ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Detingudes 12 persones d’una organització dedicada al tràfic d’anabolitzants des de Xàtiva cap a altres províncies

La xarxa criminal disposava de punts de distribució a Madrid, Barcelona, Girona, Albacete, Múrcia, Sevilla, Tenerife i Las Palmas
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 4, 2023
161 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4953 policia nacional

La Policia Nacional han desarticulat una organització criminal presumptament dedicada al tràfic d’anabolitzants des de Xàtiva cap a altres províncies d’Espanya, i també dedicada al blanqueig de capitals.

L’entramat delictiu, amb centre neuràlgic d’operacions a València, estava integrat per dotze persones que han resultat detingudes. En els registres i inspeccions practicades es van intervindre 6.700 dosi de substàncies dopants, onze paquets amb medicaments il·legals i diners en efectiu, entre altres. Els anabolitzants eren importats principalment des de Portugal, Bulgària i Països Baixos, destacant una sofisticada infraestructura de magatzematge per a la seua posterior distribució a tot el territori nacional, a través d’enviaments comercials de paqueteria.

La investigació va arrancar a la fi del passat any després de la detecció i anàlisi de nombrosos enviaments comercials dirigits a la localitat valenciana de Xàtiva, procedents d’empreses fictícies de Portugal, establint els investigadors un nexe comú. Aquests paquets anirien destinats a un dels principals responsables de l’organització criminal, el qual es dedicaria al costat d’altres persones a la distribució d’anabolitzants.

Emmagatzematge i distribució des de Xàtiva

Arran de les primeres labors d’investigació, els agents van descobrir l’existència d’un magatzem de les substàncies dopants, les quals es guardaven, preparaven i gestionaven des d’un domicili de Xàtiva, amb la finalitat de distribuir-les posteriorment a través de companyies de logística a nombrosos punts de la geografia espanyola. Per a això, utilitzaven filiacions falses de remitents, canviant-les constantment per a dificultar la seua identificació. A més, utilitzaven diferents sistemes de cobrament, com ara transferències a nom de familiars o a comptes bancaris estrangers.

L’objectiu de l’organització era comercialitzar aquests medicaments il·legals als seus consumidors finals, generalment persones vinculades amb el món de l’esport amateur i semiprofessional, la nutrició esportiva i l’entrenament personal. Aquests, al seu torn, aconsellaven i facilitaven aquestes substàncies a altres persones de l’entorn.

Durant les indagacions els agents van aconseguir destapar la xarxa criminal, podent determinar la identitat de les persones que estarien rebent les substancies dopants procedents de Portugal, Bèlgica i Països Baixos. Els agents van procedir a la detenció d’aquestes dotze persones com a presumptes responsables dels delictes de pertinença a organització criminal, contra la salut pública i blanqueig de capitals, ingressant a la presó dos d’ells. A més, es va practicar un registre domiciliari a Xàtiva, i inspeccions en un gimnàs d’Alacant i dos establiments de nutrició esportiva de Santa Cruz de Tenerife. Es van confiscar 6.700 dosi d’anabolitzants, onze paquets comercials amb medicaments il·legals, 1.800 euros en efectiu ocults en un paquet, així com un vehicle d’alta gamma, sis telèfons mòbils i un ordinador. Posteriorment els agents van erradicar els diferents punts de distribució, entre els quals destacaven Madrid, Barcelona i Las Palmas de Gran Canaria, desarticulant així aquesta organització criminal.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Crisis de la basura en Riba-roja: el Ayuntamiento rompe con la concesionaria y activa un plan de emergencia

El Ayuntamiento de Riba-roja de Túria ha dado un paso decisivo para atajar la crisis…

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

L’Ajuntament de Xàtiva ha fet un balanç molt positiu de la campanya de Nadal 2025-2026,…

L’IES Ausiàs March de Gandia reobre les seues portes després d’una reforma integral de 13 milions

Després d'anys de reivindicacions i una espera prolongada, la comunitat educativa de l'IES Ausiàs March…

Otras noticias

Accés tancat al castell de Xàtiva.
La Costera

El Castell de Xàtiva tanca les seues portes per una solsida a la carretera d’accés a causa del temporal de pluja

Por Toni Cuquerella
La ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, s'ha reunit amb l’equip directiu de l’IES Simarro.
La Costera

Com l’IES Simarro de Xàtiva transformarà la ciberseguretat i la IA en la Formació Professional

Por Toni Cuquerella
Parc del Carrer Trobat de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva indemnitzarà els propietaris de solars privats cedits per a aparcaments i espais públics

Por Toni Cuquerella
Dibuix del projecte per a la reorganitzaciío de l'entorn de la Font dels 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva aposta per un nou espai públic més verd i per a vianants en l’entorn de la Font dels 25 Dolls

Por Toni Cuquerella
Casa de les Dones de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva crea un servei municipal d’atenció psicològica per a malalts de càncer després de suprimir-lo la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforNavidadValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?