ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

Empreses i veïns d’Alzira accepten el canvi d’ubicació del pont de Xàtiva que permetrà executar el projecte contra inundacions

Traslladar el pont 200 metres permetrà ampliar el barranc de la Casella a l'altura d'on està actualment la passarel·la i així evitar avingudes d'aigua
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 25, 2024
222 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9595 alzira reunio veins pont xativa

El govern municipal es va reunir la passada setmana amb la direcció de l’Entitat de Gestió i Modernització EGM Partida Materna i amb els representats de les associacions de veïns de les Basses, Vilella i de la Federació d’associacions de veïns per tal d’informar-los de primera mà de l’estat de les negociacions amb la Direcció General de l’Aigua de la Generalitat per a evitar les inundacions i dels acords als quals s’està arribant.

La Direcció general de l’Aigua té actualment transferits dels Pressupostos generals de l’Estat de 5 milions d’euros per a dissenyar una ampliació del barranc de la Casella a l’altura del pont de Xàtiva. Actualment el pont de Xàtiva es convertix en un punt negre que impedeix el tancament hidràulic en esta part de la ciutat en relació amb el riu Xúquer i que és, alhora, un coll de botella quan s’incrementa el cabdal del barranc per les pluges. L’objectiu de les obres és incrementar el llit del barranc per a que puga absorbir més cabdal en moments de pluges fortes, garantir que el pont complisca el nivell de la mota de protecció i d’esta manera evitar les inundacions de les barriades confrontants. 

Durant mesos l’Ajuntament d’Alzira ha mantingut reunions amb la Direcció general de l’Aigua i amb la Direcció general d’Infraestructures i Projectes Urbans amb l’objectiu d’arbitrar una solució que no supose aïllar la barriada de Materna i el polígon industrial, que permeta les connexions i la regeneració urbana de l’entrada a Alzira per Materna i que complisca l’objectiu bàsic: evitar les inundacions. 

El projecte consensuat entre l’Ajuntament d’Alzira i la Direcció General de l’Aigua i l’Ajuntament de Carcaixent consistix a desplaçar el Pont de Xàtiva uns 200 metres aigües amunt, conservar el ramal de desceleració de la CV-50 per a possibilitar el gir cap a Materna i Carcaixent a través del nou pont, i la construcció d’una passarel·la per als vianants i ciclistes en la ubicació del pont actual, que permetrà passar per damunt del barranc. Esta proposta permetrà mantindre les opcions de mobilitat actuals, així com la continuïtat de l’anell verd.

L’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, considera que, tenint en compte tots els condicionants que s’han establit des de la Conselleria, esta proposta és adequada perquè “permet que l’actual pont de Xàtiva continue funcionant mentre es faça el nou pont i a més es deixa oberta la porta a que en un futur es puga treballar en una redona més gran en la CV-50. Es una proposta que dignifica l’entrada a Alzira des de Carcaixent i sobretot resol el problema que presenta el barranc de la Casella en eixe punt. Augmenta la cota fins als 21 metres i eixamplant el barranc, permetent així que passe un cabdal major d’aigua”.
Domínguez ha destacat la “bona receptivitat tant per part dels empresaris com de veïnat, que a més han fet alguns suggeriments per dignificar l’entrada a la zona de Materna i que es podran incorporar al projecte”. 

A hores d’ara, els serveis tècnics de l’Ajuntament d’Alzira han plasmat esta opció en un esborrany per a la Direcció general d’Aigua i queda que la Direcció general d’Aigua elabore un projecte dels acords que s’han anat posat sobre la taula. 

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Fin a la falta de aparcamiento en Chiva: el Ayuntamiento compra el parking del centro que abrirá antes del verano

El Ayuntamiento de Chiva ha dado un paso fundamental para poner fin a los históricos…

Phygital: cómo unir lo digital y lo presencial en activaciones de marca

El comportamiento del consumidor ha cambiado de forma radical en los últimos años. Las personas…

Sagunt recupera el port mil·lenari: dels seus orígens ibers a la seua esplendor romana, el Grau Vell obri la seua història

L’Ajuntament de Sagunt ha formalitzat aquest dijous la recepció definitiva dels treballs de condicionament i…

Otras noticias

IMG 8510
La Ribera Alta

Alzira celebra una nueva sesión sobre emprendimiento con asistentes de WhatsApp e IA

Por Javier
AP23Nutcracker04.12.238722
CulturarteL' Horta SudLa Ribera AltaValencia

El Cascanueces del Royal Ballet se proyecta en Valencia, Alzira y Paterna el 10 de diciembre

Por Redacción ComarcalCV
IMG 8470
La Ribera Alta

Alzira impulsa la digitalización segura: jornada gratuita sobre emprendimiento mediante Asistentes de WhatsApp e IA seguros

Por Javier
IMG 8470
La Ribera Alta

Alzira acoge una sesión práctica sobre asistentes de WhatsApp e IA para impulsar la digitalización de comercios y pymes

Por Javier
IMG 8125
La Ribera Alta

Alzira acoge la charla “Cómo utilizar asistentes en WhatsApp de forma segura para mejorar la satisfacción de los clientes y vender más”

Por Javier
1764152876583
La Ribera Alta

Lanzan Reset Alzira para mejorar la salud mental de los jóvenes tras la DANA

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?