BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 9 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

La façana marítima de Sagunt passa a mans de l’Ajuntament

El consistori acorda acceptar la concessió administrativa de l'Avinguda Mediterráneo i del Passeig Marítim
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 22, 2024
45 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
7810 sagunt passeig maritim mediterraneo

La primera línia urbana de Sagunt junt al mar passa a mans de l’Ajuntament. Així ho ha aprovat el ple municipal en aprovar l’acceptació de la concessió administrativa de l’avinguda Mediterréneo del Port de Sagunt per part de la Demarcació de Costes de València a l’Ajuntament de Sagunt, a petició d’este últim. L’acceptació d’esta concessió l’han votada a favor el PSOE, Compromís i EU-PODEM, mentre que s’han abstingut el PP, IP i Vox.

La partió proposada per a la sol·licitud de concessió d’ocupació de béns de marítim terrestre ascendix a un total de 17.811,08 metres quadrats, i la resta de l’actuació, que es troba dins del Límit de Servitud de Protecció aprovada (SP), ascendix a 3.241,30 metres quadrats. La sol·licitud de concessió té com a objectius l’autorització per a la reurbanització, ordenació, millora i actualització de l’espai urbà en el front marítim. L’actuació consistix en la regeneració urbana del carrer consolidat en l’actualitat, que servix de vial distribuïdor i de contenció del trànsit previ al passeig marítim. La cessió serà durant un període de 15 anys, més altres 15 de pròrroga.

Si bé la solució arquitectònica per a l’avinguda Mediterráneo i el Passeig Marítim ha de contemplar totes dos com un únic conjunt, es realitzaran dos sol·licituds de concessió demanial separades per a cadascun d’estos espais.

També s’ha aprovat el plec de concessió administrativa per a l’ocupació del citat domini públic marítim terrestre, entre la Demarcació de Costes de València i l’Ajuntament de Sagunt, així com inscriure en l’Inventari de Béns i Drets de l’Ajuntament de Sagunt la concessió administrativa sobre el domini públic marítim terrestre atorgada per la Demarcació de València.

En 2022, la regidora delegada de Patrimoni de l’Ajuntament de Sagunt va mostrar la voluntat de la Corporació Municipal d’obtindre la concessió de l’avinguda Mediterráneo. El fonament de base de la sol·licitud era la importància estratègica del passeig marítim a l’ésser un atractiu turístic i de regeneració econòmica de la zona. Aleshores, es plantejava que l’actuació consistiria en la regeneració urbana de l’actual passeig, mantenint la major part de les edificacions, però adaptant els seus usos a dotacions municipals.

Més endavant, la Junta de Govern Local va acordar sol·licitar al Ministeri de Transició Ecològica, a través de la Demarcació de Costes de València, la concessió administrativa durant 30 anys de l’avinguda Mediterráneo de conformitat amb el projecte redactat per Imap Consulting SL, denominat «Projecte bàsic per a la sol·licitud de concessió d’ocupació de béns del Domini Públic Marítim Terrestre (DPMT) i remodelació de l’Avinguda Mediterráneo en el Port de Sagunt», aclarint que la sol·licitud no aconseguix l’anomenat Malecó que, en tot cas, esta Corporació considera part del Domini Públic Marítim Terrestre.

El projecte tenia per objecte millorar l’espai públic del passeig i la connexió del port marítim amb la platja i el delta del Palància i, en el futur, amb el nou projecte del Pantalà. El projecte contempla la millora de paviments, mobiliari i instal·lacions urbanes, l’adequació de l’accés i la perspectiva visual cap a la mar, millorant la integració amb l’espai natural i les dunes. A més, s’aprofitaria per a vegetalitzar l’espai públic, guanyant més zones verdes, obtingut amb això un espai més agradable per a vianants i ciclistes.

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
20250508 op Portocale 01.JPG 709363583
AgronewsEl Camp de Morvedre

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Por Agronews
03ECBBC0 9FED 4646 896A 00ABA9EF20A7
AgronewsEl Camp de MorvedreLa Plana Baixa

La Marjal d’Almenara ja té un òrgan de gestió hídrica

Por Agronews
Pere
El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer da un paso más en la regeneración de su playa con una boya inteligente mejorada

Por Javier
7990 sagunt policia local platja
El Camp de Morvedre

La secció de platges de la Policia Local de Sagunt realitza quasi 3.400 serveis al llarg de l’estiu

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?