ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt rep més de 2 milions d’euros per a millorar la qualitat de l’aigua i evitar el seu desaprofitament

El municipi rep una subvenció europea per a digitalitzar el cicle de l'aigua, obtindre informació de la xarxa en temps real i gestionar el seu ús de manera més eficient
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 2, 2024
359 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

L’empresa mixta Aigües de Sagunt ha rebut una subvenció europea per 2’3 milions d’euros per a millorar l’eficiència en la gestió de l’aigua. En concret, el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic finançarà, a través dels fons europeus procedents del PERTE de digitalització del cicle de l’aigua, part del Projecte DigitAMED, una iniciativa conjunta de set municipis de l’arc mediterrani, entre els quals es troba Sagunt.

«L’objectiu del projecte és monitorar la quantitat i la qualitat de l’aigua mitjançant sensors», ha explicat el regidor d’Aigües, Javier Raro. D’acord amb la seua explicació, la iniciativa servirà per a «optimitzar el tractament en les plantes municipals, localitzar possibles fuites i reparar-les de forma molt més eficient, i situar possibles usos inadequats de l’aigua».

D’esta manera, Aigües de Sagunt posarà en marxa diverses accions que serviran per a digitalitzar tant els sistemes de proveïment com els de sanejament. Quant a l’aigua potable, l’aplicació d’esta tecnologia permetrà monitorar les fonts de subministrament i rebre informació sobre fuites, consum i qualitat de l’aigua. D’altra banda, també implica la modernització del sistema de clavegueram, on s’instal·laran sondes de control que possibilitaran conéixer el nivell dels pous i analitzar les aigües residuals.

L’alcalde de Sagunt i president d’Aigües de Sagunt, Darío Moreno, s’ha mostrat «satisfet» amb el fet de disposar de fons europeus per a poder desenvolupar «una acció necessària, en l’àmbit de gestió, en l’àmbit mediambiental i en l’àmbit de salut pública. Gràcies a esta inversió, el personal tècnic d’Aigües de Sagunt tindrà un major control a temps real del que succeïx en la xarxa d’aigua i clavegueram», ha afirmat Moreno, i ha afegit: «Això ens permet prendre decisions més eficients respecte a possibles pèrdues d’aigua, detectar mals usos i identificar possibles contaminants».

Mitigar els efectes de les inundacions

A més, la digitalització de la xarxa d’aigua permetrà controlar un aspecte de rellevància davant el previsible augment de la intensitat de les pluges a conseqüència de l’emergència climàtica. «Una de les qüestions per les quals més ens urgia digitalitzar la xarxa d’aigua és perquè ens oferix la possibilitat d’establir sistemes d’alerta per a previndre els efectes de les inundacions urbanes, mitjançant el monitoratge en punts clau de les xarxes de sanejament i l’ús de sistemes de previsió meteorològica», ha detallat el regidor d’Aigües, Javier Raro.

Cal recordar que, l’Ajuntament de Sagunt, a través d’Aigües de Sagunt, ja ha invertit més d’11 milions d’euros amb este propòsit, per a adaptar les infraestructures pluvials, d’aigua i el clavegueram. A més, s’han redactat Plans Directors de Proveïment i Sanejament, que permeten establir les prioritats d’inversió a curt, mitjà i llarg termini en el municipi. «En este moment estem desenvolupant diverses actuacions en eixe sentit, com l’elaboració de projectes específics per a minimitzar els riscos de les fortes pluges en el passeig marítim i a Almardà, gràcies als quals estarem millor preparats per a combatre les fortes pluges i els pics que es produïxen», ha explicat Moreno.
 

Tags: admin València

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

2097 sagunt teatre roma
El Camp de Morvedre

Ministerio y Generalitat coordinan el plan para conservar el Teatro Romano y el Castillo de Sagunto

Por Pau Gómez
Acte de la Setmana de la Ciència de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt crea el distintiu ‘Mujeres ConCiencia’ per donar visibilitat al talent científic femení

Por Toni Cuquerella
Retirada d'un cotxe sense assegurança a Sagunt.
El Camp de Morvedre

Busques aparcament a Sagunt? La retirada de cotxes ‘zombis’ ja ha alliberat centenars de places al municipi

Por Toni Cuquerella
Engel Volkers Valencia W 02QIBZ
El Camp de MorvedreL'Horta Nord

Monte Picayo renace como zona de alto nivel residencial al calor de la planta de Volkswagen

Por Pau Gómez
Treballs a la costa de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt fixa el 2 de març per a l’arribada de la megadraga: així serà la gran regeneració d’Almardà, Corint i Malva-rosa

Por Toni Cuquerella
plano m
El Camp de MorvedreHistoria

Planos inéditos: así era el Castillo de Sagunto tras la reconstrucción de 1810

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?