ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

L’Ajuntament de Sagunt decreta tres dies de dol oficial per l’assassinat masclista de la veïna de la ciutat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 10, 2021
117 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

La Corporació Municipal i la ciutadania han guardat un minut de silenci com a condemna i repulsa a la violència de gènere este dilluns al migdia a les portes de tots els edificis municipals

La Corporació Municipal de l’Ajuntament de Sagunt, així com altres autoritats, i un important nombre de ciutadanes i ciutadans del municipi han guardat este dilluns al migdia un minut de silenci a les portes de tots els edificis municipals en senyal de repulsa enfront del presumpte assassinat masclista de diumenge al Port de Sagunt. La corporació, en nom del municipi, junt amb la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, la diputada nacional, Roser Maestro, el diputat autonòmic i exalcalde, Alfredo Castelló, i altres autoritats han condemnat i rebutjat rotundament la violència de gènere a les portes de l’Ajuntament.

L’alcalde, Darío Moreno, ha llegit en els instants previs al minut de silenci un comunicat en què expressava el rebuig de Sagunt cap a este assassinat i la xacra de la violència masclista:

«Es deia María Soledad i tenia 60 anys. Ahir la seua exparella, en tràmits de divorci, la va assassinar i a continuació es va suïcidar. No hi ha paraules que expressen la profunda ràbia, indignació i repulsa que ens suposen estos fets. Solem pensar que la violència de gènere és una cosa llunyana que els passa a altres persones, però la veritat és que la pateixen centenars de dones, les nostres amigues, les nostres familiars, les nostres conegudes. Hui ho vivim en les nostres pròpies carns, en la nostra pròpia ciutat, amb l’assassinat masclista d’una de les nostres veïnes.

En nom de tota la ciutadania, condemnem profundament este acte de barbàrie i ens comprometem a continuar lluitant per erradicar esta xacra de la nostra societat.

María Soledad ha sigut assassinada per ser una dona lliure. No deixarem que el seu nom caiga en l’oblit».

Víctima

María Soledad, de 60 anys, havia presentat denúncia huit dies abans del seu assassinat i tenia una ordre de protecció dictada per les instàncies judicials l’1 de maig. Seguint el protocol d’actuació per a estos casos, l’Oficina d’Atenció a les Víctimes de Delictes de Gènere del Jutjat de Sagunt va posar a la dona en contacte amb l’Àrea d’Igualtat de l’Ajuntament de Sagunt, amb qui es va concertar una entrevista personal divendres passat a fi de posar a la seua disposició els recursos d’atenció integral de l’Àrea d’Igualtat, així com tota la informació i programes dirigits a dones víctimes de violència de gènere que són de competència municipal.

A més de la concentració contra la violència de gènere, l’alcalde de Sagunt ha decretat tres dies de dol oficial en el municipi, els dies 11, 12 i 13 de maig. Durant este període queden suspesos tots els actes lúdics organitzats per l’Ajuntament de Sagunt, les banderes oficials de tots els edificis municipals onejaran a mitja asta i es traslladaran en nom de la ciutat les condolences a la família i amistats de la víctima.

Moreno ha transmés la seua més enèrgica condemna «davant esta barbàrie» al mateix temps que ha volgut traslladar les seues condolences a la família i persones properes a la dona assassinada. «Continuarem lluitant contra la violència de gènere. No ens podem permetre ni una dona morta més», ha anunciat contundentment.

«Este assassinat masclista ens ompli de ràbia i d’indignació perquè un maltractador, un agressor, ha decidit emportar-se per davant la vida d’una dona que tenia el mateix dret a ser lliure que qualsevol altra persona», ha manifestat el primer edil. «Este assassinat ens recorda que la violència de gènere no és una cosa llunyana sinó que és una cosa que li passa a les nostres veïnes, a les nostres familiars, que li passa a la gent del nostre entorn, i que precisament per això és importantíssim que entre tots i totes lluitem per acabar amb esta xacra», incidia.

Per la seua part, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, ha assenyalat que «hui és un dia trist per a la ciutat de Sagunt, per a la Comunitat Valenciana i ha de ser un dia molt trist per a la ciutadania en general», així com «per a tota la societat». Calero ha expressat la seua «repulsa i condemna» davant «la major xacra que com a societat estem suportant», i que és «inaguantable i insofrible». De la mateixa manera, ha fet una crida a «no donar cabuda ni peu a l’intent de banalitzar la violència masclista».

«Sí que hi ha violència masclista, sí que existeix; hui tenim la prova, i hem de lluitar tots els dies perquè desaparega i donar més seguretat a les dones. Cal continuar lluitant diàriament per acabar amb esta xacra», ha subratllat la delegada del Govern, que ha recordat també que la violència masclista constitueix una vulneració dels Drets Humans.

Després de la finalització del minut de silenci l’alcalde i la delegada del Govern han mantingut una reunió amb els comandaments de la Policia Local i dels cossos i forces de seguretat de l’Estat presents en la localitat.

Tags: València

Lo + leído

Tanquem Cofrents exige el cierre inmediato de la central nuclear tras dos averías en 24 horas: “Vieja, deteriorada e innecesaria”

La plataforma Tanquem Cofrents ha exigido el cese inmediato de la actividad de la central…

Nules asfalta i millora diversos camins rurals

L’Ajuntament de Nules ha portat a terme diferents actuacions d’asfaltat i de millora de diversos…

Una granja avícola familiar de Fuenterrobles se convierte en referente de eficiencia energética de Europa

Una explotación familiar dedicada al engorde de pollos en la comarca de la Plana de…

Otras noticias

Ple de l'Ajuntament de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer, primer municipi valencià en declarar persona ‘non grata’ a Mazón per la seua gestió de la DANA

Por Toni Cuquerella
FOTO NOTICIA
EconomíaEl Camp de Morvedre

Nueva convocatoria del curso gratuito ‘Agente del Cambio en Sagunto: Experto en Transformación Digital

Por Javier
Foto d'arxiu dels antics Alts Forns del Mediterrani de Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt acollirà el I Congrés d’Arxius Històrics Industrials amb experts de tota Espanya

Por Toni Cuquerella
Participantes en la jornada celebrada en Sagunt.
El Camp de Morvedre

Sagunt reivindica el Corredor Cantábrico-Mediterráneo como eje estratégico para la competitividad y la vertebración del territorio

Por Toni Cuquerella
IMG0811m
El Camp de Morvedre

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

Por Redacción ComarcalCV
Planta de Egevasa.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Ayuntamiento de Canet d’en Berenguer recurre ante el Supremo la sentencia sobre el contrato de agua con Egevasa

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?