ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Aprovada l’organització i l’estructura del nou govern de coalició de Xàtiva

El PP calcula que durant el mandat el govern es gastarà 1,3 milions en personal de confiança, i augura que el seu treball serà "fer-se autobombo"
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 28, 2023
54 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4864 xativa ple municipal

Aquest dimecres s’ha aprovat en plenari extraordinari l’organització i funcionament de la Corporació Municipal per al mandat 2023-2027, així com també s’han designat els membres que ocuparan les taules electorals durant les Eleccions Generals del proper 23 de juliol.

En el plenari s’han aprovat per unanimitat de tots els partits la creació i funcionament de la Junta de Portaveus i la periodicitat de les sessions del plenari de la Corporació, que passarà a celebrar-se l’últim dijous de cada mes a les 19 hores (excepte en casos excepcionals). També s’ha aprovat, amb l’abstenció del PP, la proposta sobre creació i composició de les comissions informatives permanents.

També han eixit endavant, amb les abstencions del PP i de Vox, la delegació de competències del plenari en la Junta de Govern Local, el nomenament de representants de la Corporació en altres òrgans col·legiats, i la dotació econòmica per als Grups Polítics Municipals.

En quant al punt respecte a la dotació econòmica dels membres de la Corporació, el PP ha votat en contra al·legant que «aquest govern va a ser el més car amb cinc regidors amb dedicació exclusiva». El portaveu socialista Ignacio Reig ha recordat que «aquest Ajuntament podria tindre fins un màxim de deu regidors alliberats, i cal destacar que l’alcalde serà diputat provincial i per tant no cobrarà de l’Ajuntament, el que no suposarà un increment significatiu del cost». El portaveu popular Marcos Sanchis també ha defès «l’aposta per què les pedanies tinguen serveis i per això volem que es posen en marxa els processos participatius per escollir els alcaldes pedanis, també a Bixquert», al que el socialista Reig ha respost que «al Partit Popular mai li ha interessat la participació en les pedanies. Sempre posaren els alcaldes pedanis a dit mentre que nosaltres vam iniciar fa 8 anys els processos participatius, respectant la voluntat del veïnat».

També ha votat el PP en contra de la proposta sobre el personal eventual, manifestant que el govern local es gastarà 1,3 milions en personal de confiança, quantitat que calcula per a tot el mandat 2023-27. Així critiquen que es passe de 4 a 7 persones els membres del personal de confiança i auguren que el treball del departament serà «fer-se autobombo» a més de «tapar la seua mala gestió i basar la seua legislatura en mera propaganda».

El portaveu socialista Ignacio Reig ha aclarit que «no s’incrementa el nombre de personal eventual, sinó que es canvien unes places assignades fins ara als grups, les quals passen a donar servei a departaments distints». Vox s’ha abstingut exposant que «encara no tenim informació de si eixos llocs de treball són necessaris, però nosaltres no estem a favor d’incrementar la despesa».

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Bielsa exige el cese del diputado de Bomberos tras un mes de huelga en Valencia

El portavoz del PSPV en la Diputación de València, Carlos Fernández Bielsa, ha solicitado la…

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

El Pleno del Ayuntamiento de Sagunto ha aprobado, de forma unánime, una declaración institucional que…

Orihuela mejora la recogida de basura con inversión de 1,2 millones

El Ayuntamiento de Orihuela ha dado un paso significativo en la modernización del servicio de…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?