ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Alta

Compromís estudia accions judicials per la gestió del Consell de PP i Vox de l’incendi de Tàrbena i demana la dimissió de la consellera

Baldoví: “El de Mazón és un govern negacionista i que manipula els nivells de risc d’incendis”
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 19, 2024
102 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
9969 compromis joan baldovi alcaldes incendi

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, acompanyat pels diputats autonòmics Gerard Fullana i Paula Espinosa, així com pel diputat provincial Ximo Perles, s’han reunit a Xaló amb alcaldes i alcaldesses de la Marina Alta i la Marina Baixa per a avaluar conjuntament la gestió d el Govern de Mazón referida a l’incendi en la zona i les retallades autonòmiques en matèria de prevenció d’incendis. 

En este marc, Joan Baldoví ha recordat que “PP i Vox han retallat en 2 milions d’euros les ajudes als municipis per a la prevenció d’incendis, en 13 milions d’euros la partida per a la contractació de bombers forestals i mitjans materials, i han fet una tisorada del 40 % al pressupost de contractació de personal per a netejar camins i termes municipals via Labora, que tan necessari és per als ajuntaments. Eixe és el panorama respecte a fer front al foc d’un govern negacionista del canvi climàtic, que manipula els nivells de risc d’incendi i permet que, en dies d’alt risc, es facen cremes agrícoles”.

En la reunió han participat els alcaldes i alcaldesses de Xaló, Alcalalí, Ràfol, Dénia, Orba, Gata, Jesús Pobre, Els Poblets, Ondara, Vall d’Ebo, Pedreguer i Altea i han mostrat una “profunda preocupació per les retallades de PP i Vox en els dispositius de prevenció d’incendis i en el desplegament de mitjans per a fer-los front, ja que eixa retallada afecta de manera sagnant als municipis de menys de 5.000 habitants”. Han constatat també “la indignació més absoluta perquè el Govern de Mazón no haguera prohibit les cremes agrícoles en uns dies amb unes condicions meteorològiques que apuntaven a la necessitat de prendre mesures en eixe sentit”. Així mateix han expressat “la manca de previsió per a fer front a possibles nous incendis en unes comarques on la sequera està sent especialment intensa”. 

Compromís ha registrat a les Corts Valencianes sol·licituds de respostes concretes a este incendi: quines foren les raons per les quals Emergències tenia decretat risc d’incendi baix i mitjà, mentre AEMET advertia de risc molt alt, i de qui és la responsabilitat; i per què no es van prohibir les cremes agrícoles, sabent quines eren les condicions de sequera i les elevades temperatures. A més la consellera de Justícia i Interior, haurà de retre comptes en l’hemicicle parlamentari sobre quina és la política del Consell sobre extinció i prevenció d’incendis.
Joan Baldoví ha explicitat que “estem estudiant accions judicials per la forma de procedir del Govern de PP i Vox respecte a l’incendi que ha afectat Tàrbena, Xaló, Alcalalí i Parcent i demanem la dimissió de la consellera de Justícia i Interior”.
 

Tags: Tàrbena

Lo + leído

Desarticulado un laboratorio de adulteración de cocaína y dos puntos venta en Silla y Picassent

La Guardia Civil ha llevado a cabo una operación llamada “RAFNIA”, en la cual se…

Llíria abre la Fira i Festes de Sant Miquel 2025 con “A mos redó”

Llíria dará inicio a la Fira i Festes de Sant Miquel 2025 con la Feria…

Torrent homenajeará a las víctimas de la Dana con un monumento en Mas del Jutge

El Ayuntamiento de Torrent rendirá un tributo a las víctimas de la Dana ocurrida el…

Otras noticias

opfondeosermaralicanteedit1
La Marina Alta

La Guardia Civil sanciona a embarcaciones por fondear en praderas de posidonia en Jávea

Por Redacción ComarcalCV
Algemesi torna a A Punt
Alto PalanciaLa Marina AltaLa Plana AltaLa Ribera Alta

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

Por Redacción ComarcalCV
2880 ava uva requena
AgronewsLa Marina AltaRequena - Utiel

AVA-ASAJA espera hasta un 20% menos de uva en la vendimia de Requena – Utiel o La Marina

Por Redacción ComarcalCV
ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
gasoilPego 1
La Marina Alta

Investigado por robar 350 litros de gasoil en un polígono industrial de Pego

Por Redacción ComarcalCV
agrovoltaica
AgronewsLa Hoya de Buñol - ChivaLa Marina AltaRequena - Utiel

Godelleta, Pedreguer y Utiel contarán con proyectos de energía agrivoltaica que combinan placas solares con producción agrícola

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?