ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

De candidat a presidir el PP nacional a alcalde d’un poble de 2.000 veïns pel desacord entre PSPV i Compromís

L'esquerra tampoc arriba a un acord a Quatretonda on també deixa l'alcaldia en mans del PP per ser la llista més votada
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado junio 19, 2023
173 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
773 font figuera elio cabanes pp

Elio Cabanes és des de dissabte passat el nou alcalde de la Font de la Figuera pel PP. Cabanes aconsegueix així la vara de comandament d’un municipi de poc més de 2.000 habitants cinc anys després d’haver aspirat a ser president del PP nacional després de la marxa de Mariano Rajoy.

La de Cabanes va ser una candidatura sorpresa i molt minoritària (va comptar amb 140 avals, 40 més dels mínims requerits) enarborant la bandera de la candidatura “del militant de base”. Això li va valdre per a estar uns dies en primera fila informativa i per a arribar al final a encaixar la mà a Pablo Casado en una espècie de “pacte per la unitat” que portaria a aquest a encapçalar el partit des del carrer Gènova de Madrid.

Aquest dissabte Cabanes recuperava l’alcaldia per al PP que havia perdut en 2011, i que des de llavors va encadenar governs del PSPV i de Compromís. I ho farà amb un govern en minoria precisament per la falta d’acord de les formacions d’esquerres que no han complit el pacte del Botànic, on s’establia que en aquells ajuntaments on l’esquerra sumara majoria (i ací ho feia amb 4 edils del PSPV i 2 de Compromís) s’havia de pactar un govern progressista.

No obstant això no va haver-hi tal acord i Elio Cabanes, com a candidat de la llista amb més vot popular, va ser investit alcalde de la Font de la Figuera pel PP.

Des de la formació local de Compromís s’ha afirmat que “l’única proposta que hem tingut per part del PSPV ha sigut que férem alcaldessa a Ibana a canvi de quedar-se Compromís en l’oposició amb regidories”. Així asseguren que la proposta aquesta “allunyada de la realitat de les urnes” i reclamen pactar un govern de coalició que de regidories a tots els partits de l’ajuntament. No obstant això des de la formació taronja insisteixen que han manifestat al PSPV que “estem disposats a reprendre les negociacions per a configurar un govern progressista quan hi haja predisposició i respecte”.

Però pel que fa als socialistes, en un escrit en xarxes socials, han felicitat el nou alcalde i han assenyalat el treball i la necessitat d’acords que hi haurà en aquesta legislatura, però sense fer ni una mínima referència a un possible acord amb Compromís que puga cristal·litzar en una moció de censura que canvie l’alcaldia.

Tampoc Quatretonda

A Quatretonda va passar la mateixa circumstància. Compromís i PSPV no van arribar a un acord i això va deixar l’alcaldia en mans de la llista més votada. Segons la candidata de Compromís -que compta amb 4 regidors- el principal motiu de la falta d’acord és l’alcaldia, així els nacionalistes proposaven un repartiment de dos anys i mig per a ells i l’any i mig final per als socialistes, però asseguren que el PSPV volia els quatre anys per a ells malgrat tindre menys edils (van aconseguir 3).

Des del PSPV han justificat aquesta situació manifestant que “les decisions en el nostre partit es prenen en assemblea”, i que aquesta es va pronunciar en funció de com han anat els pactes en els últims mandats.

En principi aquesta situació, segons el Pacte del Botànic, s’hauria de resoldre donant suport a la llista amb menys edils a la qual tenen més sense necessitat de repartiment de l’alcaldia. No obstant això al final el PSPV va votar a la seua candidata, igual que cada formació, possibilitant l’alcaldia del PP.

Tags: admin València

Lo + leído

La Confederación Hidrográfica del Júcar triplicará la capacidad del barranco del Poyo en el casco urbano de Chiva

La Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ) está ejecutando un ambicioso plan de obras de emergencia…

Un gos frustra un segrest a Polinyà de Xúquer: la mossegada que va delatar el criminal mesos després

La Guàrdia Civil ha donat per finalitzada l'operació "Nidorino" amb la detenció de quatre hòmens…

L’alcalde socialista d’Ibi trenca el pacte amb Som i s’enfronta a una oposició amb el doble de regidors que el govern

L'estabilitat política a l'Ajuntament d'Ibi ha saltat pels aires després de la decisió de l'alcalde,…

Otras noticias

Presentació de les Nits al Castell 2026.
AgronewsLa Costera

Carlos Núñez, Rafa Sánchez, Sidonie, El Diluvi i Tardor conformen el cartell de les Nits al Castell de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
Falleres de Torrent.
L' Horta SudLa Costera

Educació trenca l’excepcionalitat de València i dona festa per les escoles el 16 de març a Torrent, Xàtiva i Paterna

Por Toni Cuquerella
Zona de Bixquert a Xàtiva.
La Costera

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?