jueves, 19 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ens Uneix vol que el projecte de Serveis Ferroviaris de Proximitat incloga la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi

La diputada Natàlia Enguix demanarà al ple de la corporació valenciana que Diputació i Conselleria així ho soliciten al Ministeri de Foment
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 27, 2023
29 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2728 natalia enguix ens uneix

La diputada de Ens Uneix a la Diputació de València, Natàlia Enguix, reclamarà en la sessió plenària d’aquest dimarts de la corporació valenciana que esta demane al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que la línia de ferrocarril Xàtiva-Ontinyent-Alcoi siga inclosa al projecte de “Serveis Ferroviaris de Proximitat” del Govern d’Espanya. En concret, la proposta de la formació municipalista reclama que mentre s’executen les obres de millora de la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, que suposaran una inversió de 150 milions, s’estudie la seua inclusió en el projecte “Serveis Ferroviaris de Proximitat; que es recupere de manera imminent les freqüències de la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi anteriors a la pandèmia; i que mentre s’executen les obres de millora s’incorporen noves freqüències per a afavorir la seua utilització.

Natàlia Enguix explicava que “les zones del territori espanyol que es beneficiaran del nou projecte impulsat pel Ministeri tenen un volum de població molt inferior a les comarques centrals per on passa la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi. La Comunitat Valenciana pateix un abandonament en matèria de finançament i d’inversió en el transport ferroviari, i com explica la plataforma de defensa per la línia del tren Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, per avançar cap a un model realment verd i sostenible, caldria replantejar de manera profunda el model econòmic, de consum i de transport, i de moment, no hi ha ni una aposta coherent en el servei ferroviari”.

La diputada apuntava que “també cal tenir en compte que la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat té pendent des de fa anys la renovació del servei públic de transport de viatgers per carretera a la Vall d’Albaida i que les obres de desdoblament de la CV 60 en el seu tram L’Olleria-Terrateig, depenent de la Generalitat Valenciana, continua sense tindre data d’inici malgrat ser un tram amb alta sinistralitat. Vist que la situaciódel transport públic tant ferroviari com per carretera a la comarca de la Vall d’Albaida necessita d’importants inversions per impulsar l’activitat econòmica i evitar el despoblament dels nostres municipis, pensem que la Diputació i la Conselleria deurien sumar-se a la nostra proposta i traslladar-la al Ministeri”, manifestava. Esta moció també es debatrà al proper plenari de l’Ajuntament d’Ontinyent.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

El Ayuntamiento de Elda da un paso más en la implantación progresiva de la Zona…

Solo uno de cada cuatro robos en el campo valenciano se esclarece

Únicamente uno de cada cuatro robos que se producen en el campo valenciano se resuelve…

Chiva aprueba su presupuesto para la reconstrucción tras la DANA y superará los 60 millones

El Ayuntamiento de Chiva ha aprobado por mayoría las cuentas municipales de la reconstrucción tras…

Otras noticias

Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
La Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?