ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El Museu de Belles Arts de Xàtiva acull aquest cap de setmana les Jornades d’Estudis sobre contestans i edetans

Participarà l’ex ministre José Manuel Pimentel i Xàtiva serà protagonista amb dues ponències sobre l’encunyació de monedes i la Solana-Saetabi
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 23, 2023
242 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4853 manuel pimentel

Xàtiva acull aquest cap de setmana el Congrés d’Arqueologia amb unes Jornades d’Estudis sobre Contestans i Edetans, i que comptaran entre els seus ponents amb l’ex ministre de Treball i Assumptes Socials (1999-2000) José Manuel Pimentel, qui actualment presenta el programa de televisió ‘Arqueomanía’.

La cita tindrà lloc al Museu de Belles Arts de Xàtiva, i s’iniciarà aquest divendres 24 de febrer amb la inauguració a les 9:30 hores, en la qual estarà present l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà. Tant la jornada del divendres com la del dissabte es desenvoluparà entre diferents ponències i comunicacions, mentre que dissabte a les 20 hores està prevista una visita guiada per Xàtiva. Entre les activitats previstes per al diumenge, es visitarà el museu de Cullera.

Pel que fa a les ponències, Xàtiva serà protagonista especialment en la vesprada del divendres. El Catedràtic d’Arqueologia a la UV Pere Pau Ripollés parlarà de les encunyacions ibèriques de Saetabi, ja que la localitat va ser una de les seques ibèriques més importants on es va iniciar l’encunyament de moneda en una edat primerenca, emetent fins a sis sèries de monedes. Altra ponència parlarà de la Solana-Saetabi, territori i oppidum de frontera, a càrrec del Doctor en Arqueologia de la UV José Pérez Ballester.

La ponència inaugural de les jornades (divendres a les 10h), serà per al llicenciat i doctorat en la Universitat de Sevilla Lorenzo Abad Casal, mentre que el llicenciat en Història per la Complutense de Madrid Alberto José Lorrio Alvarado parlarà dels fenicis i indígenes entre els rius Segura i Vinalopó i la formació del món ibèric al sud de la província d’Alacant.

Les ponències del Congrés les tancarà dissabte de vesprada José Manuel Pimentel amb la conferència ‘Per què interessa tant l’Arqueologia en els nostres dies?’, però abans, de matí, la doctora Carmen Aranegui parlarà sobre ‘Edetans, contestans i romans: la conveniència de relativitzar els etnònims’. Li seguirà el llicenciat en Geografia i Història per la Complutense de Madrid Juan Manuel Abascal per parlar de l’estructura social d’Edetània en època romana; i la penúltima ponència serà la del bocairentí Xavier Pascual qui parlarà dels jaciments arqueològics i la seua aportació al producte turístic.

Aquest Congrés comptarà amb uns 60 assistents, i es podrà seguir també en directe a través de la pàgina de Youtube de l’Ajuntament de Xàtiva.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Del barro a los escenarios: la cultura lidera la recuperación emocional de Chiva tras la dana

Un año después de que la catástrofe de la DANA pusiera a prueba la resistencia…

Qué valoramos en una cuidadora interna en Valencia

Cuando una familia busca apoyo para el cuidado diario de una persona mayor, no solo…

La Fundación Trinidad Alfonso lanza el FER 2026 con el foco en Los Ángeles y los “sueños reales”

El Proyecto FER ya tiene equipo para 2026. La iniciativa impulsada por la Fundación Trinidad…

Otras noticias

Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?