ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La 4ª Universitat Estacional de Xàtiva debat sobre la gestió turística i la governança a la comarca de la Costera

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 14, 2021
344 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’alcalde de Xàtiva ha defensat la implicació en la defensa del territori i un producte turístic coordinat conjuntament amb les comarques centrals

Aquest dijous tenia lloc al Museu de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança de Xàtiva la 4ª edició de la Universitat de Primavera de Xàtiva, organitzada pel Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat de la Universitat de València, i que ha tractat la governança i la gestió del turisme cultural a la Costera.

L’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, ha participat en la inauguració de la jornada junt amb vicerector de Projecció Territorial i Societat de la UV Jorge Hermosilla, el coordinador de la Universitat de Primavera de Xàtiva Gregorio García i el Director de l’Oficina de Caixa Popular a Xàtiva Christian Cintrano.

Cerdà ha destacat que «a Xàtiva, durant aquest últim any, hem tingut una magnífica afluència de visitants valencians que han descobert la nostra ciutat, i per a nosaltres la fi de l’estat d’alarma arriba en un moment en el que estem treballant per desenvolupar de forma decidida un producte turístic de la ciutat basat en el nostre element diferencial, com és el nostre patrimoni i l’aposta conjunta de la ciutat per la promoció cultural», al temps que ha manifestat que el producte que s’està treballant, en col·laboració amb els agents econòmics de la ciutat, «ve espentat per algunes accions fonamentals com la pròxima publicació del Pla Especial de Protecció del Nucli Antic de Xàtiva que per fi, vint anys després, ja està aprovat i passa a fase d’exposició pública; i altres ferramentes com ara el Pla Estratègic de Turisme Intel·ligent emmarcat en els objectius de l’agenda 2020-2030».

L’alcalde de Xàtiva ha destacat també altres accions importants com ara el Pla Integral de Comunicació a gran escala, activitats de turisme familiar i l’aposta decidida per exposicions de primer nivell com ara les de Artur Heras, Andreu Alfaro, l’exposició que s’inaugura demà sobre Ovidi Montllor mitjançant Toni Miró o la que vindrà la propera tardor de la mà de Rafael Armengol.

«El producte pot tindre un paper fonamental en la reactivació econòmica de la ciutat, però no ho podem fer d’esquenes al nostre territori. La capitalitat que exerceix Xàtiva en la comarca de la Costera i la proximitat a altres localitats de les comarques de la Canal de Navarrés, la Ribera o la Vall d’Albaida ens obliguen a implicar-nos en la defensa del territori i a treballar per a que el producte turístic estiga coordinat de manera conjunta amb les comarques centrals valencianes», ha indicat Cerdà.

També ha participat la regidora de Turisme i Cultura de l’Ajuntament de Xàtiva, Raquel Caballero, en una taula redona de la que han format part també el gerent de turisme de la Mancomunitat Josep Tortosa, el professor del departament de Geografia de la Universitat de València Rubén Arnandis, el Director General de l’empresa Celler del Roure Pablo Calatayud i la gerent del grup d’Acció Local Caroig-Xúquer-Serra Grossa Pepa Tornero.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Detenido en Alginet por dos robos con violencia a mujeres mayores en plena calle

La Guardia Civil ha detenido en Alginet a un hombre de 44 años acusado de…

La Setmana de l’Educació de Xàtiva homenatja 25 docents jubilats i premia els millors expedients

Xàtiva continua immersa en la Setmana de l’Educació amb una programació centrada en el reconeixement…

La telefonada més esperada confirma Paula Beteta i Lucía Rumbau com a falleres majors de Sueca 2027

Sueca ja coneix els noms de les seues falleres majors per a l’exercici 2027. Paula…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?