ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt i Adif es reuneixen per a avançar en la definició del projecte de la futura estació d’Alta Velocitat

En la trobada s'ha abordat la millora de la integració del ferrocarril a la ciutat per a reduir l'impacte ambiental i sonor del pas dels trens
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 5, 2025
206 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8648 sagunt reunion adif

L’Ajuntament de Sagunt i Adif ja es troben concretant el projecte d’integració de l’espai ferroviari a la ciutat i la nova estació de ferrocarril. L’alcalde, Darío Moreno, i el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro, han mantingut una reunió de treball amb la directora de Planificació Funcional d’Adif, Valverde Lage, junt amb personal tècnic de totes dos administracions.

La trobada ha suposat “un primer pas” amb l’objectiu de dotar d’una major permeabilitat la trama urbana. Es tracta de millorar la integració del ferrocarril a la ciutat i reduir l’impacte ambiental i sonor del pas dels trens. A més, la reunió ha servit per a abordar les possibles ubicacions de la nova estació de tren, que comptarà amb parada d’Alta Velocitat i un espai intermodal per a connectar amb transport llançadora el Port de Sagunt.

Després de rebre llum verda per part del Ministeri a la proposta de nova estació, esta és la primera reunió tècnica que mantenen Adif i l’Ajuntament per a perfilar la iniciativa. “El Ministeri de Transports sempre ha rebut positivament les nostres propostes. La iniciativa avança, però encara ens queda molta faena al davant”, ha anticipat l’alcalde. En este sentit, Moreno ha remarcat que “cal treballar amb el màxim rigor, plantejar les necessitats del municipi i estudiar la viabilitat de les propostes que posem sobre la taula”.

En la mateixa línia, el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro, ha determinat que la nova estació de tren “és un projecte a llarg termini, que transformarà la ciutat”. “Hem fet un primer pas molt important, que és aconseguir el compromís del Ministeri. Ara queda un llarg camí al davant, amb molta faena,”, ha afirmat.

A falta de polir els detalls concrets de l’actuació a desenvolupar sobre l’estació, el pas de ciutat sobre les vies, els accessos o l’aparcament, l’Ajuntament ha confirmat, no obstant això, que es veuran complides les tres reivindicacions principals de la ciutat: “Integració urbana, parada de servicis d’Alta Velocitat i connexió amb el Port de Sagunt”. “Així mateix, seguirem en converses amb la Generalitat Valenciana per a posar en marxa el transport llançadora fins a l’estació amb màxima prioritat”.

Tags: València

Lo + leído

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer ha recurrido ante el Tribunal Supremo la sentencia dictada…

Vila-real no celebrarà cap acte oficial pel 9 d’Octubre un any després de voler institucionalitzar-lo

La Junta de Portaveus de Vila-real, amb representants dels quatre partits amb presència a l’Ajuntament…

Abierto València cierra su XIII edición con récord de participación y un guiño solidario al territorio

La Asociación de Galerías de Arte Contemporáneo de la Comunitat Valenciana (LAVAC) ha clausurado con…

Otras noticias

1 15
El Camp de Morvedre

Detenidas tres personas en Sagunt por emplear irregularmente a extranjeros

Por Redacción ComarcalCV
MReunionATMV20250925
El Camp de Morvedre

Sagunto exige soluciones urgentes para el servicio de autobús a Valencia

Por Redacción ComarcalCV
mIMG8543
El Camp de Morvedre

El Mercado Municipal de Sagunt inaugura taquillas refrigeradas para modernizar el comercio local

Por Redacción ComarcalCV
Mapa elaborado por el estudio de la UPV.
El Camp de MorvedreEl Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Hoya de Buñol - Chiva

Un estudio de la UPV reclama mejoras en los Cercanías para reducir la dependencia del coche en la comunidad universitaria

Por Toni Cuquerella
IMG1928m
El Camp de Morvedre

Sagunto pide a la Autoridad Portuaria que incluya la adecuación del Pantalán en su plan 2025-2029

Por Redacción ComarcalCV
250731ple
El Camp de Morvedre

Faura solicita ser declarada zona gravemente afectada por el temporal de julio

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?