ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent optimitza el seu estalvi energètic

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 15, 2022
38 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

El pla ‘Fes un gest’ pretén conscienciar als professionals del departament a optimitzar el consum energètic als seus llocs de treball

En els últims tres anys l’àrea de Manteniment de l’Hospital Lluís Alcanyís ha substituït per complet la il·luminació exterior basada en vapor de sodi per tecnologia LED, aconseguint un estalvi energètic del 50% del consum en il·luminació externa.

Esta línia de millores en l’eficiència elèctrica ha permés també la substitució de més de 950 lluminàries interiors de fluorescència, per pantalles LED que també aconseguixen una reducció del consum del 50% en cada pantalla substituïda.

L’Hospital Lluís Alcanyís ha posat en funcionament més de 120 m² de captadors solars tèrmics amb capacitat per a calfar més de 15.000 litres d’aigua sanitària. L’objectiu és arribar a obtindre la totalitat de l’aigua calenta per mitjà d’energia solar en els pròxims mesos.

A més l’Hospital de Xàtiva preveu instal·lar sobre una de les seues cobertes de l’edifici industrial prop de 100m² de panells fotovoltaics que unirà la seua producció elèctrica a la instal·lació del centre i que preveu l’aportació d’una potència elèctrica en pic de 18,48 Kwp.

‘Fes un gest’

La constant en accions per la reducció del consum elèctric es trasllada també a una iniciativa sobre el personal: Es tracta de la campanya “Fes un Gest” que es va iniciar a finals del passat any entre els professionals de tot el Departament de Salut.

La campanya consistix en un avís per mitjà de la intranet professional, que recorda com es pot contribuir millor a l’estalvi energètic amb actituds personals. Juntament també s’ha creat un espai web que explica els objectius d’esta campanya de sensibilització.

També, en totes les pantalles dels ordinadors del Departament s’emet a l’inici de cada sessió, un recordatori sobre com es pot contribuir a estalviar energia, instant a apagar els aparells i llums en quant no cal.

La campanya pretén sensibilitzar no sols amb els beneficis monetaris que produïx un estalvi elèctric, sinó també amb la reducció de l’empremta de carboni i emissions de CO2 que generen els centres sanitaris.

Actualment el departament de salut Xàtiva-Ontinyent i en concret el seu Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva, és dels pocs hospitals de la xarxa valenciana d’hospitals públics, que calcula la seua empremta de carboni, mantenint així, el segell de CALCULA 2019 que concedix el Ministeri de Transició Ecològica pel seu compromís inicial a calcular per a poder reduir les seues emissions contaminants.

Des de l’àrea de Manteniment del Departament de Salut i d’acord amb estes iniciatives del comité de Sostenibilitat, es realitza un seguiment dels consums elèctrics per a avaluar l’efecte d’estes iniciatives i poder actuar amb els resultats. D’esta manera, després del període estival, es continuarà avant proposant noves iniciatives o millores en l’actual pla perquè estes tinguen un efecte real sobre un consum elèctric més sostenible i racional.

Les accions de sostenibilitat que porta endavant el Departament de Salut des de fa més de tres anys inclouen un pla d’estalvi d’electricitat basat en la inversió constant en eficiència energètica i l’estímul i promoció de l’estalvi elèctric entre professionals.

A la inversió en tecnologia més eficient en consum elèctric, s’unix les iniciatives del Comité de Sostenibilitat i Salut Urbana del Departament de Salut que ha portat avant el control dels seus consums i la proposta de solucions de sostenibilitat i gasto energètic que ja s’estan implementant.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
descargar
L'AlcoiàLa Vall d'Albaida

La UPV y Fundació Caixa Ontinyent impulsan el Aula de Sostenibilidad en Alcoi

Por Redacción ComarcalCV
image 114
La Vall d'Albaida

La Diputación invierte 300.000 euros en Aielo de Malferit para reconstruir el Pont d’Allà Baix

Por Redacción ComarcalCV
Plaques solars.
La Vall d'Albaida

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

Por Toni Cuquerella
Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?