ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Es disparen els incendis de vegetació i forestals a les comarques valencianes en el primer trimestre del 2023

El Consorci de Bombers alderta que s'han produït fins 1.227 incendis, el pitjor registre de l'última dècada
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 18, 2023
52 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6471 incendi forestal bomber
650x80_2_ola_CAS

El Consorci de Bombers de València alerta d’una preocupant pujada en el nombre d’avisos per incendis forestals i de vegetació, que situen el mes de març del 2023, amb 714 incendis a la província de València, com el pitjor de l’última dècada.

Es tracta del doble respecte a la mitja per a un mes de març, que es situava en 348 incendis, i un increment del 736% respecte a març de 2022, quan hi van haver 97 incendis.

Unes xifres de rècord que es traslladen també al conjunt del trimestre, ja que els 1.227 incendis de gener a març del 2023 són aproximadament el doble que en el mateix període del 2022 i el mateix nombre que acumulava el primer trimestre del 2012, l’any dels últims grans incendis de Cortes de Pallás y Andilla, que van arrasar més de 50.000 hectàrees. També aquell any, les xifres del primer trimestre de l’any eren alarmants.

Des del Consorci de Bombers de València s’hi adverteix que darrere del 80% d’esta classe d’incendis forestals i de vegetació hi està havent un mal ús del foc en terrenys agrícoles i forestals, amb situacions com cremes agrícoles descontrolades, cremes dins de parcel·les, i en menor mesura actes piròmans.

Per això demanen a la ciutadania una cura especial en l’ús del foc en esta classe d’escenaris, ja que el risc d’incendis és molt elevat sempre, però especialment este 2023 a causa l’estrés hídric de moltes zones i la presència d’una gran quantitat de combustible vegetal disponible. Qualsevol crema en una parcel·la rural o agrícola pot acabar en un incendi forestal, per això és important que els propietaris de les mateixes les mantinguen netes i no realitzen cap tipus de negligència en l’ús del foc.

Cal recordar que, al llarg de l’any, el Consorci de Bombers de València du a terme tasques de prevenció a través de les seues brigades forestals, amb treballs silvícoles per a netejar de vegetació l’entorn de poblacions i urbanitzacions pròximes a zones forestals, les anomenades zones d’interfase. Una tasca molt important per a frenar la continuïtat vegetal i reduir el risc d’incendis forestals.

Tags: València

Lo + leído

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

La ciutat acollirà el pròxim 29 d'octubre la 'IV Edició de la Trobada de Dolçainers',…

La Diputación y Ruraltec inician el fomento del astroturismo en Requena-Utiel

La Diputación de Valencia, en colaboración con el Centro de Innovación Territorial Ruraltec, da el…

Artistas de toda Europa se dan cita en la Fiesta de la Cerámica de Manises

La ciudad de Manises volvió a convertirse este fin de semana en epicentro del arte…

Otras noticias

Taulells que s'instal·laran a Catarroja per senyalar el nivell al que va arribar la DANA.
ComarcalL' Horta Sud

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

Por Toni Cuquerella
624f8901 038e 482d 92d8 76a8b231b1d0
Comarcal

Córdoba acoge el Seminario Internacional sobre el Pilar Europeo de Derechos Sociales en una Justa Transición Ecológica y Digital

Por Javier
Joanma Miguel (Compromís) y Paco Gorrea (PSPV).
Comarcal

El PSPV accede a la alcaldía de Llíria de la mano de Paco Gorrea relevando a Compromís dentro del pacto de gobierno

Por Toni Cuquerella
Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

Por Toni Cuquerella
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Ferrocarril entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
Comarcal

Llum verda del Govern per a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins per a reforçar Rodalia i el Corredor Mediterrani

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?