ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El TSJCV confirma l’absolució de Jorge Rodríguez i els 13 acusats restants en el ‘cas Alqueria’

La Sala civil i Penal desestima el recurs de la Fiscalia contra la sentència de l'Audiència Provincial que no va apreciar delictes de prevaricació, falsedat documental ni malversació en la contractació d'alts directius en l'empresa pública Divalterra
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 14, 2023
52 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

La Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat l’absolució de l’expresident de la Diputació de València i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i els altres 13 acusats en el marc del denominat ‘case Alqueria’.

L’Alt Tribunal valencià ha desestimat així el recurs d’apel·lació presentat per la Fiscalia Anticorrupció contra la sentència de maig d’enguany per la qual la Secció Primera de l’Audiència de València va exculpar a tots els encausats dels delictes de prevaricació, malversació i falsedat documental en els contractes d’alta direcció signats per l’empresa pública Divalterra (abans Imelsa) entre els anys 2015 i 2018.

En la sentència d’apel·lació, que consta de 168 pàgines i pot ser recorreguda en cassació davant el Tribunal Suprem, el TSJCV assenyala que la declaració de fets provats, «tal com apareix redactada en la sentència impugnada, no permet fonamentar la condemna que es pretén».

Entre els 14 absolts figuren, a més de Rodríguez, dos exgerentes i la exvicegerente de Divalterra i tres antics assessors del primer. Els set acusats restants són els alts directius contractats per a aquesta mercantil.

Les acusacions mantenien que els màxims responsables de Divalterra, empresa dependent de la Diputació, van dissenyar un sistema artificiós d’àrees de direcció en aquesta societat únicament per a afavorir a membres, afins o simpatitzants dels partits polítics que dirigien llavors la corporació provincial, PSPV i Compromís.

No obstant això, l’Audiència de València va concloure que no havia resultat acreditat que la mercantil dependent de la Diputació resultara perjudicada econòmicament per eixe nou model de gestió i tampoc va apreciar la comissió de cap dels delictes atribuïts als seus responsables.

La Sala civil i Penal del TSJCV ha ratificat ara la sentència absolutòria de l’Audiència en entendre que està prou motivada en virtut de la prova practicada en l’acte del judici oral.

«Es podrà compartir o no per aquest tribunal d’apel·lació el que s’ha dit pel tribunal de primera instància, però no és possible afirmar que les seues apreciacions siguen contràries al sentit comú, a la lògica o a l’experiència, ni per tant que siguen absurdes, arbitràries, inconsistents o incoherents», assenyalen els magistrats de l’Alt Tribunal valencià.

«Com menys concorren dubtes raonables sobre aquest tema, i aquesta apreciació del tribunal d’instància es respecta per aquest tribunal d’apel·lació, atés que les raons preses en consideració per aquell són raonables i concordes amb el sentit comú, la lògica vulgar i l’experiència ordinària», agrega.

Tags: València

Lo + leído

Abierto València 2025 se prepara para su cita de septiembre

La Asociación de Galerías de Arte Contemporáneo de la Comunidad Valenciana (LAVAC) celebra del 25…

El Supremo abre la puerta a reclamar el complemento por brecha de género

Una sentencia del Tribunal Supremo, dictada tras el fallo del Tribunal de Justicia de la…

Riesgo extremo de incendios forestales en la Comunitat Valenciana todo el fin de semanas por altas temperaturas y viento de poniente

La Conselleria de Emergencias e Interior, a través del Centro de Coordinación de Emergencias de…

Otras noticias

Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
escolaestiu25
CulturarteLa Vall d'Albaida

Carrers d’Ontinyent s’omplen de música amb la ‘IV Edició de la Trobada de Dolçainers’

Por Redacción ComarcalCV
MUPITERRADEFESTES2025
CollaComunitat ValencianaLa Vall d'Albaida

À Punt estrena ‘Terra de festes’, un homenaje a la cultura festiva valenciana

Por Redacción ComarcalCV
Els bombers, junt als enderrocs de la casa col·lapsada a Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Por Toni Cuquerella
265 ontinyent ciutat
CulturarteLa Vall d'Albaida

La llar del jubilat d’Ontinyent acollirà una exposició sobre el llegat artístic de l’escultor Manolo García

Por Redacción ComarcalCV
descargar
L'AlcoiàLa Vall d'Albaida

La UPV y Fundació Caixa Ontinyent impulsan el Aula de Sostenibilidad en Alcoi

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?