L’Ajuntament de Xàtiva ha anunciat que el castell de la ciutat romandrà tancat al públic durant la jornada de hui. La decisió s’ha pres després que es produïra una solsida a la carretera d’accés al monument, provocada per les pluges persistents que s’han registrat a la zona durant els últims dies.
Des de primera hora d’aquest matí, efectius de la brigada municipal i maquinària pesant treballen en la retirada dels materials despresos. L’objectiu d’aquestes tasques és garantir la seguretat de la via per poder restablir l’accés el més prompte possible.
Tot i els treballs en curs, la reobertura tant de la carretera com de la fortalesa no és immediata. Segons ha informat el consistori, el retorn a la normalitat queda supeditat a la supervisió tècnica de la Generalitat Valenciana. Aquesta intervenció autonòmica és necessària per avaluar la naturalesa de l’afectació i certificar que es compleixen totes les condicions de seguretat per als usuaris.
L’Ajuntament de Xàtiva ha demanat comprensió als veïns i als visitants davant d’aquesta incidència sobrevinguda. Així mateix, s’ha compromès a informar puntualment sobre qualsevol novetat que permeta reobrir l’accés i les visites al monument històric.