ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Mor Vicente Vayá Pla, poeta, regidor i fill adoptiu de Sagunt

L'Ajuntament de Sagunt ha decretat tres dies de dol, i la capella ardent estarà instal·lada aquest 29 de setembre al Saló de Plens de l'Ajuntament de Sagunt de 10.30 a 15.30 hores
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 28, 2023
96 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4694 vicente vaya

Als 85 anys ha mort l’escriptor, poeta i biògraf Vicente Vayá Pla, que va ser nomenat Fill Adoptiu de Sagunt el juliol de 2022. Amb motiu de la seua defunció, l’Ajuntament de Sagunt ha decretat tres dies de dol oficial.

Així mateix, les banderes de tots els edificis públics municipals onejaran a mitja asta. A petició de la família i de la Federació Junta Fallera de Sagunt (FJFS), demà 29 de setembre, s’instal·larà la capella ardent en el Saló de Plens (c/ Autonomia, 2, segona planta) de 10.30 a 15.30 hores.

L’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha acomiadat Vicente Vayá reconeixent tot el que va fer per Sagunt: «Hui la ciutat de Sagunt plora per Vicente Vayá, un ciutadà exemplar. Una persona que es va deixar la pell per les nostres tradicions, per la cultura valenciana. Un poeta i, sobretot, una persona que va estimar profundament la nostra ciutat. Una persona que sempre ha lluitat per a dur el nom de Sagunt a lo més alt. Ell va deixar la seua empremta indeleble en totes les nostres tradicions, va treballar per a millorar i també perquè siguerem conscients del que teníem i que ho valoràrem. València tindrà Falles, i Sagunt per sempre tindrà a Vicente Vayá».

Vayá va nàixer a València en 1938, però va quedar orfe als huit anys i vingué a Sagunt a viure amb la seua àvia. Va arribar a ser regidor de Sagunt pel Centre Democràtic i Social (CDS) i pel Partit Popular, ostentant la regidoria de Cultura. A més, va estar molt vinculat al món de les Falles i dels Moros i Cristians de la localitat. Entre les seues publicacions més importants destaca Joaquín Rodrigo: su vida y su obra.

Vicente Vayá, des de molt jove, va tindre gran passió per la poesia, sobretot la festiva. En els llibrets de falla va publicar des de 1956 un gran nombre dels seus poemes. Així mateix, va ser mantenidor des de 1969 fins a 2008 de nombroses comissions falleres de la ciutat i de fora de la nostra comarca (València, Massamagrell, Puçol, el Puig, Nàquera, Picassent, Paiporta, la Vall d’Uixó) i mantenidor de les Falleres Majors de la Federació Junta Fallera de Sagunt (FJFS).

També va ser mantenidor de la Casa d’Aragó de Sagunt i de les Festes de Moros i Cristians, en les quals va interpretar papers importants en les ambaixades a la Porta d’Almenara, així com en el Despullament del Moro a l’Església del Salvador. Va fundar, a més, l’Associació Passió per Sagunt, de la qual és president d’honor.

Tags: admin València

Lo + leído

La CHJ avanza la ampliación del cauce del río Magro a su paso por Utiel para evitar inundaciones como las de la dana

Evitar catástrofes como las inundaciones que sufrió Utiel durante la dana del 29-O es el…

Obri el Mercat de la Taronja de Castelló tots els diumenges i amb moltes novetats

El Mercat de la Taronja de Castelló ja ha començat i se celebra tots els…

Descubierto un tesoro arqueológico bajo el mar en la Vila Joiosa

La excepcional riqueza del patrimonio sumergido de La Vila Joiosa sigue aflorando. Vilamuseu y la…

Otras noticias

FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
1 15
El Camp de Morvedre

Detenidas tres personas en Sagunt por emplear irregularmente a extranjeros

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?