ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt reclama a la Conselleria solucions davant els danys que provoca al camp la sobreabundància de senglars

L'alcalde del municipi, Darío Moreno, i la presidenta del Consell Local Agrari, Ana María Quesada, han mantingut una reunió amb el conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, José Luis Aguirre
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 25, 2023
33 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
5061 senglar

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la presidenta del Consell Local Agrari, Ana María Quesada, han sol·licitat en una reunió amb el conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, José Luis Aguirre, solucions per al sector agrícola del municipi, afectat per les plagues de senglars i conills.

La sobreabundància d’estos animals provoca pèrdues i danys en el camp, que han de fer front les persones propietàries de les explotacions agrícoles.

«El conseller ens ha traslladat que des de la Generalitat s’és conscient del problema i que tenim el suport de la Conselleria», ha explicat l’alcalde del municipi, Darío Moreno. «És fonamental atendre esta problemàtica. Els senglars accedixen a les parcel·les i arrasen amb tots els cultius, cosa que posa en perill les collites i provoca pèrdues econòmiques considerables», ha expressat Moreno.

En atenció a les reivindicacions, des de la Conselleria d’Agricultura, «han proposat una línia d’ajudes directes, dirigides al sector agrari, que servesquen per a compensar els danys produïts per estos animals», segons l’alcalde. Una decisió que el consistori espera «que es materialitze prompte perquè el nostre sector agrari no pot estar desprotegit davant esta situació».

Suport a la Comunitat de Regants

Un altre dels punts claus de la reunió -que també ha comptat amb la presència de la directora general de Producció Agrícola i Ramadera, Leticia Sanchiz- ha sigut la situació de les i els regants de Sagunt. L’Ajuntament, a petició de la Comunitat de Regants, ha sol·licitat al conseller d’Agricultura «inversions per a adaptar les infraestructures, de manera que puguen gaudir del seu dret a rebre aigua de pantà». 

L’objectiu és doble: d’una banda, evitar la sobreexplotació dels aqüífers i, per una altra, reduir el cost de l’aigua de regadiu. «El sector agrari del municipi ha de saber que estem del seu costat i que farem tot el possible per donar-los suport en este context d’inflació», ha declarat la presidenta del Consell Local Agrari, Ana María Quesada.

Més inversions en els camins rurals

Així mateix, la delegació municipal ha sol·licitat Aguirre un major suport per a l’adequació i conservació dels camins rurals. La ciutat compta amb un dels termes municipals més extensos de la província, amb al voltant de 900 km de camins rurals, i no rep subvencions de manteniment per part de la Conselleria des de l’any 2011. Una situació «anòmala» per a l’Ajuntament i que, tant Aguirre com Sanchiz, s’han compromés a analitzar.

Tags: València

Lo + leído

Manises denuncia que la ampliación del aeropuerto antepone el interés económico del turismo a la salud de sus vecinos

El Ayuntamiento de Manises ha expresado su profundo malestar por la implicación que supone el…

El CEE Pla d’Hortolans de Burriana se traslada a su ubicación provisional para obras de renovación

El Centro de Educación Especial Pla d'Hortolans ha iniciado esta semana el traslado a su…

La calle Canalejas de Villajoyosa se hará peatonal el 5 de julio

La calle Canalejas, situada en el corazón de Villajoyosa, se convertirá en peatonal de manera…

Otras noticias

control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?