ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Sueca mostra la història de la Festa de l’Arròs amb motiu del seu 60 aniversari

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 6, 2021
141 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’exposició ’60 aniversari de la Festa de l’Arròs de Sueca” mostra un recorregut cronològic amb documents i imatges

L’Espai Moret de la sala Els Porxets acull durant estos dies una exposició molt especial amb el títol ’60 aniversari de la Festa de l’Arròs de Sueca’. La mostra ofereix als visitants un recorregut cronològic, amb documents i imatges, que explica de manera visual i gràfica el naixement i l’evolució de la festa, des de setembre de 1961 fins a setembre de 2021, i en la qual adquireix un protagonisme especial el Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, que diumenge que ve 12 de setembre celebrarà l’edició 60+1.

“El nostre Concurs anava a celebrar un aniversari molt important i, per este motiu, se’m va ocórrer preparar esta exposició per a poder oferir a la ciutadania, i visitants, un recorregut molt especial per estos 60 anys de vida del certamen. Ens vam posar a treballar la idea, amb la inestimable col·laboració de la tècnic de Patrimoni Cultural, Brígida Alapont, i hui, per fi, es fa realitat esta mostra, que al principi estava prevista per a l’any passat, però que es va haver de cancel·lar a conseqüència de la pandèmia. Enguany no podíem deixar passar l’oportunitat i, per això, el nostre Concurs celebra la seua edició 60+1, sense perdre de vista el 60 aniversari que s’haguera celebrat en 2020”, ha explicat la regidora responsable del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, Manoli Egea, qui ha assenyalat també que ha sigut un treball intens per a trobar i seleccionar totes les fotografies, cartelleria, etc., que s’ofereixen en l’exposició, ja fora en l’arxiu municipal o cedides per particulars. “El resultat ha sigut molt interessant i, per això, convide a tota la ciutadania al fet que visite esta mostra, en la qual s’ha cuidat fins a l’últim detall, perquè estic segura que els agradarà molt”.

“El nostre objectiu ha sigut, després del parèntesi forçat que vam tindre l’any passat per la pandèmia, plasmar i potenciar un poc més el nostre certamen, gràcies a iniciatives com esta que fa un complet recorregut per tota la seua història amb material molt interessant que reflecteix d’on venim. Com a Ajuntament, dins de la nostra obligació de continuar potenciant el Concurs perquè perdure en el temps i siga sempre eixe certamen degà de referència, esta exposició és una mostra més de la nostra intenció d’apostar fort per ell”, ha assenyalat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.

Entre les peces que ofereix l’exposició, es poden trobar: 60 llibres de festes originals i la reproducció del dia de la Festa de l’Arròs de cadascun d’ells; 30 cartells del concurs de paelles; 6 documents d’arxiu que expliquen els canvis de denominació i l’evolució social i institucional de la festa i del concurs; 36 fotografies en gran format que, cronològicament, expliquen en imatges l’evolució de la festa; 4 llibres especials sobre el concurs que es van editar entre 1995 i 1998; el llibre del 50 aniversari celebrat en 2010; els cartells de les semifinals internacionals; i el llistat dels 59 guanyadors del concurs.

L’exposició podrà visitar-se fins diumenge que ve 12 de setembre, dia en què se celebrarà l’edició 60+1 del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca. Entre les 19 i les 20.30 hores, s’oferiran visites guiades en les quals s’explicarà amb més detall tot el contingut de la mostra.

Tags: Sueca

Lo + leído

Fi a la censura de Vox a la Biblioteca de Borriana després de la destitució del regidor Jesús Albiol

L’eixida de Vox del govern municipal de Borriana, i amb aquesta, la destitució del regidor…

Castielfabib acoge un taller para usar WhatsApp con IA y más seguridad para pymes y autónomos

Castielfabib celebra el próximo miércoles, 12 de noviembre, un taller práctico de dos horas en…

Torna la Fira de Novembre d’Ontinyent amb 40 Atraccions, Firauto, Música en Directe i el Gran Megathor de 45 metres

Ontinyent enceta els preparatius per a una nova edició de la seva tradicional Fira de…

Otras noticias

Carlos Mazón durante su comparecencia oficial el aniversario de la dana.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

Por Toni Cuquerella
592 cullera panoramica lletres
La Ribera Baixa

El Gobierno de España invierte casi 22 millones en Cullera para su reconstrucción

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del visor web InfoDANA.
L' Horta SudLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa Ribera BaixaRequena - Utiel

El Gobierno lanza un visor web para el seguimiento ciudadano de cómo se invierten los fondos de reconstrucción tras la dana

Por Toni Cuquerella
Visita a la que serà casa museu de Sueca de la lluita antifeixista.
La Ribera Baixa

La casa de Sueca d’una supervivent d’un camp de concentració nazi es convertirà en un museu de la lluita antifeixista

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Ribera Baixa

Piden 18 años y medio de cárcel por dos intentos de homicidio tras un tiroteo en un casal fallero de Sueca

Por Javier
Els bombers han hagut de realitzar diferents actuacionsa Gandia.
La Ribera BaixaLa Safor

Aemet eleva a aviso rojo la alerta por lluvias torrenciales de hasta 100 litros en una hora en el litoral sur de València

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?