesta vegada en format samarreta».

La imatge està composta per nombroses paraules i expressions característiques del valencià de Xàtiva que dibuixen la figura cap per avall de Felip V, i entre les quals podem trobar: «socarrats, arnadí, cosconelles, caramull, cassola, trapatroles, balòstia, derringlat, enrossinar-se, la fira, el castell, durar més que l’obra de la Seu…».

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Llíria celebra la rogativa principal de las fiestas de Sant Vicent 2026

Miles de personas han asistido en Llíria a la tradicional rogativa organizada por el Ayuntamiento…

La presidenta del Colegio de Médicos de Valencia, Mercedes Hurtado, participa en un foro europeo con eurodiputados sobre el futuro del empleo

Valencia se ha posicionado esta semana como uno de los principales espacios del debate político…

Rescate a contrarreloj en Catarroja: hallan con vida a un hombre semienterrado en una acequia

Un hombre ha salvado la vida tras ser localizado semienterrado en una acequia en Catarroja,…

Otras noticias

La Guàrdia Civil va interceptar al conductor 'kamikaze'.
La Costera

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?