ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

El govern de Sagunt augmenta tres impostos municipals amb els quals preveu incrementar en més d’1,5 milions la recaptació

PSPV i EUPV han aprovat en solitari l'augment de l'IBI, l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, i l'impost sobre les plusvàlues
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 6, 2023
205 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

Els partits del govern municipal de Sagunt (PSPV i EUPV) han aprovat en el passat ple  la modificació de quatre ordenances fiscals reguladores de tres impostos (IBI, IVTM i plusvàlues) i de la general de Gestió, recaptació i inspecció dels tributs i ingresos de dret públic local, per a l’exercici de 2024. Estos expedients van ser presentats pel regidor d’Hisenda, Toni Iborra.

Respecte a l’Impost de Béns Immobles (IBI), s’ha modificat l’article 3 de l’ordenança, sobre el tipus de gravamen aplicable als béns immobles de naturalesa urbana, que passarà el general del 0,41 al 0,43 %; i l’incrementat, del 0,53 al 0,55 %. Segons els estudis econòmics que formen part de l’expedient, s’estima que estos increments tindran un impacte positiu de 787.765 euros d’augment en la recaptació. També s’ha modificat el que indica l’ordenança sobre el recàrrec als immobles desocupats de forma permanent, i amb el canvi s’ha adaptat a allò establit en la nova llei de vivenda. Per la qual cosa, es reduirà de 10 a 4 la quantitat de vivendes per a ser considerat un gran tenidor, i a més s’establirà un recàrrec del 50 % sobre la qüota líquida per als immobles d’ús residencial que estiguen desocupades permanentment (de manera injustificada més de dos anys i que siguen propietat d’un gran tenidor. Este recàrrec serà del 100 % quan siga per més de 3 anys).

A més, s’ha canviat el text de l’article 8 (sobre bonificació per la instal·lació de plaques solars), per poder revisar la bonificació en els casos d’incompliment de la normativa urbanística.

Esta modificació s’aprovà per majoria amb els vots favorables de PSPV i EUPV, i els vots en contra de PP, IP, Vox i Compromís.

Pel que fa a l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM), s’han modificat dos aspectes en l’apartat d’exempcions i bonificacions de l’ordenança. Per una banda, en l’actual ordenança s’ha d’estar empadronat en el municipi per a obtindre l’exempció per als vehicles per a persones amb mobilitat reduïda. Amb el canvi aprovat ahir, s’elimina el requisit de l’empadronament perquè hi ha hagut sentències dels tribunals de justícia en eixe sentit. Per altra banda, en l’actual ordenança es bonifiquen els vehicles híbrids i elèctrics, i després de la modificació aprovada ahir, sols es bonificaran els elèctrics, amb una bonificació del 50 % de l’impost. L’impacte estimat positiu és de 4.695 €.

Este punt va ser aprovat per majoria amb els vots favorables de PSPV i EUPV, i els vots en contra de PP, IP, Vox i Compromís.

Quant a l’Impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlues), el Ple ha aprovat un increment del tipus de gravamen que passa del 22 al 30 %. Este gravamen s’aplicarà a la base imposable i donarà com a resultat la qüota íntegra de l’impost. Amb esta mesura, este gravamen s’equipara al d’altres ciutats valencianes com València, Castelló, Alacant, Gandia, Torrent, Vila-real, Elx o Benidorm. L’impacte estimat positiu és de 755.272 euros.

L’aprovació va comptar amb els vots favorables de PSPV i EUPV, i els vots en contra de PP, IP, Vox i Compromís. 

Per finalitzar, també s’ha modificat, per unanimitat, l’ordenança fiscal general, de Gestió, recaptació i inspecció dels tributs i ingresos de dret públic local per facilitar el pagament i fraccionament d’algunes autoliquidacions. 

Es tracta d’aprovacions provisionals, de manera que ara els textos s’exposaran al públic durant 30 dies perquè aquelles persones interessades puguen examinar-los i presentar les reclamacions que estimen oportunes. Una vegada conclòs el termini, i si no es presenta cap reclamació, es donaran per aprovades definitivament i les ordenances començaran a aplicar-se l’1 de gener de 2024.
 

Tags: admin València

Lo + leído

La CHJ prevé acabar los trabajos en los barrancos de l’Horteta, Gallego y Pozalet en junio

Los trabajos para recuperar los barrancos afectados por la dana del 29 de octubre de…

Tres ciclistas heridos de gravedad tras ser embestidos por un turismo en Orihuela

Un grave accidente de tráfico ocurrido este miércoles en el término municipal de Orihuela se…

Antella, Algemesí y Corbera concentran algunas de las principales actuaciones del Pla Obert en la Ribera

La Ribera recibirá una inversión de 2,55 millones de euros para poner en marcha 14…

Otras noticias

edificio bachillerato 8
El Camp de Morvedre

Canet salda los 2,2 millones por el caso Mas Camarena y cierra un litigio de años

Por Javier Ruiz
Entorn restaurat del Castell i del Teatre Romà de Sagunt.
El Camp de Morvedre

D’Arse a Saguntum: la ruta que obri Sagunt per la Setmana Santa que connecta l’origen iber del castell amb el Teatre Romà

Por Toni Cuquerella
Reunión de la ministra de Igualdad con el colectivo Semana Santa Inclusiva.
ComarcalEl Camp de Morvedre

El Gobierno llevará ante la Fiscalía el veto a las mujeres en la Cofradía de la Purísima Sangre de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
Un agent en el complex 'l'Alemany' de Sagunt, on es va produir l'homicidi.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Cinc detinguts per l’homicidi del violinista de carrer nord-americà que vivia en un complex industrial abandonat de Sagunt

Por Toni Cuquerella
Procesión del Encuentro de la Semana Santa de Sagunt.
ComarcalEl Camp de Morvedre

Mazazo a la Semana Santa de Sagunt: perderá su distinción de Interés Turístico Nacional por discriminar a las mujeres

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?