ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Reunió entre Sueca i Costes per buscar solucions a la desembocadura de les séquies a la mar

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 24, 2022
66 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

L’any passat es van col·locar unes barreres flotants per a impedir que residus sòlids arribaren a la mar

Sueca busca una solució per millorar el problema de la desembocadura de les séquies en la mar, en concret en la coneguda com a Gola del Rei, o del Mareny, a la platja de Motilla, especialment pel que fa a la terbolesa de les aigües que, encara que no es tracta d’un requisit normatiu, suposa un important minvament en la qualitat de les platges.

Per tal de trabar acords l’Ajuntament de Sueca ha mantingut una reunió amb representants de la Direcció General de Costes i Medi marí (dependent del Ministeri per a la Transició Ecològica), de l’Associació de Veïns de Motilla i de l’empresa encarregada de la instal·lació de les barreres flotants.

Malgrat no tindre competències en este assumpte, des de l’Ajuntament es continua treballant en la cerca d’accions que milloren la situació, a l’espera d’una solució definitiva per part de les administracions superiors.

L’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, ha explicat que esta situació es produeix des de fa temps i que, “és en esta legislatura, quan més s’està actuant per part de l’Ajuntament, sense tindre competències en la matèria, i amb recursos municipals, per a trobar solucions efectives provisionals que minoren el problema, perquè les solucions definitives han d’arribar amb recursos estatals, que són els qui tenen les competències, o fins i tot europeus en el tema de la reutilització de l’aigua».

Recorden que l’any passat es van col·locar unes barreres flotants per a impedir que residus sòlids arribaren a la mar. Aquest estiu, amb les mateixes barreres, «hem aconseguit ja que aproximadament 6 tones d’estos residus no arriben a les nostres platges. Tot això amb recursos propis”. Així mateix, ha assenyalat l’interés per continuar treballant des de la gestió municipal per buscar solucions, “feia molts anys que no s’actuava davant este problema, les últimes barreres que es van instal·lar van ser per a la celebració de la Copa Amèrica, en 2007. Des d’aleshores, no s’havia fet res fins l’any passat. L’Ajuntament, en definitiva, no és el màxim responsable que l’aigua isca en eixes condicions, però estem fent tot el possible per trobar una solució”.

Per a la regidora de Medi Ambient, Carmen Pérez, «cal tindre en compte que la gola del Rei és la desembocadura natural històrica de l’Albufera, per la qual cosa no és fàcil trobar una solució definitiva, en la qual intervé la Comunitat de Regants, i que depén d’administracions superiors i la solució de la qual suposa una inversió econòmica més que considerable. Tant la qualitat de l’aigua com el seu abocament a la mar, són competència de la Direcció General de l’Aigua de la Conselleria”.

Carmen Pérez ha indicat també que, des de l’Ajuntament, i davant la preocupació que es té, es continua insistint en la consecució d’una solució al problema perquè l’aigua a l’eixida de la gola del Rei oferisca les millors condicions possibles. Per a això, i dins de les possibilitats del consistori, s’estan duent a terme mesures a fi d’atallar els diferents components del problema, com ara la instal·lació de barreres de retenció de residus flotants, que van funcionar molt bé en l’estiu de 2021, i que enguany s’han instal·lat de nou amb la novetat que, a partir d’ara, es mantindran durant tot l’any.

Una altra de les actuacions que s’ha desenvolupat el mes de juliol passat ha sigut la instal·lació experimental de cortines antiterbolesa en l’eixida de la gola, però la força del corrent d’eixida no ha permés la seua efectivitat. No obstant això, des del Departament de Medi Ambient s’ha proposat una altra solució amb més probabilitat d’èxit, que és la que es va abordar en la reunió, i que podria implementar-se el pròxim estiu. Tant els representants de Costes del Ministeri com de l’Associació de Veïns de Motilla, han considerat positivament, a priori, esta opció.

La proposta consistiria a crear, durant la temporada de bany, un canal compost per dues cortines antiterbolesa que conduirien les aigües de la gola desenes de metres mar endins, de manera que la desembocadura efectiva de les mateixes es realitzaria allunyada de la costa. Este sistema consisteix en una cortina submergida i semipermeable, muntada sobre flotadors i llastrada en el fons i en la riba, que impedeix la dispersió dels sòlids en suspensió però no el pas de l’aigua. Així, concentrant la zona de decantació del sediment fi en la pròpia eixida de la gola, es pretén millorar la transparència de l’aigua a les platges de Motilla i del Rei. «Es tractaria, en cas de ser efectiva, d’una solució molt més econòmica, reversible i sense quasi repercussió sobre la dinàmica litoral, en comparació amb unes altres que en el seu moment es van valorar, com per exemple, la prolongació de les esculleres», ha afegit Carmen Pérez.

Tags: Sueca
DIPU_BANNER_300x300
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Torrent solicita a la Confederación Hidrográfica del Júcar la intervención urgente en el barranco de l’Horteta

El Ayuntamiento de Torrent ha enviado un comunicado a la Confederación Hidrográfica del Júcar (CHJ)…

La Diputació de Valencia aprueba una subvención de 300.000 euros para la vía ciclopeatonal del Vernissa

La Diputació de València ha decidido financiar la creación de una ruta ciclopeatonal que unirá…

Un estudio innovador desarrolla en Polinyà de Xúquer cultivo de tabaco libre de nicotina con propiedades farmacológicas

La finca experimental Sinyent, ubicada en Polinyà de Xúquer, acoge el primer ensayo de la…

Otras noticias

reparacio camins 1
AgronewsLa Ribera Baixa

El Ministeri d’Agricultura repara i condiciona 35 quilòmetres de camins rurals al terme municipal de Sueca

Por Agronews
250711 VISITA PILAR BERNABy A LA GOLETA 10 2
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern d’Espanya autoritza un transvasament d’arena per a Tavernes i Cullera

Por Redacción ComarcalCV
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Ribera Baixa

Detenidos tres hombres en Turís por 35 robos en vehículos

Por Redacción ComarcalCV
image 62
La Ribera Baixa

Cullera solicita al Gobierno la segunda fase de la rehabilitación de la Cueva del Dragut

Por Redacción ComarcalCV
La nova passarel·la ja està activa.
La Ribera Baixa

La passarel·la ciclopedestre que replica l’antic Pont de Ferro connecta Sueca i Fortaleny ja està operativa

Por Toni Cuquerella
Estació del tren de Cullera.
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern aprova definitivament el desdoblament ferroviari entre Cullera i Gandia

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?