ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

El MIM a Sueca arriba amb “delicatessen”, “cuina” i reivindicació queer

El festival torna dimecres en la seua 34a edició amb companyies valencianes, nacionals i internacionals
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 17, 2024
109 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6347 perros mim sueca

La 34a Mostra Internacional de MIM a Sueca arranca aquest dimecres amb l’excel·lència, la singularitat i la mirada única en els seus espectacles com leitmotiv, en un any marcat per les estrenes, el contingut social de les propostes i una aposta ferma per les companyies valencianes, nacionals i internacionals.

El teatre físic, emblema inequívoc de la trobada suecana, abraça també el circ i la dansa com a expressions artístiques, en un programa marcat pels espectacles sense text en escenari i a peu de carrer i per a tots els públics.

El menú ‘delicatessen’ – lema d’aquesta edició – comença a les 18.00 hores del dimecres 18 de setembre en el CM Bernat i Baldoví amb una classe magistral del guardonat creador català Manolo Alcántara. En Diàleg amb el pes escrutarà el seu treball, “pacient, suggeridor i innovador”. El mateix Alcántara presentarà a la nit Maña, un espectacle- instal·lació sobre la construcció d’un escenari, que parla de la transmissió de coneixement i de la fusió d’art i artesania. Una proposta sorprenent, innovadora i hipnòtica.

La nota íntima i emocional arribarà de la mà de Led Silhouette. La companyia navarresa escenifica, a través de la coreografia de dos homes plens de ràbia i passió, l’aïllament i la deshumanització. Los perros, un espectacle íntim i visceral, emocional i salvatge, podrà gaudir-se en l’Espai Joan Fuster en dues representacions a les 19.00 i 20.30 hores.

La primera proposta internacional aterra a Sueca des d’Itàlia i Guatemala. Time to loop presenta un espectacle de moviment continu, d’acrobàcies amb bicicleta on Duo Kaos demostra que l’equilibre i l’impuls romàntic poden crear un bucle perfecte. Dirigit a tots els públics, la cita serà a les 19.00 i les 23.30 hores en la Plaça Sant Pere, d’accés lliure.

Continuant amb la seua aposta pel talent de la Comunitat Valenciana i servint com a trampolí d’artistes consagrats i emergents, MIM a Sueca acull l’estrena absoluta de Cuina!, de la companyia Patrícia Pardo. La clown i dramaturga valenciana reflexiona, en clau d’humor, sobre l’amor, l’autosuficiència i l’impacte real de les accions quotidianes. Cuinar serà una excusa dramàtica per a abordar temes profunds i universals, en el Casal Jove a partir de les 20.00 hores i amb aforament reduït.

Com en edicions anteriors, el festival obri una finestra a l’audiovisual i l’autoanàlisi. A peu de carrer és el documental de Produccions La Formiga en col·laboració amb Visitants, que explora l’evolució de les Arts de Carrer en la Comunitat Valenciana des de finals de la dècada de 1970 fins hui. Aquest acostament íntim i apassionat a una de les senyes d’identitat de MIM a Sueca podrà gaudir-se a les 20.00 hores de manera gratuïta en la Plaça Sant Pere.

Finalment, la proposta més social de la jornada arribarà amb The Chosen Haram, del britànic Sadiq Ali. Una obra bella i commovedora de teatre físic, per a públic adult, que conta la història de dos homes queer, la seua trobada casual a través d’una aplicació de cites i les barreres socials, culturals i personals que desitgen superar: el tabú del sexe i l’homosexualitat en la religió musulmana des del desafiament i l’autoacceptació. És un treball valent i dolorós que examina les complexitats de la fe i la sexualitat, i com el sentiment alliberador de triar abraçar la teua identitat no és tan fàcilment assolible per a moltes persones queer de fe. Aquest treball tindrà lloc en el CM Bernat i Baldoví a les 22.15 hores.

Les entrades de tots els espectacles poden adquirir-se en línia en les webs mimsueca.com i notikumi.com, i en el Centre Municipal Bernat i Baldoví.

La 34a Mostra Internacional de MIM a Sueca, organitzada per l’Ajuntament de Sueca, compta amb la col·laboració de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) la Diputació de València-SARC i el Ministeri de Cultura-INAEM.

Tags: Sueca

Lo + leído

El CEE Pla d’Hortolans de Burriana se traslada a su ubicación provisional para obras de renovación

El Centro de Educación Especial Pla d'Hortolans ha iniciado esta semana el traslado a su…

La calle Canalejas de Villajoyosa se hará peatonal el 5 de julio

La calle Canalejas, situada en el corazón de Villajoyosa, se convertirá en peatonal de manera…

Gandia destina 214.500 euros a 44 entidades deportivas

El Ayuntamiento de Gandia ha anunciado una inversión de 214.500 euros destinados a las entidades…

Otras noticias

Estació del tren de Cullera.
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern aprova definitivament el desdoblament ferroviari entre Cullera i Gandia

Por Toni Cuquerella
El CEIP Carmen Miquel de Algemesí, antes de la DANA
La Ribera Baixa

Algemesí tendrá aulas prefabricadas tras los daños por la DANA

Por Javier
Nou mirador a la muntanya del Castell de Cullera.
La Ribera Baixa

Cullera té un nou mirador a la mar en el vessant del castell després de derrocar un restaurant en ruïnes abandonat

Por Toni Cuquerella
Donis Salvador presenta Fora de Cobertura
La Ribera Baixa

El magazín ‘Fora de cobertura’ d’À Punt Ràdio estarà dissabte en la Fira de la Tomaca del Perelló

Por Javier
Semifinal del Concurso de Paella de Sueca celebrada en Guadalajara
La Ribera Baixa

Guadalajara acoge la primera semifinal del Concurso Internacional de Paella Valenciana de Sueca

Por Javier
PORTADA DET 26052025seaasollanavalencia5 tcm30 709963
AgronewsLa Ribera Baixa

Sollana recibe 8,2 millones del Ministerio de Agricultura para reparar caminos rurales e infraestructuras de regadío afectadas por la dana

Por Agronews
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?