BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
L'Alcoià

Alcoi inicia el procés per recuperar l’estat original del conjunt escultòric de Sant Jordi

L'Ajuntament trau a concurs la restauració d'una obra que complirà 41 anys i és obra de José Gonzalvo
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 8, 2024
42 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8256 alcoi sant jordi escultura

L’Ajuntament d’Alcoi ha aprovat l’expedient de contractació per a adjudicar la restauració del conjunt escultòric de Sant Jordi realitzat per José Gonzalvo, que estava situat en la plaça de La Constitució coneguda popularment com La Rosaleda. És a dir, ha aprovat la documentació perquè les empreses puguen presentar-se a dur a terme aquesta actuació. En els pròxims dies estarà en la plataforma de contractació del sector públic. El pressupost base de licitació proposat pel personal tècnic ascendeix a la quantitat de 43.015,50 euros. És a dir, es rebutjaran les ofertes que ho superen.

L’escultura representa el simbolisme d’eixes festes: la música, els moros, els cristians i el patró de la ciutat. Aquesta escultura, en l’actualitat, presenta un mal estat de conservació, per la qual cosa l’Ajuntament, dins de les seues competències de conservació dels béns culturals que administra, ha de procedir a la seua restauració.

Dins de les actuacions que es duen a terme el projecte constructiu per a la reforma de l’edifici d’aparcaments subterranis i reposició de zona verda en la seua coberta en la plaça de la Constitució (La Rosaleda) que es realitza per a complir amb la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, s’inclourà la restauració del conjunt escultòric. Una vegada finalitze l’obra per a reposar la zona verda i la restauració, el conjunt escultòric tornarà a la plaça de La Constitució. L’Ajuntament d’Alcoi té la competència de la promoció cultural, amb relació a la qual gestiona des de fa anys la Col·lecció Municipal d’Art. Dins d’aquesta col·lecció es troba integrada l’escultura de Sant Jordi. És obra de l’escultor José Gonzalvo i va ser inaugurada el 21 d’abril de 1983, dies abans de les festes locals de Moros i Cristians.

Aquest expedient ve a cobrir les necessitats per a l’execució dels treballs de restauració del conjunt escultòric dedicat a Sant Jordi, situat en aquesta plaça, ja que l’Ajuntament d’Alcoi com és lògic no disposa dels mitjans necessaris per a l’execució dels treballs. Tot això en llaures a la protecció, conservació i seguretat i quantes mesures siguen necessàries per a garantir la integritat del citat monument.

La intervenció comptarà amb la reparació dels desperfectes en el conjunt monumental i sobretot en la base de les escultures, que ha patit una extraordinària deterioració deguda al seu contacte amb l’aigua. També s’eliminaran les capes de pintura, amb la intenció que l’obra torne al seu estat original. Al mateix temps, es fabricarà una nova peanya per a situar el monument al patró de les festes de Moros i Cristians seguint les directrius originals sota les quals l’escultor va concebre la seua obra. Aquesta ocuparà un lloc prominent en la part baixa de la plaça, més pròxima a l’Alameda Camilo Sesto.

Les obres que s’estan duent a terme en La Rosaleda donen compliment a la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana Núm. 1504/2005, que ordena la disposició d’una capa suficient de terra vegetal per a sostindre arbratge en la plaça. La sentència considera responsable a l’Ajuntament d’Alcoi, que sota el govern del PP va dur a terme una actuació il·legal, tal com ha determinat la Justícia. El període d’execució és de 10 mesos. Quant als talls de trànsit, només caldrà fer-los de forma molt puntual per a traure material de l’interior. S’avisarà amb una antelació d’una setmana i si hi ha algun cas urgent amb un mínim de 48 hores.

Tags: València
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina BaixaLa Vall d'Albaida

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
CEIP Assumpció de la Vall d'Uixó.
L'AlcoiàLa CosteraLa Plana BaixaLa Ribera Baixa

Conselleria revoca las obras delegadas en 46 municipios en el Pla Edificant por valor de 251 millones y los ayuntamientos se revuelven

Por Toni Cuquerella
Instalación de energía solar
El Camp de TúriaEl Valle de Cofrentes-AyoraEls PortsL'AlcalaténL'AlcoiàL'Horta NordLa CosteraLa SerraníaRequena - UtielValència

Foios, Requena, Llíria o Utiel, entre los 15 municipios que recibirán ayudas para energía térmica sostenible

Por Javier
9695 autobusos electrics
L'Alcoià

Alcoi comptarà amb dos nous autobusos elèctrics per al servei de transport públic

Por admin
1396 alcoi la rosaleda obres
L'Alcoià

Alcoi comença les obres per a complir amb la sentència de La Rosaleda i aprofitarà per restaurar l’escultura de Sant Jordi

Por admin
553 alcoi rotonda n 340
L'Alcoià

Entra en servei la rotonda de la N-340 a Alcoi després de les obres de millora

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?