jueves, 26 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

El PSPV proposa que la Diputació de València assumisca les ajudes a la cultura valenciana que elimina Vox

Els socialistes assenyalen a Ens Uneix com a clau perquè la “majoria progressista” evite que la ultradreta elimine subvencions
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 7, 2023
28 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

Després que el vicepresident de la Generalitat Valenciana i conseller de Cultura, Vicente Barrera, anunciara la retirada d’ajudes a les fundacions que difonen l’obra de Joan Fuster, Vicent Andrés Estellés, les fundacions Bromera i Full i el Institut Ramón Llull, el grup socialista en la Diputació de València plantejarà que aquestes subvencions les assumisca la corporació provincial.

El PSPV demanarà que en el pròxim pressupost de la institució provincial per a 2024 “s’incloguen subvencions a institucions culturals que la ultradreta ha decidit eliminar dels comptes de la Generalitat”. Així els socialistes denuncien que “és absolutament denigrant i una humiliació per als valencians i les valencianes que Vox presumisca de deixar a zero les subvencions d’entitats que s’han significat per la defensa del valencià”.

Els socialistes consideren que el que va fer ahir en la seua intervenció en Les Corts Valencianes el vicepresident de la Generalitat, Vicente Barrera, “és un atac ideològic a la cultura valenciana per part de la ultradreta mentre en els pressupostos beneficia a les entitats que practiquen el secessionisme lingüístic i regala 300.000 euros dels diners de tots els valencians i valencianes a la Fundació Bou de Lídia amb seu a Madrid”.

El PSPV proposarà que la Diputació assumisca donar aquestes ajudes que “aprofitant que existeix una majoria progressista com la que sumisquen PSPV, Compromís i Ens Uneix, un partit que sempre s’ha definit com a tal i que en nombroses ocasions ha assegurat que seria un mur de contenció a la ultradreta”.

El portaveu socialista en la Diputació, Carlos Fernandez Bielsa, assegura que “la censura que Vox practica al pressupost autonòmic és una autèntica barbaritat”, i deplora que la ultradreta tracte d’arraconar a entitats que promouen la cultura en valencià, “una manera d’actuar de la ultradreta que naix de l’odi al valencià i als seus màxims exponents intel·lectuals”.

“Els pressupostos de la Generalitat de la ultradreta en matèria de Cultura són pur revengisme ideològic que atempta contra la identitat i la cultura dels valencians i valencianes en eliminar les subvencions a universitats, associacions i fundacions valencianes per pur sectarisme”, assenyala Bielsa.

“El que estan fent és deixar a l’estacada a la indústria cultural i editorial valenciana de la qual depenen milers d’ocupacions pel que la Diputació no pot posar-se de perfil”, assenyala Bielsa. “El que vol la ultradreta és fomentar la incultura, abans encenien fogueres amb els llibres que no els agradaven i ara intenten liquidar les referències intel·lectuals valencianes humiliant la seua memòria amb accions que només destil·len odi”, afig el portaveu.

Tags: València

Lo + leído

Prisión provisional para el presunto autor del asesinato machista de su mujer y su hijo de 3 años en Algemesí

La magistrada titular del Juzgado de Violencia sobre la Mujer número 1 de Alzira ha…

Dimite la alcaldesa de Paiporta, la localidad con más muertos por la DANA, por motivos de salud

La alcaldesa de Paiporta, Maribel Albalat (PSPV), ha anunciado este jueves que abandona la "primera…

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

El veïnat d’Albaida es torna a mobilitzar davant l’avanç de les macroplantes solars al seu…

Otras noticias

Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

Por Toni Cuquerella
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Ferrocarril entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
Comarcal

Llum verda del Govern per a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins per a reforçar Rodalia i el Corredor Mediterrani

Por Toni Cuquerella
José Pla, president de Caixa Ontinyent, durant la jornada al Congrés.
Comarcal

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

Por Toni Cuquerella
ef2c99eb 1ba2 458b 87ee ba94dc98b23f
Comarcal

Bartolomé Nofuentes visita Renania para analizar la reconstrucción tras las inundaciones de 2021

Por Javier
Op Covafunk Valencia editada.00 00 55 14.Imagen fija002
Comarcal

Desarticulada en Quart de Poblet y Manises una red de falsificaciones con productos valorados en 6 millones de euros

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?