ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Plana Baixa

L’Ajuntament de la Val d’Uixó adjudica la redacció del projecte d’execució del Museu de la Fàbrica de la Llum

Està previst que les obres comencen a la fi d'enguany amb una inversió europea de dos milions d'euros
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 30, 2024
133 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
9019 vall uixo fabrica llum

L’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha adjudicat la redacció dels projectes d’execució i la direcció facultativa de les obres del Pla de Sostenibilitat Turística en Destins (PSTD), que consisteix en la rehabilitació i adequació de la Fàbrica de la Llum com a museu, la restauració paisatgística del seu entorn i la seua integració amb el Paratge de Sant Josep.

L’empresa adjudicatària d’esta licitació pública és El Fabricante de Espheras, especialitzada en patrimoni i que ja ha treballat en la rehabilitació de la Torre de Benissahat. La inversió és de 139.773 euros i el lliurament del projecte definitiu es realitzarà el mes de juliol, per la qual cosa es preveu començar les obres a la fi d’enguany.
L’alcaldessa de la Vall d’Uixó, Tania Baños, ha explicat que la consecució d’un museu és “un projecte molt anhelat i cada vegada estem més prop d’aconseguir este somni col·lectiu de la ciutat”. L’objectiu és “divulgar la nostra història i patrimoni i sumar un atractiu turístic més, que complemente a les Coves de Sant Josep i retinga al turista”.

Per a això, en la primera fase s’actuarà en la nau principal de la Fàbrica de la Llum i es posarà en valor este espai patrimonial construït a principis del segle XX i que servirà “per a crear un discurs museístic amb els fons del Museu Arqueològic Municipal i que servisca de porta d’entrada i punt de recepció al recorregut urbà del Camí de l’Aigua”, ha destacat Baños.

Les obres també inclouen la creació d’una zona verda en Roda Piu, entre l’Alcúdia i el Barranc de Sant Josep, la consolidació dels molins i les estructures hidràuliques de la zona. També es renaturalitzarà l’aparcament del Paratge de Sant Josep, amb la plantació d’arbres i vegetació autòctona i la millora i ordenació de la zona de caravaning.

Una altra de les actuacions importants és l’habilitació de recorreguts per als vianants des de la Fàbrica de la Llum “que comuniquen i vertebren els diferents espais d’interés que hui són de difícil accés”, ha apuntat l’alcaldessa. Això permetrà connectar el nucli urbà amb les Coves de Sant Josep i completar l’enjardinament de l’entorn.
Este Pla de Sostenibilitat Turística en Destins és finançat dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència dels fons Next Generation de la Unió Europea, gestionats per la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme. L’import concedit és de 2.001.722 euros.

Cal recordar que l’Ajuntament de la Vall d’Uixó ha rebut més de 14 milions d’euros dels fons europeus, que han d’executar-se fins a 2026. Així, en dos anys “serà realitat tot el projecte de ciutat que estem desenvolupant per a transformar la ciutat”. És el cas de la reforma i ampliació de l’Ajuntament, la segona fase del Camí de l’Aigua i la regeneració urbana de la Colonia San Antonio.

Tags: València

Lo + leído

Viajar a Argelia en ferry desde la Comunitat Valenciana: una opción cómoda y cada vez más demandada

Con el otoño ya en marcha y muchos residentes de origen argelino planeando sus desplazamientos…

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

L’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa un dispositiu especial de vigilància i control a…

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

L'Ajuntament d'Ontinyent ha programat diferents accions de visibilització per a commemorar a la localitat el…

Otras noticias

Celebració del 9 d'Octubre en Vila-real l'any 2024.
La Plana Baixa

Vila-real no celebrarà cap acte oficial pel 9 d’Octubre un any després de voler institucionalitzar-lo

Por Toni Cuquerella
Presentadors A Punt et busca Juan Nieto i Mireia Llinares
L' Horta SudLa Plana BaixaLa SaforLa Vega Baja

‘À Punt et busca’ activa la recerca de joves desapareguts de Vila-real, Oliva, Paiporta i Orihuela

Por Javier
Obres en la Fàbrica de la Llum de la Vall d'Uixó.
La Plana Baixa

La Fàbrica de la Llum de la Vall d’Uixó serà el futur Museu Arqueològic Municipal en 2026

Por Toni Cuquerella
Foto3 2
La Plana Baixa

Burriana se prepara para Les Festes de la Misericòrdia 2025 con 90 cadafales

Por Redacción ComarcalCV
20250826opaonixvalencia1
La Plana Baixa

Desmantelado un zoo clandestino en Nules con más de 150 animales exóticos

Por Redacción ComarcalCV
660c24e3
La Plana Baixa

Burriana elabora un nuevo Plan Económico Financiero tras la reactivación de las reglas fiscales

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?