ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

La Diputació de València aprovarà una dotació de 200.000 euros per a les comparses de moros i cristians

La vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, avança que la partida s'aprovarà en el pròxim ple de la corporació per a les entitats i associacions festeres que tinguen com a objectiu principal la difusió d'esta festa
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 8, 2024
64 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8421 natalia enguix vicent pla moros cristians ontinyent

La Diputació de València habilitarà una partida de 200.000 euros, que s’aprovarà en el pròxim ple, per a ajudar a les comparses de moros i cristians de la província. Així ho ha avançat la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, després de la reunió mantinguda amb el president de l’Associació de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia d’Ontinyent, Vicent Pla. En opinió d’Enguix, “des de les institucions públiques hem de protegir i difondre les nostres tradicions i, en concret, festes com la dels Moros i Cristians, igual que fem amb les Falles”.

Enguix ha recordat que el seu grup, Ens Uneix, ja va presentar una moció en el ple provincial, aprovada per tots els grups, per a equiparar la festivitat dels Moros i Cristians a la de les Falles i establir una línia d’ajudes a les comparses i associacions que tenen per objecte principal la promoció i divulgació d’esta festa tan estesa entre les comarques valencianes. “No obstant això, la moció que va tirar avant en 2020, defensada pel nostre company Joan Sanchis, no va tindre l’efecte desitjat i el govern que formaven el PSPV i Compromís va fer cas omís”.

La intenció de l’actual govern provincial, format pel PP i Ens Uneix, és “equiparar les ajudes que reben els col·lectius vinculats tant a les Falles com als Moros i Cristians, les dos principals manifestacions festives dels nostres municipis”. Per a això s’establirà una partida econòmica que permetrà distribuir les ajudes entre les comparses i associacions, que entre els requisits han d’estar constituïdes abans del 31 de desembre de 2023.

La vicepresidenta Enguix ha explicat que esta reunió amb l’Associació de Festers de la capital de la Vall d’Albaida s’emmarca en una ronda de reunions amb diferents representants del món de la festa a la província de València.

Per part seua, Vicent Pla ha valorat molt positivament la trobada i ha destacat “l’especial sensibilitat de la Diputació amb la festa de moros i cristians d’Ontinyent des de fa molts anys, en concret des de l’any 2008, quan es va iniciar una relació de col·laboració entre institucions que no s’ha interromput”.

Respecte a la fórmula de les ajudes, Pla ha assenyalat que estes aportacions “són habituals en altres institucions, com succeïx en la Diputació d’Alacant amb una línia que ajuda a les entitats festeres de moros i cristians i una altra que subvenciona a museus i col·leccions permanents d’ajuntaments i associacions sense ànim de lucre vinculades amb l’activitat festiva”.

Tags: València

Lo + leído

Guardamar prohíbe el baño en todas sus playas por la presencia de la especie venenosa ‘dragón azul’

La Policía Local de Guardamar del Segura ha decretado la prohibición del baño en todas…

Cómo ahorrar en combustible y peajes

Ahorrar en combustible y peajes es una parte esencial en toda empresa que haga un…

La muerte de un joven con parálisis cerebral destapa en Elche una vivienda usada como residencia ilegal para dependientes

Agentes de la Policía Local de Elche, en coordinación con la Policía de la Generalitat,…

Otras noticias

krakenmonsterparty251
Comarcal

Ontinyent acollirà 14 actuacions musicals durant les festes de Moros i Cristians

Por Redacción ComarcalCV
CHARLADEVIOGENPARAESCOLARESDELAPOLICIALOCALELDA
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda recibe 54.778 euros del Ministerio de Igualdad para la prevención de la violencia de género

Por Redacción ComarcalCV
2 1
ComarcalL' Horta Sud

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

Por Redacción ComarcalCV
Tramo2.PK2900
ComarcalLa Safor

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

Por Redacción ComarcalCV
1 3
ComarcalL' Horta Sud

Torrent inicia gestión para declarar sus fiestas de Moros y Cristianos Fiesta de Interés Turístico Autonómico

Por Redacción ComarcalCV
Mapa de la zona en la que se desarrollarán los parques en l'Horta Sud.
Comarcal

Parques inundables y vías verdes como protección de l’Horta Sud y València frente a riadas como la de la dana

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?