ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Identificades més de 200 espècies de fauna i flora al riu Palància al seu pas per Sagunt

Este projecte de voluntariat ambiental de l'Ajuntament de Sagunt i Acció Ecologista-Agró, la Colla Verda, valora la biodiversitat del riu
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 9, 2023
36 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6658 sagunt colla verda
650x80_2_ola_CAS

Esta primavera la Colla Verda ha centrat els seus esforços a valorar la biodiversitat del riu Palància al seu pas per la capital del Camp de Morvedre. Davall este repte, el projecte de voluntariat de l’Ajuntament de Sagunt i Acció Ecologista-Agró ha organitzat tres proves de biodiversitat amb la col·laboració d’experts en fauna i flora. Durant estes anàlisis, els participants han pogut fotografiar i identificar més de 200 espècies diferents en el tram urbà del riu de Sagunt, del Port de Sagunt i, també, del delta del Palància.

El Palància és un riu mediterrani que, tot i estar sec la major part del temps al seu pas per Sagunt, està ple de vida. I així ho han pogut comprovar al llarg d’esta primavera les voluntàries i voluntaris que han participat en les tres activitats convocades per la Colla Verda en abril i maig.

La primera prova va ser el dissabte 29 d’abril, quan la Colla Verda va explorar el tram del Palància ubicat darrere de l’hospital de Sagunt. En esta ocasió va participar el biòleg Vicent Sancho, especialista en fauna aquàtica, rèptils i amfibis.

Durant la segona expedició al Palància, celebrada el dissabte 13 de maig en el tram urbà de Sagunt, es va comptar amb la presència de Toni Rubio (La Granja de Bitxos) com a expert. Eixe dia la Colla Verda va treballar especialment en la identificació d’artròpodes i de plantes.

Finalment, el tercer i últim estudi es va realitzar el dissabte 27 de maig al delta del Palància. Toni Alcocer (Càdec, Taller de Gestió Ambiental) va ser l’expert que va acompanyar els membres de la Colla Verda en esta activitat, durant la qual es van identificar espècies de fauna i flora associades a ecosistemes litorals.

Fruit d’estes tres proves de biodiversitat s’ha pogut constatar la presència de més de 200 espècies de fauna i flora en el Palància al seu pas per Sagunt. De fet, encara estan treballant per a identificar totes les espècies fotografiades en el riu per les voluntàries i els voluntaris de la Colla Verda.

Des de la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista-Agró Camp de Morvedre mostren la seua satisfacció per la participació i implicació de tota la gent que s’ha sumat a esta campanya d’activitats de la Colla Verda. Conéixer i estimar el nostre entorn resulta imprescindible per a poder protegir-lo i conservar-lo, segons expliquen. I, com han pogut constatar durant els tres estudis, el Palància amaga molta vida.

De fet, com volen compartir amb tota la societat la gran varietat d’espècies que atresora el riu, pròximament la Colla Verda publicarà un inventari amb tota la flora i fauna que han localitzat esta primavera al Palància.

Tags: València

Lo + leído

Burriana incorpora una prospectora para conocer las necesidades empresariales

El Ayuntamiento de Burriana, en colaboración con el Consorcio Gestor del Pacto Territorial para la…

Fomentan la ganadería extensiva en Venta del Moro para recuperar las montañas

La Diputación de Valencia ha dado un paso importante hacia la promoción de la ganadería…

Rafa Roca presenta el libro ‘El Cant de la Carxofa’ en Alaquàs

El pasado martes, la sala Xemeneia del Castell de Alaquàs fue el escenario de la…

Otras noticias

Imatge de la visita institucional a Sagunt.
El Camp de Morvedre

El ministre d’Indústria visita Sagunt per a conéixer l’avanç de la gigafactoria de bateries de Volkswagen

Por Toni Cuquerella
control m
El Camp de Morvedre

Sagunto habilita dispositivos especiales de la Policía Local ante las concentraciones nocturnas en polígonos

Por Redacción ComarcalCV
La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?