ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt i els municipis propers al riu Palància entren en situació d’emergència per escassetat hídrica

També hi ha 5 sistemes en situació de sequera prolongada dels 13 que componen la Confederació Hidrogràfica del Xúquer
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 9, 2024
200 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8258 chj escasez hidrica

L’Informe de Sequera de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) del mes de desembre ha situat els primers territoris valencians en situació d’emergència per escassetat hídrica. Concretament es tracta del sistema Palància-les Valls, on destaca la ciutat de Sagunt (amb una població de 68.000 habitants).

En aquest mateix informe també s’assenyala la situació d’alerta del sistema Sènia-Maestrat, on es troben Vinaròs i Benicarló (amb quasi 30.000 habitants cadascuna d’elles), i en prealerta la Marina Alta amb més de 175.000 habitants entre les quals destaquen Dénia, Xàbia i Calp.

ðPublicamos el #InformeDeSequíaCHJ de diciembre de 2023.

ð´El sistema Palancia-Los Valles entra en situación de emergencia por escasez hídrica, Cenia-Maestrazgo en alerta y Marina Baja en prealerta.

ðEl resto de indicadores de escasez, en valores de normalidad.

Sigueð pic.twitter.com/KqiDp9LhcX

— Confederación Hidrográfica del Júcar (@CHJucar) January 9, 2024

D’altra banda la CHJ també alerta que hi ha 5 sistemes en situació de sequera prolongada dels 13 que componen la confederació. Aquests són els de Millars-Plana de Castelló, Palància-les Valls, Baix Túria, Magre i Baix Xúquer.
La Confederació explica que la situació de sequera prolongada s’estableix en funció de l’índex de precipitació estandarditzada, amb un valor actual del 0,3 (els valors van del 0 al 1). Quant als indicadors d’escassetat hídrica utilitzats reflecteixen “la impossibilitat, de manera conjuntural, d’atendre les demandes en situacions de reduïda disponibilitat hídrica”; aquests serveixen com a “instrument d’ajuda en la presa de decisions relatives a la gestió dels recursos hídrics en eixes situacions” davant “el risc de no satisfer les demandes d’aigua”.

Davant la situació d’escassetat hídrica conjuntural la CHX assenyala que “es podran prendre les mesures necessàries per a pal·liar els efectes” dins del marc del Pla Especial de Sequeres (PES). Així, correspon la presa de decisions a la Junta de Govern, a la Comissió Permanent de Sequera o a la Comissió de desembassament en les quals aquesta delegue, comptant amb el suport de l’Oficina Tècnica de Sequeres. En la presa de decisions es tindrà en compte l’especificitat de la zona afectada i la gravetat de la situació.

Quant a l’escenari de sequera prolongada les mesures que poden implementar-se són les de la reducció dels cabals ecològics mínims aplicables, reducció que es realitzarà “atenent les previsions del Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica del Xúquer”.

Tags: admin València

Lo + leído

Alicante transformará la gestión del ciclo del agua

Alicante se prepara para una transformación significativa en su gestión del agua. En el marco…

Cruceros 2026: las rutas más esperadas del próximo año

Viajar es una de las mejores maneras de disfrutar de las vacaciones y desconectar de…

Liberadas 11 mujeres en Dénia y els Poblets tras la desarticulación de una red de trata sexual

Agentes de la Guardia Civil y la Policía Nacional han desarticulado una importante organización criminal…

Otras noticias

Ple de l'Ajuntament de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer, primer municipi valencià en declarar persona ‘non grata’ a Mazón per la seua gestió de la DANA

Por Toni Cuquerella
FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?