ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

Vila-real fixa en 14 anys l’edat mínima per portar patinets elèctrics i prohibeix circular per voreres

També queda prohibida la circulació de més d'una persona en els VMP, que tindran la consideració de vehicles
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 8, 2024
80 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2586 vila real policia patinet

Vila-real ha posat en funcionament una regulació de trànsit específica per als vehicles de mobilitat personal (VMP), entre els quals s’inclouen els populars patinets, amb l’entrada en vigor de la modificació de l’Ordenança municipal de trànsit, circulació i seguretat viària.

L’actualització d’aquesta normativa incorpora qüestions com l’edat mínima per a poder circular amb aquests vehicles en espais públics, que es fixa en 14 anys. Així mateix, també estableix la prohibició de circular per «voreres, zones per als vianants i altres espais reservats amb caràcter exclusiu per al trànsit, estada i esplai dels vianants». També queda prohibida la circulació de més d’una persona en els VMP, que tindran la consideració de vehicles i hauran de complir amb les condicions i requisits de circulació establits en l’ordenança per als vehicles.

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha subratllat que aquesta normativa -fruit del consens polític i tècnic- és una regulació «innovadora», que busca aprofitar els avantatges d’aquestes noves formes de mobilitat «fent-les compatibles amb les tradicionals i sempre garantint la seguretat de conductors i vianants». Benlloch ha destacat l’edat mínima, que s’estableix en 14 anys -enfront d’altres ciutats que han optat per incrementar aquesta edat- com una manera de donar resposta a una realitat social però «amb una clara aposta per la formació en la seguretat viària que realitzarem a través del nostre excel·lent equip de la Policia Local de Vila- real».

«En una ciutat com Vila-real, de grandària mitjana i sense grans distàncies, el patinet és una forma de mobilitat que ofereix molts avantatges, com un mitjà de transport sostenible, assequible i que redueix l’ocupació de l’espai públic, per la qual cosa treballarem, dins de les nostres possibilitats econòmiques, en la creació de les infraestructures necessàries per a facilitar la seua utilització perquè en la nova Vila-real del segle XXI la mobilitat sostenible és imprescindible per a continuar avançant», assenyala Benlloch.

Quant a la normativa que entra en vigor aquest divendres, una altra de les condicions que fixa respecte als VMP és l’ús de casc en els casos que s’establisquen reglamentàriament o la recomanació de comptar amb assegurança de responsabilitat civil. També es prohibeix l’ús d’auriculars i telèfon mòbil, així com conduir sota els efectes de l’alcohol o les drogues. Els vehicles de mobilitat personal hauran de comptar amb un certificat de circulació per a garantir que són vehicles homologats i que compleixen els requisits tècnics. Hauran de circular per la calçada, plataforma única o carril bici a una velocitat màxima de 20 km/h; els VMP hauran de disposar de timbre, sistema de frenat, llums i elements reflectors degudament homologats i, quan circulen a la nit o en condicions de reduïda visibilitat, els usuaris hauran de portar una peça, jupetí o bandes reflectores.

També es recomana la realització d’un curs teòric i pràctic de formació previ a la conducció, que serà organitzat per l’Ajuntament. La Policia Local ja va impartir una primera sessió d’aquest curs el mes de desembre passat, i també ha realitzat en les últimes setmanes diferents xarrades informatives sobre la nova normativa de VMP en els centres de secundària de la localitat. Així mateix, realitzarà una campanya informativa a través de xarxes socials i repartirà díptics informatius entre la ciutadania per a advertir de les noves normes de circulació que afecten els patinets i la resta de VMP.

Tags: Vila-real
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

articulos 1639455
AgronewsLa Plana Baixa

Les Alqueries també demana la declaració de zona catastròfica pels danys causats per la pedregada del passat 12 de juliol

Por Agronews
Foto3 2
La Plana Baixa

Burriana inicia trabajos con 65 contrataciones para mejorar el empleo agrario

Por Redacción ComarcalCV
Foto 1
CulturarteLa Plana Baixa

Las alumnas del Centre Municipal de les Arts de Burriana logran medalla de oro en el Mundial de Danza

Por Redacción ComarcalCV
image 96
La Plana Baixa

Burriana incorpora una prospectora para conocer las necesidades empresariales

Por Redacción ComarcalCV
MUDANZA
La Plana Baixa

El CEE Pla d’Hortolans de Burriana se traslada a su ubicación provisional para obras de renovación

Por Redacción ComarcalCV
1000040361
L' Horta SudLa Plana BaixaLa Vega Baja

Arranca “FesTalent on Tour” en la Vall d’Uixó, Picassent y Guardamar del Segura

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?