BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
martes, 20 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El conseller presenta la reforma i ampliació de l’Hospital de Xàtiva que aconseguirà quasi els 300 llits amb una inversió de 75 milions

El nou Hospital de Dia Oncològic de Xàtiva compta amb 6 consultes, 2 habitacions individuals, 24 butaques de tractaments i 8 llits per a tractaments
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 20, 2023
24 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
4353 xativa presentacio pla director hospital

El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, Miguel Mínguez, ha presentat el Pla Director de reforma, adequació i ampliació de l’Hospital Lluís Alcanyís de Xátiva, que preveu una inversió de més de 75 milions d’euros, la qual cosa permetrà augmentar la superfície del centre quasi en un 27% i aconseguir els 295 llits més d’hospitalització, així com nous espais assistencials.

Aquest pla director per a l’ampliació de l’Hospital de Xàtiva recull totes les actuacions que es duran a terme per a ampliar i reformar les actuals instal·lacions. En aquest sentit, contempla la construcció de nous edificis, la reforma de les instal·lacions ja existents i l’adequació dels espais a la normativa actualitzada.

Durant la presentació, el conseller de Sanitat ha assenyalat que “es tracta d’unes obres de gran envergadura, que es duran a terme de manera escalonada, i permetran dimensionar adequadament l’Hospital de Xàtiva per a donar resposta a les necessitats assistencials presents i futures de la ciutadania de Xàtiva”.

En aquest sentit, ha assenyalat que “a més de l’ampliació de la capacitat en l’àrea d’hospitalització, una vegada es realitze la reforma, l’hospital comptarà amb 20 consultes externes més. A més, es potenciarà la cirurgia sense ingrés de curta estada i el servei de psiquiatria”.

10.682 metres quadrats més per a l’Hospital de Xàtiva

L’objectiu després de les actuacions desenvolupades per fases és ampliar la superfície del centre en 10.682 metres quadrats més, de manera que l’Hospital de Xàtiva passarà de tindre 40.135 a 50.817 metres quadrats , per la qual cosa tindrà una major capacitat assistencial per a atendre la població. Les obres permetran disposar de 295 llits d’hospitalització en lloc de les 266 actuals.

D’una banda, es durà a terme la construcció de nous edificis, que acolliran laboratoris més moderns, el servei de rehabilitació amb un disseny més accessible i nous espais administratius.

A més, en l’actual edifici de l’Hospital de Xàtiva es durà a terme una reforma de 40.135 metres quadrats , la qual cosa permetrà entre altres aspectes que les consultes externes passen de les 78 actuals a 98 consultes. L’objectiu és habilitar les consultes externes perquè siguen més accessibles i humanitzades.

Així mateix, s’ampliarà el bloc quirúrgic, l’UCI, la UCSI i l’àrea d’Urgències i Curta Estada. Les obres contemplen la millora de l’accessibilitat i dels serveis d’hospitalització, així com actualitzar les instal·lacions de tots els serveis assistencials.

Tal com ha explicat el conseller “aquesta gran inversió és un cost que assumim convençuts de la necessitat de destinar tots els recursos necessaris per a garantir l’equitat en l’accés a uns serveis sanitaris de qualitat. La població de Xàtiva i de les comarques de l’àrea d’influència tenen el mateix dret a rebre una atenció sanitària de qualitat en unes infraestructures dignes que qualsevol altre ciutadà de la Comunitat Valenciana”.

Nou Hospital de Dia Oncològic de Xàtiva

D’altra banda, el conseller de Sanitat ha visitat el nou Hospital de Dia Oncològic de Xàtiva, la construcció del qual ha suposat una inversió de més de 1,2 milions d’euros i 400.000 euros per a dotar-ho del millor equipament.
Segons ha manifestat el conseller de Sanitat “la posada en marxa d’aquest servei assistencial millorarà de manera considerable l’atenció sanitària que reben els pacients oncològics, ja que compten en aquests moments amb espais més amplis, còmodes i humanitzats, que han sigut decorats per alumnes i alumnes de batxillerat artístic per a proporcionar un ambient més càlid i humà”.

El nou Hospital de Dia compta amb 6 consultes mèdiques i 1 d’infermeria, 2 habitacions individuals habilitades i equipades per a facilitar l’aïllament en cas de ser necessari. D’altra banda, compta amb una sala de tractaments dotada de 24 butaques per a tractament d’última generació i una àrea de tractament amb 8 llits. Així mateix, compta amb una àmplia sala d’espera amb recepció, control d’infermeria i una zona de preparació de tractaments.

D’altra banda, a més de les obres de l’espai, s’ha dut a terme una obra complementària d’obertura d’un accés amb doble porta automàtica independent des de l’exterior de l’edifici, que compta amb un accés directe des de l’àrea d’urgències generals, la qual cosa permet un ràpid trasllat d’aquells pacients que puguen necessitar-lo.
Es tracta d’un edifici de 839 metres quadrats en una única planta dotat de l’última tecnologia en eficiència energètica en il·luminació i climatització. A més, la climatització pot ser independent en cadascuna de les sales per a atendre les necessitats de cada pacient, i disposa d’il·luminació intel·ligent que automatitza la necessitat de llum.

El conseller de Sanitat ha assenyalat que “durant l’any passat el servei d’Oncologia de l’Hospital de Xàtiva va atendre 15.427 consultes, i la major part va requerir de tractaments que s’administren en el mateix hospital, en concret 6.847 tractaments administrats durant l’últim any. Tots aquests pacients, podran rebre una assistència de major qualitat gràcies a la posada en marxa d’aquest nou hospital de Dia d’Oncologia”.

Finalment, el titular de Sanitat ha volgut agrair a l’alumnat de l’IES Josep de Ribera la seua implicació en aquest projecte a través dels dibuixos murals que han instal·lat en l’entrada, l’hall, la recepció i sala d’espera de l’edifici. “La vostra aportació és molt important perquè gràcies a treballs com el que heu realitzat cada dia podem avançar en el compromís de comptar amb una sanitat més humana i més pròxima”.
 

Tags: Xàtiva
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px
Fira del llibre_covercomarcal_cv_page-0001

Lo + leído

Vivienda Social, Biohabitabilidad y Salud e Inteligencia Artificial y tecnologías punteras como BIM, en Construmat 2025

Construmat se ha posicionado como un punto de encuentro clave para los profesionales del ámbito…

Cómo encontrar tu wedding planner ideal en Valencia

Organizar una boda es emocionante y divertido, pero la cantidad de detalles que hay que…

La Guardia Civil sorprende a diez personas intentando sustraer alcachofas en Novelda

La Guardia Civil ha investigado a diez varones, de entre 24 y 59 años, como…

Otras noticias

Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Roger Cerdpa, alcalde de Xàtiva
La Costera

Xàtiva liquida el pressupost de l’any 2024 amb un resultat positiu de 2,8 milions d’euros

Por Javier
Instalación de energía solar
El Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes-AyoraEls PortsL'AlcalaténL'AlcoiàL'Horta NordLa CosteraLa SerraníaRequena - UtielValència

Foios, Requena, Llíria o Utiel, entre los 15 municipios que recibirán ayudas para energía térmica sostenible

Por Javier
Natalia Enguix i Roger Cerdà
La Costera

Xàtiva inaugura les jornades de Memòria amb presència de la vicepresidenta de la Diputació centrades en l’educació

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?