9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Dos anys per a fer-se una ecografia en el Departament de Salut de Xàtiva-Ontinyent per falta de personal

CCOO denuncia la falta de personal facultatiu de radiodiagnòstic per la fugida al sector privat o a altres territoris
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 9:21 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado mayo 9, 2024
684 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
3751 xativa hospital

Una llista de espera de dos anys per a les ecografies, 8 mesos per a un TAC i 6 per a una ressonància magnètica. Aquesta es la situació que denuncia la secció sindical de CCOO en el Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent en un escrit que ha remés a la Direcció, situació que afirmen es deu a la falta de personal facultatiu especialista en radiodiagnòstic.

A més, en aquest Departament s’han deixat de fer els autoconcerts (hores extra per a reduir llistes d’espera), ja que la Conselleria de Sanitat ha imposat un nou sistema de mòduls de reforç per a reduir la demora assistencial que comporta una disminució del pressupost de dos milions d’euros i una reducció del temps d’assistència a la ciutadania. Els i les professionals no donen suport a aquesta nova regulació, la qual cosa afavoreix encara més la fugida al sector privat i a altres territoris i incrementa les llistes d’espera.

El retard en proves diagnòstiques pot tindre diverses conseqüències negatives per als i les pacients, com l’empitjorament de la salut, complicacions addicionals o fins i tot un pitjor pronòstic. Així mateix, la demora pot generar ansietat i estrés en la persona usuària, així com dificultats en la gestió de la seua malaltia.

Especialistes d’oncologia, urologia o cirurgia s’enfronten a dificultats en la presa de decisions i a un augment de la càrrega de treball que al final té impacte en la relació i la confiança entre el personal mèdic i els/as pacients. De fet, en els serveis citats les persones usuàries es veuen obligades a tornar a la consulta fins a tres ocasions per a comprovar si ja estan les seues proves o informes, incrementant encara més les llistes d’espera.

CCOO reclama a la Direcció del Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent que realitze contractacions de manera urgent perquè es puguen realitzar les proves de radiodiagnòstic i que el personal puga treballar amb totes les garanties. Així, sol·licitem a la Conselleria de Sanitat que adopte les mesures estructurals necessàries per al reforç dels recursos humans en aquest departament de salut perquè els i les pacients siguen atesos amb la qualitat que mereixen, que hauria de ser la mateixa independentment del territori en el qual visquen.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Gandia premia el talent i la trajectòria de Ximo Rovira, la Federació de Falles i entitats locals en el VI Acte Cívic

El Saló de Plenaris de l'Ajuntament de Gandia acollirà aquest pròxim diumenge, 4 d'octubre, a…

Ontinyent activa un Pla d’Habitatge de 2,5 milions d’euros amb ajudes de fins a 45.000 euros per vivenda

L’Ajuntament d’Ontinyent ha presentat oficialment el seu nou Pla d’Habitatge 2026-2030, un programa d'actuació municipal…

Tavernes de la Valldigna inverteix 159.000 euros en les obres de millora del mercat municipal

L’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha iniciat les obres de reforma i millora del…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva ha presentat les mesures que vol aplicar la ciutat en matèria d'habitatge.
La Costera

Xàtiva demana ser declarada ciutat tensionada pel preu de l’habitatge i impulsa un pla local d’actuació

Por Toni Cuquerella
Espai on es construirà el futur Centre de Salut de Xàtiva.
La Costera

Triomfalisme del PP de Xàtiva per la licitació del futur centre de salut en 2026 i indignació de l’alcalde: «no han mogut una rajola en 4 anys»

Por Toni Cuquerella
Casa del Cigroner de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva traurà a licitació la concessió de l’alberg Casa del Cigroner per deu anys

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

La paradoxa del deute pel Centre Raimon de Xàtiva: el PP critica l’augment del crèdit que provoquen les retallades de la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Una de les visites realitzades a Xàtiva (foto: Nastassia Tarusava).
La Costera

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Por Toni Cuquerella
Simulacre d'emergències realtizat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva actualitza els seus plans d’emergència davant riscos d’incendis, inundacions i sismes

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?