jueves, 19 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Ivan Carbonell i Vicente Ferrer guanyen les categories de Narrativa i Assaig dels Premis Literaris ‘Ciutat de Xàtiva’

Eloi Creus, guanyador en poesia, no ha pogut estar present degut a circumstàncies de salut
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 28, 2023
27 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4205 ivan carbonell si un dia oblide recordar

Xàtiva ha presentat aquest divendres al pati de la Casa de Cultura els llibres premiats a la XXXVI edició dels Premis Literaris ‘Ciutat de Xàtiva’, els quals han repartit un total de 17.000 euros.

A l’acte van intervindre els guardonats, dels premis Blai Bellver i Carlos Sarthou, els quals van donar a conèixer les seues obres i van signar exemplars en acabar l’acte. L’autor del premi Ibn Hazm no va poder estar present per motius de salud.

‘Si un dia oblide recordar’, premi Blai Bellver de Narrativa, és una novel·la sobre obsessions literàries, sobre amors mai realitzats, sobre viatges i sobre el passat. Es basa en el record d’un viatge adolescent a Irlanda del seu protagonista, Evian Cardona, mentre passeja per la ciutat d’Oxford buscant el rastre d’un home d’Agres que potser va inspirar Tolkien i de l’enigmàtica Margot, jove de la qual es va enamorar a Irlanda.

El seu autor, Ivan Carbonell (València 1979), és llicenciat en Filologia Catalana i en Humanitats per la UV, a més de graduat en Història. Combina el seu treball com a professor de valencià en Secundària amb l’escriptura. Les seues obres han estat reconegudes amb guardons com ara el Premi Vila de Benissa, el Premi Enric Valor o el Premi Bernat Capó.

Pel que fa al premi Ibn Hazm de Poesia, ‘Afrau’, es tracta d’un poemari que el seu propi autor ha definit com «una emanació de silenci que pren forma en les paraules. Un abisme que es fa paraula». Es troba present la transformació i la tendresa, tant individual com col·lectiva, en un laberint que es fusiona per parlar de vida entre flames que cremen en direcció al silenci per trobar-se un mateix entre la cendra, més enllà del que diuen els mots i el significat concret que cadascú li vullga donar.

Eloi Creus, (Taradell, 1989) guanyador del Ibn Hazm, es va formar coma enginyer tècnic en Informàtica, professió en la qual va estar treballant informant-se fins fa uns anys. En aquest moment centra la seua vida en la poesia i l’espiritualitat, que combina amb altres interessos històrics, filosòfics i antropològics els quals donen forma als seus versos. Al ser una persona amb diversitat funcional, reconeix que aquesta experiència li ha permès connectar amb la mort i la vulnerabilitat com a forces de vida, cosa que també es pot identificar als seus poemes.

Per últim, el premi Carlos Sarthou d’assaig, ‘El reviscolar de l‘au Fènix: San Felipe 1709-1729’, obra del professor Vicente Ferrer Pérez (Carcaixent), és un treball basat en els primers anys de la ciutat de Xàtiva després de la seua crema a mans de les tropes borbòniques de Felip Vé l’any 1707, després de la Batalla d’Almansa esdevinguda el 25 d’abril d’aquell any, i que va provocar el seu posterior canvi de nom a ‘Colonia Nueva de San Felipe’ fins la restitució del nom original, ja a les Corts de Cadis celebrades en 1811.

La cita literària ha comptat amb la intervenció de la regidora de Cultura Raquel Caballero i també amb l’espectacle ‘El desè home’, un diàleg escènic entre el circ i la dansa amb un discurs minimalista, estètic i proper al món oriental. La proposta fuig del patró masculí que la construcció cultural ha conformat i pretén eixamplar la mirada alhora de concebre i viure la masculinitat, convertint-se en una al·legoria als homes sensibles i emotius que tots som.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

El Ayuntamiento de Elda da un paso más en la implantación progresiva de la Zona…

Solo uno de cada cuatro robos en el campo valenciano se esclarece

Únicamente uno de cada cuatro robos que se producen en el campo valenciano se resuelve…

Chiva aprueba su presupuesto para la reconstrucción tras la DANA y superará los 60 millones

El Ayuntamiento de Chiva ha aprobado por mayoría las cuentas municipales de la reconstrucción tras…

Otras noticias

Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?