ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La Generalitat licitarà en breu la urbanització de Parc Sagunt II i la seua connexió amb l’autovia d’accés al port

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 23, 2023
152 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El president Ximo Puig també anuncia la compra dels terrenys per a la construcció del centre d’FP Campus Battery

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la immediata licitació de les obres d’urbanització de Parc Sagunt II, per més de 200 milions d’euros, i de la carretera que connectarà el parc empresarial amb l’autovia d’accés al port de Sagunt, per 61 milions d’euros.

Així ho ha manifestat després de visitar la planta pilot de PowerCo en Salzgitter i mantindre diverses reunions amb els directius de la filial de Volkswagen dedicada a la fabricació de cel·les de bateries per a vehicles elèctrics, en les es ha tractat sobre els pròxims passos a seguir en el procés de posada en marxa de la construcció de la factoria i en l’adequació de Parc Sagunt II a les necessitats d’aquesta infraestructura.

Ximo Puig ha explicat que totes dues actuacions seran adjudicades a mitjan maig, i en concret ha assenyalat que la urbanització de Parc Sagunt II, el projecte de la qual s’està redactant actualment, tindrà un termini d’execució de 24 mesos, encara que s’anirà posant en servei a mesura que es vaja duent a terme, per a facilitar a PowerCo la construcció de la gigafactoria.

Quant a la connexió entre la CV-309 i la V-23, que permetrà enllaçar Parc Sagunt I i II amb l’autovia d’accés al port de Sagunt, ha avançat que comptarà amb una inversió de 61 milions d’euros i que la seua construcció finalitzarà al juny de 2024.

Campus Battery

En la seua intervenció, el cap del Consell també ha anunciat que la Generalitat ha iniciat el procés de compra d’una parcel·la de prop de 16.000 metres quadrats en Parc Sagunt, per 2,3 milions d’euros, per a construir el centre de Formació Professional denominat Campus Battery.

El centre tindrà capacitat per a 400 alumnes i l’oferta formativa que s’impartirà inclourà cicles pertanyents a les famílies professionals d’Electricitat i electrònica, Instal·lació i manteniment, i Química, amb el que es pretén atendre la demanda de professionals especialitzats que genere la planta de bateries de Power Co.

D’altra banda, Puig ha assenyalat que el Consell destinarà l’ajuda directa de 90 milions d’euros rebuda del Govern d’Espanya a donar suport a les inversions de Volkswagen en la construcció de la gigafactoría.

Creació de 15.000 ocupacions

Durant la visita, el president ha assegurat la gigafactoría “és una prioritat” per al Consell i per a tota la societat valenciana, i ha assenyalat que la visita a la planta de Salzgitter constitueix “un nou pas cap a aqueix futur immediat amb ocupació de qualitat, avantguarda tecnològica, reindustrialització intel·ligent, i lideratge sostenible”.

En concret, ha subratllat que la gigafactoría de bateries generarà 15.000 ocupacions directes i indirectes, la qual cosa suposarà una “revolució laboral” per a la Comunitat Valenciana “que ajudarà a moltes famílies i sobretot a molts joves a tindre un futur pròsper”, i ha assenyalat que PowerCo ja ha obert la seua seu a València per a començar les contractacions.

D’altra banda, ha mostrat el seu convenciment que l’aposta de Volkswagen per Sagunt “és un gran projecte per a Espanya”, i ha reiterat que reforçarà a la Comunitat Valenciana com a “pol de mobilitat sostenible del sud d’Europa”. De la mateixa manera, ha incidit en què aquest projecte oferirà oportunitats no sols a Sagunt sinó a la resta de la Comunitat Valenciana i al teixit empresarial més enllà del sector de l’automòbil.

Operació “històrica en temps rècord”

El cap del Consell ha destacat que la Generalitat ha accelerat l’arribada de Volkswagen per a desenvolupar “una operació històrica en un temps rècord”, i ha recordat que, entre altres actuacions, al juliol es va dur a terme l’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt; a l’agost van ser adjudicats els projectes d’urbanització i reparcel·lació, i l’estudi de la plataforma intermodal; el 21 d’octubre es va aprovar el PERTE de manera definitiva; el 2 de desembre va ser aprovat el Pla Especial de Parc Sagunt II, i el passat 9 de gener es va formalitzar la compra de la parcel·la on se situarà la gigafactoria.

A més, ha indicat que el passat 12 de gener van donar principi les obres de transformació agronòmica per a complir els requisits de la parcel·la de PowerCo, adjudicades a Grup Bertolín per 6,9 milions d’euros i amb un termini d’execució de 3 mesos.

Finalment, s’ha referit a les gestions administratives que s’estan duent a terme per a accelerar la instal·lació de la gigafactoría a Sagunt, i ha explicat que s’han constituït un total de 22 grups de treball bilaterals per a preparar “fins al mínim detall” de l’inici de la gigafactoría. Referent a això ha assegurat que aquests grups aborden la gestió de tràmits com ara autoritzacions ambientals, ajudes regionals, subministrament hídric o elèctric, infraestructures o els recursos necessaris per a les famílies que treballen i visquen en la Comunitat Valenciana.

En la visita a la planta de Salzgitter i les posteriors reunions també han participat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró.

Tags: València

Lo + leído

Xàtiva es projecta a FITUR com a referent de turisme intel·ligent i patrimoni cultural

Xàtiva ha refermat la seua posició com a destinació de referència en la Fira Internacional…

Canet d’en Berenguer lidera la lucha contra la erosión costera con «ingeniería verde» en Fitur 2026

El proyecto pionero de Canet d'en Berenguer para proteger su litoral se ha convertido en…

Seis detenidos en Alzira, Cullera y Nàquera por cultivo y tráfico de drogas

La operación Zander, desarrollada por la Guardia Civil en Alzira, Cullera y Nàquera, ha concluido…

Otras noticias

L'alcalde de Sagunt, durant la presentació.
EconomíaEl Camp de Morvedre

Sagunt 2026: les claus de l’any en què la gigafactoria de PowerCo canviarà la ciutat

Por Toni Cuquerella
AVAlmarda5enero1 e1767769596967
El Camp de Morvedre

La Asociación Vecinal denuncia el abandono y daños en playas de Almardà, Corinto y Malvarrosa en Sagunto

Por Redacción ComarcalCV
Reunion
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordRequena - Utiel

La Diputación implanta en Puçol, Requena, San Antonio de Benagéber y Catarroja la APP de quejas ciudadanas

Por Redacción ComarcalCV
Playa del Marenyet de Cullera.
El Camp de MorvedreLa Ribera Baixa

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

Por Toni Cuquerella
Platja de Canet d'en Berenguer.
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer frena l’expansió dels pisos turístics per a preservar el teixit residencial

Por Toni Cuquerella
La exposición se puede visitar en la Biblioteca de Canet.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Del papel a la moda: la Biblioteca de Canet viste a Jane Austen con trajes de época artesanales del siglo XVIII

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?